Archief - nieuwe speakers maar welk ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Wat is dat nu voor (een offence) belachelijke vraag, dat zijn setjes waar een prijsverschil tussen zit van bijna 100 euro? Kies misschien eerst een budget?

Of als het budget niet uitmaakt, dan kan ik je de Corsair SP2500 set warm aanbevelen.

ufuk

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat is dat nu voor (een offence) belachelijke vraag, dat zijn setjes waar een prijsverschil tussen zit van bijna 100 euro? Kies misschien eerst een budget?

Of als het budget niet uitmaakt, dan kan ik je de Corsair SP2500 set warm aanbevelen.

dus geen phillips voor mij nu ben ik wel aan het twijfelen welk beter is, de logitech z623 of corsair sp2500 hmmm wat denk jij, welk is beter?
sorry dak zo lastig val, maar zonder geluid zitten dat kan ik ni meer aan hahaha:p

phate_13

Legacy Member
Zelf heb ik de Z623 nog niet gehoord. Maar over het algemeen heeft logitech een te harde storende bass. Mijn vorige setje was een Altec Lansing FX4021 welke ook als "een van de betere" aanzien wordt. (Of werd in zijn tijd.) Maar met deze corsair set, dat is een ware verademing. Vooral de bass is een plezier om naar te luisteren, deze past echt bij de muziek. Welja, ik kan hier over blijven praten, maar ga je gewoon naar mijn review doorverwijzen: 4Gamers - Corsair SP2500

Pas overigens zeer goed op met alle reviews en ervaringen. (Inclusief die van mij natuurlijk.) Vele reviews komen van mensen met weinig ervaring, bij muziek is dit zeer moeilijk omdat geluid niet te kwantificeren is. Zo zul je ook bij genoeg zeer goedkope setjes tegenkomen dat "dit het beste geluid is dat men ooit gehoord heeft (om even te overdrijven)", terwijl dit gewoon is omdat men niet beter weet.

ufuk

Legacy Member
phate_13 zei:
Zelf heb ik de Z623 nog niet gehoord. Maar over het algemeen heeft logitech een te harde storende bass. Mijn vorige setje was een Altec Lansing FX4021 welke ook als "een van de betere" aanzien wordt. (Of werd in zijn tijd.) Maar met deze corsair set, dat is een ware verademing. Vooral de bass is een plezier om naar te luisteren, deze past echt bij de muziek. Welja, ik kan hier over blijven praten, maar ga je gewoon naar mijn review doorverwijzen: 4Gamers - Corsair SP2500

Pas overigens zeer goed op met alle reviews en ervaringen. (Inclusief die van mij natuurlijk.) Vele reviews komen van mensen met weinig ervaring, bij muziek is dit zeer moeilijk omdat geluid niet te kwantificeren is. Zo zul je ook bij genoeg zeer goedkope setjes tegenkomen dat "dit het beste geluid is dat men ooit gehoord heeft (om even te overdrijven)", terwijl dit gewoon is omdat men niet beter weet.


heel erg bedankt voor je reacties ! ik denk toch dat ik voor de logitech ga.:)

phate_13

Legacy Member
Mag ik je vragen waarom? (Ik tracht zelf ook zoveel mogelijk bij te leren natuurlijk.)

ufuk

Legacy Member
phate_13 zei:
Mag ik je vragen waarom? (Ik tracht zelf ook zoveel mogelijk bij te leren natuurlijk.)

ja natuurlijk mag je het weten. kwa spec komt logitech beter en de smaak eigenlijk en heb ook 20% korting van logitech. dat was de reden:music:

phate_13

Legacy Member
Qua smaak (uiterlijk bedoel je dan neem ik aan), dat is iets persoonlijks natuurlijk, valt niet over te discussiëren. :) Alsook de prijs is natuurlijk inderdaad weer een stuk hoger bij de Corsair.

Maar als er één ding is waar je helemaal niet op mag letten dan zijn het wel de "specs". Logitech is 'berucht' om zijn fenomenaal overdreven specs, waarbij men gewoon botaf liegt. Hier mag je dus echt niet naar kijken. Specificaties zeggen niets over hoe goed het geluid is.

Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, maar ik ben er wel redelijk zeker van dat die Corsair set een stuk beter geluid zal produceren dan die logitechs. Maar minstens 180 euro is natuurlijk wel een relatief hoog budget.

Roald

Legacy Member
Inderdaad oppassen met Logitech luidsprekers... Ik heb er nog geen gehoord waarvan de bass niet overaanwezig en gewoon zoemend is. Je mag bij zo'n zaken eigenlijk ook niet op specs afgaan (zoals phate zegt). Wat je beter kan doen is advies vragen aan mensen die ervaring hebben (zoals hier zullen er wel een aantal zijn) of in het beste geval de setjes beluisteren, maar dat is al wat moeilijker natuurlijk.

Ikzelf heb de Harman Kardon Soundsticks II en ben daar zeer tevreden van. Destijds heeft Dakantochnie mij die aangeraden op dit forum. Ik weet niet of die hier nog rondhangt, maar die gaf wel steeds goed audio advies.

ufuk

Legacy Member
bedankt voor de tip( iets bijgeleerd) ik zal is die logitech in de winkel is uitesten en dan een conclusie maken. en nogmaals bedankt voor je reacties ;)

Lamsednav

Legacy Member
Whatever you do, don't go Logitech :)
Heb Altec Lansing hier en enorm tevreden van. Had voordien Creative & Logitech, beiden niets waard.

Tharionos

Legacy Member
ik heb nooit corsair gehad dus daar kan ik spijtig geen mening over geven .

ik heb nu al ruim 4 jaar ong een logitech speaker set en ze werkt nog zoals nieuwstaat :)

creative werkte niet voor mij persoonlijk op gebied van speakers niet en ook soundkaart :S raar maar waar .

MrZodiac

Legacy Member
Ik kan eveneens bevestigen dat Logitech speakers overdreven bass geven. heb een tijdje geleden een set gehad, waarop ik imo veel DNB luisterde. Dat was gewoon niet te doen.

Luide bass is fijn, maar ook enkel als het in verhouding klinkt met de rest (en gerammel is geen bass :) )

kakature

Legacy Member
Roald zei:
Ikzelf heb de Harman Kardon Soundsticks II en ben daar zeer tevreden van. Destijds heeft Dakantochnie mij die aangeraden op dit forum. Ik weet niet of die hier nog rondhangt, maar die gaf wel steeds goed audio advies.
Heb die ook onlangs gekocht na jaren Logitech 5.1-brol. Ongelofelijk wat een verschil, je kan een stuk meer genieten van je muziek vind ik.

Beenhesp

Legacy Member
Lamsednav zei:
Whatever you do, don't go Logitech :)
Heb Altec Lansing hier en enorm tevreden van. Had voordien Creative & Logitech, beiden niets waard.

Zelfde situatie hier een en die altec lansing produceren toch het beste geluid van alle boxen die ik gehad heb.


Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

phate_13

Legacy Member
Welke Altec Lansing's? Maakt ook veel uit natuurlijk.

Zelf had(/heb) ik de FX4021, maar die Corsair SP2500 is nog eens een stuk beter. Zeker qua bass (die bij de AL's toch iets te overheersend was ook, naar mijn smaak).

demon326

Legacy Member
phate_13 zei:
Welke Altec Lansing's? Maakt ook veel uit natuurlijk.

Zelf had(/heb) ik de FX4021, maar die Corsair SP2500 is nog eens een stuk beter. Zeker qua bass (die bij de AL's toch iets te overheersend was ook, naar mijn smaak).

Hoe is die Corsair SP2500 in vergelijking met de Altec Lansing FX6021 ?

Trouwens, als je goede speakers koopt, koop ook een goede geluidskaart, onboard geluid zuigt gewoon als het op kwaliteit aankomt.

phate_13

Legacy Member
Zelf heb ik nog niet het geluk gehad de FX6021 te testen, al zou ik dat wel zeer graag eens doen.

En pas op, dat is nu wel heel overdreven hoor. Een geluidskaart maakt echt niet zo'n groot verschil, de hedendaagse onboard geluidschips zijn reeds van zeer hoge kwaliteit.

Tonerider

Legacy Member
geluidskaart gaat het verschil niet echt maken. Dat je muziek in mp3 staat en maar op 96kbps daarentegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan