Archief - Nieuwe S-ATA HD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkid

Legacy Member
ben van plan om een nieuwe S-ata hd te kopen als extra ruimte,maar nu zit'k met een vraagske:

'k zoun dus voor een hd gaan van 250gig maar als'k nu kijk bij mijne winkel heb'k de keuze tussen SATA150 en SATA300
Maxtor Diamondmax 10 SATA150 250GB 7200RPM 16MB
Maxtor Diamondmax 10 SATA300 250GB 7200RPM 16MB
qua prijs vershilt het 2euro dus daar gaat het al niet aan liggen,
maar mijn vraag is nu die 150 en 300 is de transfer rate zeker ? 150 en 300mb/s ? en kan mijn mobo diene 300 aan, als da dus diene transfer rate is waarschijnlijk niet zeker ? want op site van msi als'k kijk bij mijn mobo staat er:
• NV RAID supports 4 SATA ports.
- Transfer rate is up to 150MB/s.

RealFlub

Legacy Member
als em SATA300 nie aankan, dan gaat em 150 nemen eh..
maar in praktijk zullen beide schijven evenrap zijn..

Davion

Legacy Member
Pak een WD of ander merk, en SATA 150 of SATA300 maakt niets uit.

Cyberkid

Legacy Member
waarom ander merk maxtors zijn toch goei schijve ? ma die 150 en 300 maakt volgens u dus nie veel uit

Cyberkid

Legacy Member
probleem is dat bij comtechnology de wd's enkel 8mb cache hebben (behalve die van 10k rpm van 300euro)

Mr. M

Legacy Member
Cyberkid zei:
probleem is dat bij comtechnology de wd's enkel 8mb cache hebben (behalve die van 10k rpm van 300euro)
tis ni da ge da hard merkt ofzo

Davion

Legacy Member
Zoals ik zovaak zeg: Dat verschil is MEETbaar, niet MERKbaar, laat staan VOELbaar.

cooly

Legacy Member
Davion zei:
Maxtor heeft een pak meer uitval.
Normaal zou ik hier zeggen niet waar enzo,heb nog geen problemen mee gehad,
tot gisteren wnr die maxtor opeens niet herkent wordt na crash,en dan opeens wel weer :s
Dus idd geen maxtor nemen.

Jense777

Legacy Member
*Zucht*
Wordt dit de zoveelste "anti-Maxtor" thread?

Ikzelf heb tot nu toe wél goeie ervaringen met Maxtor: stil, koel en stabiel. 't Is persoonlijke smaak en er zit ook wat geluk bij.

zaffah

Legacy Member
cooly zei:
Normaal zou ik hier zeggen niet waar enzo,heb nog geen problemen mee gehad,
tot gisteren wnr die maxtor opeens niet herkent wordt na crash,en dan opeens wel weer :s
Dus idd geen maxtor nemen.

Ik heb hier thuis misschien 10 maxtor HD's liggen. Waaronder een schijven die paar jaar oud zijn.

Nog nooit last mee gehad. Tzal een kwestie van geluk zijn zeker :)

ps: waarom heeft elke winkel maxtor en niet WD of seagate? Hoe komt het dat die zo moeilijk verkrijgbaar zijn?

Mr. M

Legacy Member
Jense777 zei:
*Zucht*
Wordt dit de zoveelste "anti-Maxtor" thread?

Ikzelf heb tot nu toe wél goeie ervaringen met Maxtor: stil, koel en stabiel. 't Is persoonlijke smaak en er zit ook wat geluk bij.
ik heb ook ni echt probs gehad met mijn maxtor (mijn zus daarentege :s)
MAAR stil kunt ge ze toch echt ni noeme ze ;) (en koel tov mijn WD's nu ook ni echt)

btw ik raad WD aan (zeer goede ervaringen mee, heb hier er nu 5 steken en ze werken allemaal perfect), ma das wa persoonlijke smaak, Seagate is bv ook goed

Cyberkid

Legacy Member
heb tot nu toe ook enkel maxtor gehad, ook weinig of geen problemen mee gehad. ik ga nu eens een WD kopen kijken wat da geeft.

cooly

Legacy Member
zaffah zei:
Ik heb hier thuis misschien 10 maxtor HD's liggen. Waaronder een schijven die paar jaar oud zijn.

Nog nooit last mee gehad. Tzal een kwestie van geluk zijn zeker :)

ps: waarom heeft elke winkel maxtor en niet WD of seagate? Hoe komt het dat die zo moeilijk verkrijgbaar zijn?
Daarom dat ik zei,normal zeg ik hier altijd op dat ik der geen problemen mee gehad heb enzo.
Nu net gisteren dat hij ff was uitgevallen enzo,maar heb hier ook maxtors waar ik nog nooit problemen mee gehad heb dus over het algemeen valt dat allemaal wel heel goed mee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan