Archief - nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

celibie

Legacy Member
hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voor op te gamen.
Vooral World of Warcraft.
Momenteel speel ik op een Acer laptop (Aspire 8930G)
Inter(R) Core(TM)2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz. 4GB RAM 32bit
Nvidia 9600M
Ik zit in een 25man raiding guild en het is nogal zwaar voor me pc.
Heb echt extreem lage fps (minder dan 10fps met momenten), dus dacht ik dat het tijd is voor een nieuwe pc.
mijn oog is op deze gevalle
Gamer Pro 2012 (i5 2400-8GB-500GB-GTX560Ti-Win7HP) - - Kant-en-Klaar - Complete Systemen - Codima
Intel® Core i5 2400 Processor (3,1Ghz - 4 MB)

* 8 GB DDR3 1600 MHz geheugen (2 x 4 GB)

* 500GB SATA3 7200rpm harde schijf

* 24x DVD-RW Dual Layer DVD brander

* nVidia GeForce GTX560 Ti 1GB DDR5 grafische kaart (2x DVI - HDMI - DisplayPort)
Het is niet de beste die er is maar ik denk ook niet de slechtste.
Nu is mijn vraag, is deze pc een veel beter upgrade dan de laptop die ik nu heb?
En ga ik met deze pc veel meer FPS halen bij 25man raids?
Ik denk er ook aan te beginne met Frapsen van de raids, zou dat lukken zonder al te veel fps verlies?

Kweet nie zeker of dit wel het juiste topic is maar kben een grote noob op gebied van computer :)
Alle opmerking worde geaprecieerd.
Alvast bedankt jongens.

/bazy

Tharionos

Legacy Member
zal je binnekort ook iets anders dan wow spelen ?

het ziet er zeker niet slecht uit maar voor wow misschien wat overkill :P

ik had gemerkt dat zelfs met een zware pc ik niet voldoende fps haalde , alhoewel een desktop altijd wel beter is dan een laptop ivm met games .

wat ik wel vreemd vind is dat je laptop zo lage fps haalt , ziet er toch zeker niet slecht uit zeker voor wow .

celibie

Legacy Member
Yo Tharionos, thanks voor reply :)
nah denk niet dat ik iets anders ga spelen dan wow. Kruipt al tijd genoeg in :)
Het is juist in die 25man raids dat het een probleem wordt. met 10fps of lager spele heeft echt veel effect op me damage,mechanics te laat zien, en gwn nie leuk.
Buiten die 25man raid heb ik goeje FPS, ook in 10man raids is alles goed.
Dus denk je dat het met die pc die ik eerder gelinkt heb beter zou gaan?

Tharionos

Legacy Member
ik weet het niet ik zou eerst andere opties overwegen , om te zien of dat niets oplost .

ale ik bedoel het is zeker een mooie pc maar ik zou het zonde vinden mocht het in een of andere bizzare reden niets veranderen

het is omdat ik zelf wow speel en zowat ook problemen heb ervaren met slechte fps en ik had nochthans een goede pc :(

het is dat zien of er geen andere oplossing is voor je veel geld gaat uitgeven voor niets als je snapt wat ik bedoel

heb je al eens gekeken naar je internet ? omdat wow daar heel gevoelig aan is

Sonina

Legacy Member
Kijk eens bij aankoopadvies, daar staan voldoende systemen. En voor dat budget kan je een veel beter systeem samen stellen ook. Denk dat je voor wow met een pc van 600 euro ook kan toekomen. Welke resolutie ga je spelen dan?

celibie

Legacy Member
@ Tharionos: nja, het zou idd stom zijn die pc te kope, en met dezelfde problemen zitten :( hmm ik denk niet dat het aan men internet ligt (niet zeker), ik heb ongeveer altijd een MS van rond de 40, wat toch laag en goed is denkik.
@ Sonina: kga keer rondneuzen bij aankoopadvies thanks! Wat resolutie betreft, kspeelde
eerst met 1920x1080, heb paar dage geleden veranderd naar 1360x768 maar
het heeft weinig of niets geholpen :(

Al mijn ingame setting staan op het laagste, mijn BIOS is up to date evenals mijn graphische kaart driver.

Sonina

Legacy Member
Toevallig geen addon die problemen veroorzaakt?
Bij aankoopadvies zal je wel een ( veel ) beter systeem vinden voor dat geld. :)

celibie

Legacy Member
hmm kgebruik niet echt speciale addons, maar iets van 10mb aan addons.
Het rare vindik dat het juist met die 25man raids is, daardoor denkik dat het aan me pc zelf ligt (maar zoals ik al zei ik ben een zotte noob op pc gebied dus kan volledig fout zijn)
Kheb net een paar screenshots genomen van me ingame instellingen en men grafische kaart instellingen. Mss dat ik iets super verkeerd heb aangeklikt ofzo. In ieder geval al bedankt voor jullie tijd om mij te helpen :)
Imageshack - wowscrnshot021412123703.jpg
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
zoals je rechts van onder kan zien men FPS en MS is goed als ik gwn niets aan het doen ben in game.
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

xenoware

Legacy Member
Hallo,

Wat ik je aanraad:
Dit

Even wat toelichten:
  • De 2400 is ideale budget processor, al zal je in games niet veel verschil merken tov een i3 2100.
  • Het ASUS P8H61-M PRO moederbord is ideaal. Budget en performance gebundeld
  • 8 GB DDR 1600 MHz Ram. Ram kost tegenwoordig niks meer, en is de moeite ( 4 GB is op het randje )
  • 500 GB harde schijf (heb je echt meer nodig? Voor downloads is een externe ideaal)
  • SH-222AB DVD Brander: excellente schrijver
  • Cooler Master Elite 430 zeer goede case qua prijs/kwaliteit, al is een case meer een persoonlijke keuze...
  • Ik heb er toch een grafische kaart aan toegevoerd: de HD6870, de koning van frames/euro. Ook zeer goed in crossfire.
  • Corsair CX500, budget voeding, niet geweldig, maar hij doet wat hij moet doen!

Skidz

Legacy Member
Waarom zo'n duur geheugen?
En met Cx430 zal je er ook al komen horen

xenoware

Legacy Member
Skidz zei:
Waarom zo'n duur geheugen?
En met Cx430 zal je er ook al komen horen

Een HD6870?

Daar zou ik mee oppassen,
Zeker aangezien een CX430 niet de beste voeding is...

Stel dat een AX430 bestond, dan wel...
Maar de builder reeks van Corsair heeft niet zo veel in petto...

phate_13

Legacy Member
Een systeem met één HD6870 verbruikt nog geen 300Watt. Je hebt gelijk dat kwaliteit belangrijk is, maar je moet ook niet gaan overdrijven, zeker dan bij budget-systemen.

Een CX-430 zal zeker ruim voldoende zijn. Als hij in meer kwaliteit wil investeren, zal ik hem zeker niet tegen houden. Zeker naar de toekomst toe is een kwalitatievere voeding altijd interessant. Maar het moet niet.

xenoware

Legacy Member
phate_13 zei:
Een systeem met één HD6870 verbruikt nog geen 300Watt. Je hebt gelijk dat kwaliteit belangrijk is, maar je moet ook niet gaan overdrijven, zeker dan bij budget-systemen.

Een CX-430 zal zeker ruim voldoende zijn. Als hij in meer kwaliteit wil investeren, zal ik hem zeker niet tegen houden. Zeker naar de toekomst toe is een kwalitatievere voeding altijd interessant. Maar het moet niet.

klopt, je hebt gelijk ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan