Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cChriSs2468

Legacy Member
Hallo, ik ben op het moment opzoek naar een nieuwe pc, voornamelijk om Skyrim en Battlefield 3 op te spelen. Nu is het probleem dat ik niet heel veel verstand heb van pc onderdelen, en het ruime aanbod aan producten maakt de keuze ook niet gemakkelijk.

Mijn budget is maximaal 800 euro, waar Windows 7 bij moet zitten. Hardware zoals beeldscherm, speakers en toetsenboord heb ik al.

Ik heb natuurlijk al wat research gedaan en kwam via marktplaats op deze site terecht: Computer Galaxy - goedkope computers voor u allemaal
In mijn ogen is dit een erg mooie prijs voor die CPU en videokaart, of zie ik dat verkeerd?

Lan

Legacy Member
- kast antec sonata III + voeding: 110 €
- asrock h67de3: 82 €
- cpu i5-2400: 178 €
- dvdrw: 19 €
- 4Gb DDR3: 25 €
- 750Gb HDD: 79 €
- ati 6950: 230 €
- windows 7 64bit: 99 €

Totaal iets erover.
Je kan 50 € winnen door het moederbord en cpu om te schakelen naar een asrock 970 extreme4 & Phenom II 965 (90 + 118 ).
Zo een config schreeuwt ook om een SSD bootschijf (agility 3 voor 85 €).

Maar dat zijn dingen die je kan vallen. De 6950 kaart is het hart van de game-pc

mdgf

Legacy Member
Die pc van galaxy trekt op niet veel.

Je kunt kijken voor dat van lan, maar wel met een andere case en voeding (een antec 100 met xfx pro450 is 20€ goedkoper en beter qua airflow).

Dan een ASrock h61icafe met i5 2400 als je niet gaat overklokken, noch crossfire steken. Wil je wel wel iets van die dingen dan moet je een andere cpu en/of ander mobo hebben.

Een hdd recycleer je best uit een oude pc, momenteel zijn ze te duur.

cChriSs2468

Legacy Member
Bedankt voor jullie reacties!
Het los bestellen van onderdelen is ook een mogelijkheid, alleen wel een lastige klus voor iemand die hier geen verstand van heeft. Ook zal ik het liefts helemaal vers beginnen, dus ook een nieuwe hdd. Overclocken of Crossfire ben ik op het moment niet van plan.
Wat bedoel je precies met "Die pc van galaxy trekt op niet veel?"

cChriSs2468

Legacy Member
Ik was onder de indruk dat die pc's in die linkjes vrij goed waren voor die prijs.
Stiekem ben ik denk ik een beetje bang om de onderdelen los te bestellen, ik zou bijvoorbeeld niet weten op welke website.

ATI

Legacy Member
cChriSs2468 zei:
Ik was onder de indruk dat die pc's in die linkjes vrij goed waren voor die prijs.
Stiekem ben ik denk ik een beetje bang om de onderdelen los te bestellen, ik zou bijvoorbeeld niet weten op welke website.

Dat werkt allemaal perfect bij de juiste winkels goede winkelswebsites België jaha,alternate,power4pc zelf al bij besteld en werkt perfect je gaat op die site zoekt naar de onderdelen hij zegt klik op zet in winkelmandje verder winkelen tot je alles hebt dan bestellen en betalen hoe jij wilt.Ik doe het met overschrijving ,dan ga je naar de bank doet dat binnen en 8a 9 dagen later heb je hem wel ongeveer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan