Archief - nieuwe Samsung LED-tv problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dominick007

Legacy Member
Hey

Heb deze zaterdag een Samsung LED tv gekocht bij vandenborre.
Deze is aangesloten aan de xbox en verbonden met de digicorder.
Toen ik voor de eerste keer mijn tv aanzette was ik verwonderd van het beeld, haarfijn gewoon.

Toch zijn er wel wat rare dingen die ik nu op het beeldscherm te zien krijg.
In de linker en rechterboven hoek krijg ik een witte schijn te zien als ik op een gewoon zwart scherm sta.
In begin dacht ik van dat dit normaal was maar het wordt steeds erger en het begint al over te gaan naar het midden van mijn scherm.
het lijkt alsof er een lamp van binnenuit naar buiten schijnt.
Weten jullie of dit garantie is?
Zoja krijg je dan een nieuw toestel aangezien deze nog geen 4 dagen oud is.


Hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen.

Alvast bedankt

Koffe

Legacy Member
heb langs geen kanten problemen met mijn samsung led tv. Komt ook van bij vandenborre.
best es gaan horen dan. Als je die verzekering erbij genomen hebt komt er volgens mij zowieso iemand langs

Mr. Humphries

Legacy Member
Is het echt een volledig zwart beeld? Dit is waarschijnlijk de local dimming die zijn werk niet zo goed doet.

Toch even contact opnemen met VDB of samsung.

Dominick007

Legacy Member
ik bedoel als ik het zwart beeld opzet van geen signaal te krijgen of ik ben bv een game aan het laden met een zwarte achtergrond dan zie ik daar de lichtbulbs.
heb er wel geen extra verzekering bijgenomen, is dit een probleem?

Tribal

Legacy Member
Welke (beeld)instellingen gebruik je ? Lijkt me dat de helderheid en contrast veel te hoog staan en wss ism met dynamische modus.

Mr. Humphries

Legacy Member
Dus het is niet zo dat je een lichte waas krijgt rond lichte onderwerpen in het beeld, maar echt aparte lichte wasen?

Die extra verzekering is niet nodig hoor. Heb je al contact opgenomen met Samsung?

Tribal

Legacy Member
Als het 1 is uit de D6000 reeks probeer dan eens volgende instellingen :
--Picture menu
Mode: Movie
Backlight: 12
Contrast: 92
Brightness: 45
Sharpness: 0
Color: 48
Tint: G50/R50

Advanced settings submenu
Black tone: Off
Dynamic contrast: Off
Shadow Detail: +2
Gamma: +1
Expert Pattern: Off
RGB Only Mode: Off
Flesh tone: 0
Edge enhancement: Off
Motion Lighting: Off
xvYCC: Off
LED Motion Plus: On

Picture options submenu
Color tone: Warm2
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
Film mode: Off [grayed out]
Auto motion plus: Custom
-- Custom settings:
Blur reduction: 10
Judder reduction: 0

Beter is nog dat je het contrast en helderheid zelf afregeld met behulp van de THX optimizer die je terugvindt op veel dvd's en blu-ray's.

Dominick007

Legacy Member
Vandaag vandenborre en Samsung gecontacteerd en ze sturen donderdag al iemand :)
Das pas service

Dominick007

Legacy Member
@ Benny, ja idd dat is het probleem.
Wat is hieraan te doen.
hoe een "feature" , dit is toch niet normaal he

demon326

Legacy Member
Dominick007 zei:
@ Benny, ja idd dat is het probleem.
Wat is hieraan te doen.
hoe een "feature" , dit is toch niet normaal he


Dat is gewoon clouding, ik noem dit een 'feature' om het in de woorden van de fabrikant zo gaat zijn. Een nadeel van de technologie. Er zitten achter jouw paneel xx aantal led zones en op volledig donker beeld volledig schijnen en je dus last ervan hebt.... Hier is niets aan te doen, buiten met de instellingen spelen, zodat het aanvaardbaar word...

virtualdude

Legacy Member
Dominick007 zei:
hoe een "feature" , dit is toch niet normaal he

zoals hierboven vermeld is dit inderdaad een "feature".
Is gelinkt met het feit dat er enkel smalle LED panelen verkocht geraken.
Enkele LED's zorgen voor de aansturing voor een grote regio van het scherm. ALs gevolg kan het gebeuren dat wanneer er deels zwart / licht in die regio komt er clouding voorkomt.

Samnsung kan langskomen maar als dit je probleem is dat gaan ze niks doen.

Tribal

Legacy Member
Was me al even duidelijk dat het over backlightbleeding ging. Ofwel is het binnen spec. en zullen ze er weinig aandoen, enkel wat met de instellingen spelen. Kan ook zijn dat het scherm niet goed in het frame is gemontereerd of anders is het buiten spec./defect en wisselen ze het paneel of het hele toestel.

demon326

Legacy Member
Dominick007 zei:
hopelijk vervangen ze mijn tv hoor, is amper 4 dagen oud :s

Dit is niet echt een defect hoor, maar hopelijk krijg je een vervanger, maar die heeft geen hoop op beters...

Dominick007

Legacy Member
heb wel gelezen bij vandenborre als het toestel niet voldoet aan je eisen dan krijg je geld terug.
ik ben normaal niet zo ingesteld maar eens ik met een bepaald type "problemen" heb gehad vertrouw ik het toch niet meer hoor

demon326

Legacy Member
Dominick007 zei:
heb wel gelezen bij vandenborre als het toestel niet voldoet aan je eisen dan krijg je geld terug.
ik ben normaal niet zo ingesteld maar eens ik met een bepaald type "problemen" heb gehad vertrouw ik het toch niet meer hoor

Plasma heeft daar geen last van, maar die hebben weer andere 'probs'..

Led
http://flatpanelshd.com/pictures/panasonicdt30_large4.jpg

Plasma:
http%3A//flatpanelshd.com/pictures/panasonicgt30_large23.JPG


Kijk eerst of een nieuw toestel hetzelfde probleem, even erg vertoont vooraleer je iets nieuws koopt, maar denk eraan, er bestaat geen perfecte tv :sad:

Dominick007

Legacy Member
samsung belde me net en ze zeiden dat er dinsdag iemand de backlight komt herstellen.
ze weten dus duidelijk wat het probleem is bij deze tv's
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan