Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koendg

Legacy Member
Hey,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, deze zal gebruikt worden voor allerlei zaken: Gamen, surfen, muziek beluisteren, msn...
Mijn hoofdvraag is of het zin heeft op conroe te wachten of niet, wachten kan je blijven doen maar toch...
Verder had ik momenteel aan de volgende pc gedacht:

Antec Performance P180 Aluminium zwart zonder voeding € 134,00
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15 (F2-6400PHU2-2GBNS) € 210,00
AMD box Athlon64 4000+ X2 Dual Core socket AM2 € 330,00
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00
MSI K9N Neo-F socket AM2 € 82,00
Tagan TG-530 U15 EasyCon 530W € 109,00
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 16mb € 93,00

Totaal: € 1.257,00

-Is pc6400 geheugen veel beter dan pc4200 geheugen, en is Cl5 niet te hoog?
-Is de amd 4000+ zijn geld waard tov de 3800+ door zijn dubbele cache? Of merk je dat verschil amper? Eventueel de 4200+ nemen? 2.2Ghz, maar wel dezelfde cache als de 3800+...
-Is de 7900gt een goede keus? Ik had gehoord dat er redelijk veel uitval was... kaarten die artifacts geven,... Anders eventueel de x1900xt, wel 150€ duurder...
-Eventueel de K9n platinum als moederbord... of is dit zijn geld niet waard?
-Voeding moet stil zijn, modulair, en goede prestaties... Eventueel de enermax liberty 500?

Dit zijn al mijn vraagjes :) ,

Alvast bedankt!

Yank

Legacy Member
- PC6400 is wel stuk beter, CL5 is niet meteen echt laag, maar niets houdt je tegen van het wat lager proberen te zetten he
- voor dat klein beetje extra lijkt de 4000+ mij de interessantste
- als je geen last hebt van die artifacts zeker goede kaart
- heb je extra's van de Platinum nodig?
- Tagan en Enermax zijn beide goeie merken.

koendg

Legacy Member
Misschien de X1900gt overwegen... iets mindere prestaties dan de 7900gt, maar niet de problemen van de 7900gt? Wanneer is die kaart verkrijgbaar in België? Bij komplett.be is ze al verkrijgbaar... andere winkels nog niet. De extra's heb ik niet echt nodig denk ik, dus de K9n neo F zal voldoende zijn.

Yank

Legacy Member
Of X1800XT staat op sommige plaatsen ook zeer goedkoop, op alternate.de voor 230€ en de X1800GTO voor 180€.

koendg

Legacy Member
Is dit een betere keuze ivm het geheugen?

In plaats van:
-Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL5-5-5-15

Dit:
-Gskill DDRII 2 x 1GB PC5400 CL4-4-4-12

Prijs is allebei €210...

Davion

Legacy Member
Vermoedelijk draait de PC6400 wel op CL4 PC5400 maar niet andersom, dus ik zou ze niet vervangen.

koendg

Legacy Member
Weet iemand wanneer de ati x1900gt verkrijgbaar is in België? Dit lijkt me wel een interessant kaartje, tegenover de 7900gt waarmee veel problemen zijn :)

Davion

Legacy Member
Der is al een nieuwe revisie uit van de 7900GT die alle problemen oplost, trouwens als ge geen standaard overklokte kaart koopt zijn er geen problemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan