Archief - Nieuwe Plasma/dlna

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kibo

Legacy Member
Ik ben al een tijdje aan het rondzien voor een nieuw TV-toestel.
Momenteel heb ik een Pana pv600 ofzoiets maar die gaat samen met de PS3 naar mijn zoon zijn kamer.
Aangezien die PS3 wegvalt zoek ik een toestel met DLNA voor het afspelen van mijn pc bestanden(divx;mkv,etc).Belangrijk!

Nu ben ik altijd voorstaander geweest van Panasonic,maar blijkbaar is Samsung beter in dlna en ondersteuning voor het afspelen van media?

Welke toestel zou ik kiezen?

Pana 50" G30(940€) of heel misschien 3D toestel GT30(1250€) /VT30(1650€).
ofwel
Samsung 50" D6900 (1090€) of heel mss 59" D6900(1500€)

Of zou ik een LED overwegen bv Samsung 6500 reeks.

Iemand een mening of alternatief.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je die grootte neemt, zou ik zeker voor plasma gaan.

Volgens Tribal zijn de samsungs beter in mediaondersteuning dan Panasonic. In de reviews zijn ze nochtans heel lovend over de de mediaondersteuning van Panasonic.

Wat het nadeel wel is, dat Panasonic geen bestanden groter dan 4GB kan lezen omdat ze geen NTFS geformateerde schijven aankunnen.

Tribal

Legacy Member
Is er een mogelijkheid dat je je tv toestel kan verbinden met je netwerk ? Met behulp van serviio of PS3 Media player kan je praktisch alle bestanden dan afspelen (pc dient dan wel als mediaserver/streamer). Anders ben je best af met een Samsung of eventueel LG, die hebben nog steeds de meest uitgebreide media ondersteuning (wel niet alles zal je kunnen afspelen).

HOPLON

Legacy Member
Tribal zei:
Is er een mogelijkheid dat je je tv toestel kan verbinden met je netwerk ? Met behulp van serviio of PS3 Media player kan je praktisch alle bestanden dan afspelen (pc dient dan wel als mediaserver/streamer). Anders ben je best af met een Samsung of eventueel LG, die hebben nog steeds de meest uitgebreide media ondersteuning (wel niet alles zal je kunnen afspelen).

Dat vraag ik mij ook af. Ik heb zelf een Iomega network hard disk ... Heeft die rechtstreeks verbinding met de tv en kan ik daar bestanden mee laten afspelen op mijn tv?

Ik heb een GT30 50" ...

Tribal

Legacy Member
HOPLON zei:
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb zelf een Iomega network hard disk ... Heeft die rechtstreeks verbinding met de tv en kan ik daar bestanden mee laten afspelen op mijn tv?

Ik heb een GT30 50" ...

Moet normaal wel kunnen denk ik (nog wel niet zelf getest bij een Panasonic), zolang de schijf DLNA ondersteund en deze in hetzelfde netwerk staan. Maar Panasonic kan wel niet overweg met veel formaten. Lijkt men dan ook beter je PC te gebruiken voor te streamen en/of transcoden met bv. PS3 Media Server. Zo kan je praktisch alle bestanden afspelen.

HOPLON

Legacy Member
Tribal zei:
Moet normaal wel kunnen denk ik (nog wel niet zelf getest bij een Panasonic), zolang de schijf DLNA ondersteund en deze in hetzelfde netwerk staan. Maar Panasonic kan wel niet overweg met veel formaten. Lijkt men dan ook beter je PC te gebruiken voor te streamen en/of transcoden met bv. PS3 Media Server. Zo kan je praktisch alle bestanden afspelen.

Kan je dat gratis downloaden die ps3 media server? En kan je in het kort zeggen hoe het in zijn werk gaat?

Tribal

Legacy Member
Ja dat was de originele opzet, maar werkt ook op andere toestellen die DLNA ondersteunen (tv's, blu-ray players, XBOX360,...). Moest je een PS3 hebben kan je die natuurlijk gebruiken, werkt nog het beste van allemaal.

HOPLON

Legacy Member
Tribal zei:
Ja dat was de originele opzet, maar werkt ook op andere toestellen die DLNA ondersteunen (tv's, blu-ray players, XBOX360,...). Moest je een PS3 hebben kan je die natuurlijk gebruiken, werkt nog het beste van allemaal.

Ok many thanks !

Maar dan nog een laatste vraagske, hoe installeer ik deze software op mijn panasonic?

kibo

Legacy Member
Tribal zei:
Is er een mogelijkheid dat je je tv toestel kan verbinden met je netwerk ? Met behulp van serviio of PS3 Media player kan je praktisch alle bestanden dan afspelen (pc dient dan wel als mediaserver/streamer). Anders ben je best af met een Samsung of eventueel LG, die hebben nog steeds de meest uitgebreide media ondersteuning (wel niet alles zal je kunnen afspelen).

Uiteraard gaat het tv toestel in mijn netwerk.
PS3 Media server gebruik ik al zeer lang icm PS3.Maar ik wist niet dat het werkte met andere media buiten ps3.
Dus in dat geval kan ik beter een Pana kopen ipv die Samsung?
Alvast bedankt!

Tribal

Legacy Member
HOPLON zei:
Ok many thanks !

Maar dan nog een laatste vraagske, hoe installeer ik deze software op mijn panasonic?

Niet nodig om op de client side iets te installeren, is een puur DLNA server programma.

Obelix

Legacy Member
Tribal zei:
Moet normaal wel kunnen denk ik (nog wel niet zelf getest bij een Panasonic), zolang de schijf DLNA ondersteund en deze in hetzelfde netwerk staan. Maar Panasonic kan wel niet overweg met veel formaten. Lijkt men dan ook beter je PC te gebruiken voor te streamen en/of transcoden met bv. PS3 Media Server. Zo kan je praktisch alle bestanden afspelen.

hier efkes mijn ervaring neerpennen:

ikzelf heb een pana 42vt30 gekocht & had reeds een NAS staan die als DLNA-server dienst deed (Synology Ds411j).

Van de tv ben ik heel tevreden, daar zijn al voldoende reviews & commentaren over geschreven.
Enige nadeel is zoals door Tribal gemeld de weinige formaten die de panasonic aankan. Ikzelf had heel wat films op dvd-formaat staan (dus met Video_ts folder) & die kunnen niet afgespeeld worden...

Rest mij dus alles te converteren naar Mkv of een exteren mediaspeler kopen die wel alles kan streamen...

Als je bovenstaand probleem kunt oplossen door bijv. via PS3 te gaan (wat ik niet heb) - ga zeker voor panasonic vt reeks, je zal het zeker niet beklagen!

Tribal

Legacy Member
@Obelix met behulp van PS3 Media Sever kan je je pc gebruiker als streamer en die kan dan transcoden "on the fly", dus alles wordt omgezet in een begrijpbaar formaat voor je tv. Serviio is ook nog een goed alternatief, maar heb persoonlijk meer positieve ervaring met PS3M.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan