Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guustjen

Legacy Member
Yow gaste euh kheb ier een lijste ,vo ne pc samen te stellen
ma nu is mijn vraag aan jullie==>wa denken jullie van dit lijstje
het moet een pc worden voor toch redelijk wat op te gamen enz
de winkel waar dit in samengesteld is ,is www.microforce.be
als er betere winkels zijn ofzo ,mag je het altijd laten weten
hier het lijsten :

Installatie Besturingssyteem + drivers ===>20.66 € 25.00 €
Sharkoon case fan silent 80mm 25dB ===> 8.26 € 9.99 €
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Audigy2 64 PCI ===>61.98 € 75.00 €
Maxtor 250GB 7200RPM ATA133 16MB==> 89.26 € 108.00 €
ASUS DVD-Rom 16X48X BLACK + SOFTWARE RETAIL===> 22.31 € 27.00 €
1024MB DDR PC3200 400Mhz CL 2.5 A-MERK ===>98.35 € 119.00 €
Thermaltake PSU 410W POLO 12 w0030 ===>81.82 € 99.00 €
ASUS A8N-SLI, Nforce4 Ultra S939 SATA,Raid,1394,Glan,2x PCI-X ===>100.00 € 121.00 €
ANTEC SLK1650 350W (Black)===> 62.81 € 75.99 €
AMD Athlon 64bit 3500+ S939 BOXED with cooler Venice===> 185.12 € 224.00 €
Sapphire RADEON X800 128MB VGA/DVI-I, PCIe===> 164.46 € 199.00 €
Lite-On CR-RW 52x32x52x white===> 20.66 € 25.00 €

totaal
915.69 € 1.107.98 €

merci vo de hulp alvast :D

saikoboarder

Legacy Member
ik zou in de plaats van die x800 een 6800GS kopen of ff doorsparen tot een 7800gt
ook zou ik geen maxtor nemen maar een seagate of WD

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Geen ASUS nemen voor optische schijven!! Niks dan miserie daarmee.
Ipv die DVD-Rom en CD-RW zou je beter een DVD-writer kunnen nemen (NEC 4550 of BenQ DW-1640).
Wrm nog een extra PSU? Case beval al voeding.
SATA ipv ATA-schijf nemen. Mijn voorkeur van merk ligt ook niet bij Maxtor...maar die keuze is eerder persoonlijk, ik heb er nl. al veel probs mee gehad met maxtor.
Neem geen SLI-mobo.. zeker en vast al niet omdat het nut ervan jou volledig ontgaat aangezien je een ATI-kaart neemt. ;)
Ook ik zou qua graka een 6800GS nemen of 7800GT, maar dan zou ik nog steeds geen SLI-bord nemen.

Dit is trouwens voor het aankoopadvies-forum.

Jense777

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Geen ASUS nemen voor optische schijven!! Niks dan miserie daarmee.
Dikke zever. Ik heb hem hier nu al een tijdje mijn Asus drive en nog geen seconde spijt of geen problemen mee gehad.

OT: laat de soundcard weg (onboard voldoet voor normaal gebruik), en investeer het vrijgekomen geld in een 7800GT.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Jense777 zei:
Dikke zever. Ik heb hem hier nu al een tijdje mijn Asus drive en nog geen seconde spijt of geen problemen mee gehad.
:)

2 kapotte drives hier... hebben geen 3 maand meegegaan. 'k Heb mss een DVD of 5 kunnen bekijken.
Noem het dus geen zever. Er zijn meerdere gevallen bekend van failure bij asus-drives.

Jense777

Legacy Member
Ok, zever was misschien wat veel gezegd en hard. Maar toch. It's all about luck. Net zoals jij Maxtor vermijdt. Daar laat ik persoonlijk iedereen de keuze. Wou gewoon duidelijk maken dat niet iedereen problemen heeft met Asus (in geval van DVD drive) of Maxtor (in geval van HDD).

Yank

Legacy Member
- 'k zou iig een SATA hd nemen, welk merk je ook kiest. De kabel is wat handiger en IDE zal ook langzaamaan verdwijnen
- 'k zou ofwel extra TT voeding weglaten, ofwel andere case en voeding nemen (bvb Antec 1050B-EC met 500W voeding), kan je redelijk wat besparen
- ipv CD-RW + DVD-ROM een DVD-RW en eventueel DVD-ROM erbij
- ipv de X800 een 6800GS (239€)
- die Audigy 2 zou ik weglaten, tenzij je geluidsinstallatie het waard is
- eventueel ander (goedkoper) moederbord nemen zonder SLI, bvb de MSI Neo4 F

JackF

Legacy Member
Deze config lijkt me performanter voor een lagere prijs :

Aplus Qubic case zwart zonder voeding
LC Power 550W voeding Silent Giant 14cm fan
AMD Athlon64 3500+ socket 939 boxed
Arctic Freezer 64 PRO CPU cooler
Apacer 2 x 1024mb DDR PC 3200
Gigabyte K8nF-9 socket 939 moederbord Nforce4
Aopen 7800GT 256mb DDR PCI-express
BenQ DW1650 DVD-RW 16x Dual Layer zwart
Seagate 250Gb SATA 7200rpm 8mb

Totaal : 1090 euro

Guustjen

Legacy Member
ja bedankt voor de info al maar waar kan ik die onderdelen of pc vinden?
aleja ik bedoel in welke winkel he :d

Guustjen

Legacy Member
heb nog een vraagje, nl word die pc dan ook samengestoken daar of moet je dat zelf doen?
heb dus op site effe samengesteld
==>Aplus CS-3010 Qubic zonder voeding 39,00 € 39,00 € [Wissen]
AMD box Athlon64 3500+ socket 939 Venice 229,00 € 229,00 € [Wissen]
LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 250,00 [Wissen]
Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb 105,00 € 105,00 € [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart 42,00 € 42,00 € [Wissen]
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 92,00 € 92,00 € [Wissen]
Apacer 1 Gb DDR PC3200 CL 3 95,00 € 190,00 € [Wissen]
Arctic Freezer 64 PRO 21,00 € 21,00 € [Wissen]
Aopen 7800GTX 256mb DDR Dual DVI TV-out SLI retail PCI-express

en ik kom op 1.255 euro mja

JackF

Legacy Member
Ik kom aan 1084 euro voor deze config maar ik zie dat je 5 voedingen hebt aangeklikt ipv 1 :) 250 euro voor een voeding is wat veel
Het is dus 1084 euro zonder assemblagekost ( assemblage is 30 euro )

Guustjen

Legacy Member
ah ow daarmee
okeej dus als ik dit almaal aankruis + assemblage en windows install
dan mag ik dat lijstje doorsturen en dan laten zij mij weten wanneer de computer klaar is ofzo? en hoelang zou dit duren en kan je dan betalen als je hem gaat halen?

jannick werckx

Legacy Member
Is het niet beter om OF een 7800GT 256mb te kopen of in een keer een 7800gtx 512Mb , dacht dat verschil tussen 7800GT 256Mb en 7800GTX 256Mb niet zo groot was als het prijsverschil , maw ge doet een veel betere koop met een 7800GT 265Mb dan een 7800GTX256mb .. Of ben ik hier verkeerd in ?

Jannick
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan