Archief - nieuwe RAM kopen !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stre@mus

Legacy Member
Wat ik in die winkel zie staan bij geheugen is dit:
DDR APACER 1GB PC400 LFT CL3.0 voor 95€
Dat vind ik vrij duur voor dat geheugen.

Je kan misschien bij een webshop bestellen? Of is dat geen optie?
Bij www.jaha.be kan je bvb gewoon met een overschrijving betalen, zodat je al die ambetantigheid van rembours of visa kaarten niet hebt.
Stel dat je bij www.jaha.be koopt, neem dan dit geheugen:
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL3-4-4-8 (F1-3200PHU1-1GBNT) voor 80€
of
Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 (F1-3200PHU1-1GBNS) voor 93€
Het duurdere geheugen is iets sneller (betere timings) en is imo de 13€ meer wel waard. (OPM: de apacer ram van bij starline is ook ram met 'trage' timings)

Hier heb je een link naar de ram's van bij Jaha. 'k Wil je niet pushen naar die winkel, maar 'k ben er zelf heel tevreden over. Je kan dezelfde types van ram ook bij de andere webshops vinden.

cope

Legacy Member
ouders willen creditcard ni afgeven :sad:

ma die winkel jaha.be ligt dat dicht bij berchem (antwerpen)

kzal zelf ook is ff gaan zien

Stre@mus

Legacy Member
Ligt spijtig genoeg niet bij Berchem, maar wel bij Gent.
Maar voor 4,5€ stuurt Hans die latjes veilig tot bij je thuis. Betalen doe je via overschrijving.

Howitzer

Legacy Member
In Edegem heb je Forcom..
Goede winkel, redelijk goedkoop.
Je moet gewoon de bus nemen (29*) tot aan Fitopia..

(Waar in Berchem woont gij? :p )

cope

Legacy Member
men vader is gisteren al naar forcom gegaan,daar hebben ze gezegd dat de bestellingen in de loop van de volgende week gingen aankomen.maar daar hebben ze 2x512 dus...

winkels die we nog niet hebben gehad ? over het hoofd zien ?

cope

Legacy Member
na ff nagedacht te hebben,kan ik ni gewoon een ander 512 mb latje bij men huidige (RAMTEK pc3200) lat steken ? zo kan ik ff voort met wow en andere games toch ? of ni ?en welke van forcom stellen jullie voor ?

kingston/twinmoss/OCZ/Corsair zit er een groot verschil tussen die 4 ?ik had vroeger eelatje van corsair die werkte met men huidige ramtek ram,zou ik nog is voor die gaan ? of is kingston / OCZ beter ?

Stre@mus

Legacy Member
Ja, dat kan je ook doen, bij Forcom in Edegem kan je kiezen uit:

Elixir DDR 512MB PC 3200 € 35.95
Twinmoss DDR 512MB PC-3200 € 38.95
Corsair DDR 512MB PC 3200 € 42.95
Kingston DDR 512MB PC 3200 € 42.95
OCZ 512Mb PC 3200 € 45.95

De 2 goedkoopste zou ik niet nemen omdat die CL3 hebben en ik denk dat je RAMTEC latje een CL2.5 heeft. Ik denk dat je best af bent met de Corsair lat. (Of als ze dien nu net niet binnen hebbenkan je de kingston of OCZ nemen)

cope

Legacy Member
ik had al een die zelfde corsair latje derbij gestoken en dat werkte perfect.
die CL is dat cas latency bij cpu-z ? want dat is 3.0 bij mij ???

die OCZ/kingston presteren die beter als een corsair ?

cope

Legacy Member
Elixir 512Mb DDR400 Cas 3 € 35,5 Corsair 512MB DDR400 64MX64 Cas 2.5 € 42,5
Corsair 1024MB DDR400 128MX64 Value Select, PC400, Cas 3 € 86 Corsair 1024MB DD400 2X64MX64 Value Select,Cas 2.5, (2X 512MB) € 84
Corsair 1024MB DDR400 64MX64 Twinx, CAS2, Matched Pair (2x512Mb) € 115


welke van deze moet ik nemen ? als er 2x512 OOK GOED
persoonlijk d8 ik aan deze : Corsair 1024MB DDR400 128MX64 Value Select, PC400, Cas 3 € 86 Corsair

ik ga men oude ram er dan wel uitdoen en doorverkopen.
zal ik iets in bios ofso moeten veranderen voor die ram ? ken er ni veel van dus als er problemen zouden kunnen komen zou ik het van voorant willen weten.

Davion

Legacy Member
Die pakte het beste.
In BIOS moet ge niets veranderen, als em niet werkt doet ge best gewoon een Clear CMOS, dan zal em dat wel herkennen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan