Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R2man

Legacy Member
Hoi , ik zoek een deftig systeem voor : grafische verwerking , reason en eventueel wat gaming.

Ik ben voorstander voor het overklokken van een systeem.
Wat ik in gedachte had :

CPU: een AMD natuurlijk, aircooled (zo een koperen zalman). Alleen weet ik niet zozeer wat prijs/snelheid/overklokpotentieel - de goede verhouding is. Ik dacht aan een 3.2 Venice.

Mobo: Nforce 4 chipset + Sli en een werkende I/O poort (gameport)

RAM: Ik dacht om voor dual-channel te gaan. 1gig zal wel voldoende zijn denk ik , deze latjes mogen ook goed oc'n.

GFX: Hier heb ik niet echt een goed beeld over. Iets midrange zoals een X800GTO?

Case: basic , goede airflow, en praktisch.

HD: 300 gig +-


Wat denken jullie van dit concept ? Tips zijn welkom!

groetjes , R2.

stormsman

Legacy Member
R2man zei:
Mobo: Nforce 4 chipset + Sli en een werkende I/O poort (gameport)

GFX: Hier heb ik niet echt een goed beeld over. Iets midrange zoals een X800GTO?
Een sli mobo nemen en dan een ati kaart is niet echt slim, sli is nvidia. kzou een 7600GT nemen, dan kan je nog altij een 2de bijsteken.

Edit: hoeveel mag die pc kosten?

stormsman

Legacy Member
R2man zei:
Ik dacht aan iets van een €900
AMD Athlon 3800+ 64Bit X2 Dual-Core 309.9€
ZALMAN CNPS 7700-CU 39.2€
MSI K8N SLI-FI 105€
CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 125€
XFX 7600GT-UDD7 PCI-EXPRESS 230€
WESTERN DIGITAL 250GB 16MB SATA II 105€
ANTEC Sonata II 450W Black 119€
totaal 1032.2€

Mss iets over de prijs maar zeker de moeite waart. Er zit wel nog geen dvd lezer/schrijver bij (+50€).

JackF

Legacy Member
Het volgende valt binnen het budget :

Speeze Blackfin IV case zwart
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan voeding
AMD Athlon64 X2 3800+ socket 939
Arctic Freezer 64 PRO
MSI K8N Neo4 -FI Nforce4 ultra socket 939 mainboard
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW
Seagate 300Gb SATAII 7200rpm 8mb harddisk
Gskill 2 x 512mb DDR PC3200 CL2-3-3-6(F1-3200PHU2-1GBZX)
Aopen 6600GT 128mb DDR PCI-express

Totaal : 892 euro

R2man

Legacy Member
zou ik niet beter gaan voor een 3.0 venice?

Die 7600GT is deze sneller dan een 6800GT?

stormsman

Legacy Member
R2man zei:
zou ik niet beter gaan voor een 3.0 venice?

Die 7600GT is deze sneller dan een 6800GT?
Ja een 7600GT is sneller dan een 6800GT. Indien je denk dat je dualcore ni nodig hebt kan je voor een singlecore gaan, de 3000+ lijkt mij oké, die kan je makkelijk tot een 3500+ of hoger clocken.

Slaxz

Legacy Member
JackF zei:
Het volgende valt binnen het budget :

Speeze Blackfin IV case zwart
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan voeding
AMD Athlon64 X2 3800+ socket 939
Arctic Freezer 64 PRO
MSI K8N Neo4 -FI Nforce4 ultra socket 939 mainboard
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW
Seagate 300Gb SATAII 7200rpm 8mb harddisk
Gskill 2 x 512mb DDR PC3200 CL2-3-3-6(F1-3200PHU2-1GBZX)
Aopen 6600GT 128mb DDR PCI-express

Totaal : 892 euro
vervang de 3800+ X2 door een 3200+
en een 7600GT ipv die 6600GT
voor de rest een mooie config

Davion

Legacy Member
CPU: AMD A64 X2 3800+
MOBO: MSI K8N SLI Diamond, maar kzou niet voor SLI gaan en een MSI K8N Neo4-FI mobo pakken
RAM: GSkill 2x1024Mb PC3200 2-3-2-5 HZ of ZX wa ist, uberlatten
GFX: GeForce 7600GT
CASE: Antec Sonata II 450W
HDD: WD HDD 320GB SATA

R-evolution™'

Legacy Member
Xer0x zei:
vervang de 3800+ X2 door een 3200+
en een 7600GT ipv die 6600GT
voor de rest een mooie config

neem dan gewoon een 3000+ die kan je makkelijk oc'en tot 3800+

Slaxz

Legacy Member
R-evolution™' zei:
neem dan gewoon een 3000+ die kan je makkelijk oc'en tot 3800+
Wie zegt dat hij gaat OC'en. dit is zeker niet vanzelfsprekend.
en voor de prijs, beschikbaarheid en extra prestatie hoeft hij die 3200+ zeker niet te laten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan