Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Hoi

Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen !
Ik ben nog student en dus ook niet rijk end eze pc zou toch een hele tijd mee moeten gaan ( dan denk ik aan zo'n 3 jaar ) nu dacht ik aan het volgende :

Een A8N SLI PREMIUM
Een AMD Athlon 64 x2 4400+
Twinx 1024mb ddr ram
En een 7800GT

Nu vraag ik me af , ga ik met deze setup toekomstige games zoals UT2007 in multiplayer kunnen spelen met een erg vlotte fps .. onder vlot versta ik erg vlot , dus dat ge echt vloeit !?

Dank

RealFlub

Legacy Member
een x2 3800+ als ge wilt besparen..
en 2x1GB nemen ;) dan zit je zeker goed

hipStar

Legacy Member
euhm hoeveel wil je uitgeven? Want ik zie dat je veel wilt uitgeven want je cpu alleen al kost rond de 500 euro

Jonathan

Legacy Member
RealRoot zei:
een x2 3800+ als ge wilt besparen..
en 2x1GB nemen ;) dan zit je zeker goed

Mja wel die 4400+ neem ik omdat ik de processor nie van plan ben om te vervangen ofzo ooit dus liefts een goeie van eerste keer !

1gig ram is voorlopig daar steek ik dan later op het jaar nog een gig bij gewoon omdat het nu niet in mn budget past ( dan heb 4 * 512 in dual channel )

Het gaat eigenlijk vooral over de graka ... :$

Jonathan

Legacy Member
hipStar zei:
euhm hoeveel wil je uitgeven? Want ik zie dat je veel wilt uitgeven want je cpu alleen al kost rond de 500 euro

1500 euro , bij tones.be

Kheb zelf redelijk veel verstand van onderdelen enzo dus die setup wil ik wel ongeveer houden , enige wa ik me afvraag is prestaties in games omdat ik nu een pc heb van 4 jaar oud en ik lijk daar games van ook 4 jaar oud nie zo goed op te spelen !
Dat was een aldi pc van eind 2001 en bvb sof2 speel ik helemaal getweaked om toch maar een constant 60 fps te kunnen halen ... :s

En nu vraag ik me dus af of ik met deze pc ( vooral graka ) spellen die nog komen zoals UT2007 vlot ga kunnen spelen , als dit op low - medium graphics is maakt met niet zoveel uit , belangrijkste is dat het echt vlot gaat want ik speel redelijk competitief tmoet dus vloeien :wtf:

hipStar

Legacy Member
als je toch veel geld hebt waarom geen GTX dan?Nu is het misschien overkill, maar later gaat ei je nog goed van pas kopen

Jonathan

Legacy Member
hipStar zei:
als je toch veel geld hebt waarom geen GTX dan?Nu is het misschien overkill, maar later gaat ei je nog goed van pas kopen

Omdat mn budget krap is :p

Nu naar het schijnt gaat het verschil tss een GT of GTX toch zoveel niet uitmaken en de GTX512 is dan wel een heel stuk over mn budget dusja !
Ma zal deze het doen in spelen zoals UT2007 , STALKER en weet ik nog veel wat ? Gewoon op medium graphics een stabiele fps zodat mn spel vlot speelt in multiplayer ?!
Zo niet dan vrees ik dat ik nog ff zal wachten met m'n pc :(

Roefus

Legacy Member
met zo een systeem zal je zeker lang kunne meegaan (als je niet vies bent van af en toe wat terug te schroeven met de kwaliteit en dan nog?)
je kan er nog altijd ram bijsteken (dat is op zich niet zo duur)
en wrom geen 6800GS kopen voor de komende 2 jaar en dan sparen voor een nieuwere op dat moment?
ik denk dat die X2 4400+ over 2-3jaar nog steeds meekan bij de "gewone" gamers (ter vergelijking dat mijn 1.6 systeem nu ondertussen al 4 jaar meegaat en nog steeds dingen draait zoals halflife2(op low resolutie) met enkel een upgrade in de 3Dkaart)

Jonathan

Legacy Member
Roefus zei:
met zo een systeem zal je zeker lang kunne meegaan (als je niet vies bent van af en toe wat terug te schroeven met de kwaliteit en dan nog?)
je kan er nog altijd ram bijsteken (dat is op zich niet zo duur)
en wrom geen 6800GS kopen voor de komende 2 jaar en dan sparen voor een nieuwere op dat moment?
ik denk dat die X2 4400+ over 2-3jaar nog steeds meekan bij de "gewone" gamers (ter vergelijking dat mijn 1.6 systeem nu ondertussen al 4 jaar meegaat en nog steeds dingen draait zoals halflife2(op low resolutie) met enkel een upgrade in de 3Dkaart)

Wel die 7800GT lijkt me net dat iets meer wat ik toch wil voor de huidige games allezins !
En wat bedoel je met de gewone gamers ?
Ik game redelijk veel , zo'n 5 uur per dag ( nacht eigenlijk ) op vakantiedagen en anders uurtje of 2 !
En ram bijsteken ben ik dus ook van plan , mss rond de zomer nog een gig bijsteken nu kan ie niet in het budget :)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
die pc is ong 1100 euro bij azerty.nl
dan heb je nog 400 euro over voor de pc of iets anders :)

Jonathan

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
die pc is ong 1100 euro bij azerty.nl
dan heb je nog 400 euro over voor de pc of iets anders :)

Watte 1100 euro ? :s

Tones.be is goeikoopste shop van belgie en daar koop ik :

A8N SLI PREMIUM
4400+
7800GT
TWINX 1024mb
ANTEC SONATA2 450W
200GB sata300 WD
1 dvd writer

Voor 1500 euro ... en volgens u kan da nog goeikoper ? wth

En heo zit het met verzendkosten daar ? anders weet ik al waar ik koop tbh ( ik ben belg hé ... )

stimpy13

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
die pc is ong 1100 euro bij azerty.nl
dan heb je nog 400 euro over voor de pc of iets anders :)

das bijna onmogelijk om die pc voor 1100 € te kopen denkek , tenzij int buitenland

Davion

Legacy Member
- Neem 1 latje van 1024Mb als ge toch van plan zijt om nog 1Gb bij te steken, want met 4x512Mb gaat u CPU op T2 staan en dan verliesde performance.
- Neemt nen BenQ DW-1640 als DVD-Writer.

Jonathan

Legacy Member
Ok maar als ik voorlopig nog met dat 1 latje van 1gig zit dan gaat da toch ook trager werken omdat eht geen dual channel is ? :x

En volgens mij gaat dat dus wel om 4 latjes te laten in dual channel werken ze werken dan per 2 ... ?

Davion

Legacy Member
- Dat verschil met en zonder DC is te verwaarlozen.
- DC met 4 gaat, maar de COMMAND RATE gaat van T1 (1 kloktik) naar T2 (2 kloktikken), en das pakken trager dan DC die ge niet hebt.

DC is nog geen 5% winst in games, T2 is like 10-15% verlies.

Jonathan

Legacy Member
Davion zei:
- Dat verschil met en zonder DC is te verwaarlozen.
- DC met 4 gaat, maar de COMMAND RATE gaat van T1 (1 kloktik) naar T2 (2 kloktikken), en das pakken trager dan DC die ge niet hebt.

DC is nog geen 5% winst in games, T2 is like 10-15% verlies.

Dus als ik nu 1 lat van 1 gig steek dan gaat die 5% trager dan 2 in dual channel en als ik der éne bij steek later dan gaan deze 2 5% sneller werken ?!
En maakt het uit welk ram ook voor prestaties in games ? Ik weet dat value het goedkoopste is maar maakt dat verschil in games ? en zeker naar de toekomst toe ... !?

Lork

Legacy Member
Dat Tones 'de' goedkoopste winkel is, is te bespreken.
Mij overtuigt tones niet van 'de' goedkoopste winkel te zijn, ik ben hier niet aan het zeggen dat het slecht is he, in tegendeel, maar in Descom heb ik je pc voor 1434 euro, Forcom, ook iets rond de 1500 (eigenlijk 1460, maar heb dan moeten sukkelen met die antec sonata, maar heb dan een 250gig s-ata gepakt om alles evenwichtig te houden).

Nuja kortom gezegd, geef ze niet de naam als "de" goedkoopste, vind ik persoonlijk te overdreven.

sry voor de eventuele :offtopic: maar dit moest er even uit :p

Voor de rest is het een mooie config.
En voor dat latje van 1024mb ... ik zou er 1tje pakken en later dan 1tje bijsteken, wat je van plan was, en wat ik dus ook ga doen :)

Wat ik ook nog wil vragen: ga je alle functies op dat moederbord kunnen gebruiken? en mss opteren voor een goedkoper moederbord.

En ga je SLI benutten?

/edit: valueselect zal goed genoeg zijn :), heeft weinig zin als je niet gaat overclocken

Jonathan

Legacy Member
Bedankt voor de info :D

Is er soms een link voor die ander 2 winkels dan kan ik ff vergelijken ?
SLI ga ik wss NIET benutten !
Maar ik heb gehoord dat het goed is dat er op dat moederbord een north bridge heatpipe zit en dat da anders in de weg zit voor u graka ofzo die fan ?
Heb je anders voorstel voor andere mobo dat EVEN goed is maar dan zonder dingen die ik niet nodig heb ofzo ?

En dus als ik valueselect neem ga ik NIX van verschil merken ? allezja , als het maar 2 fps scheelt in games ok , maar als het er 20 scheelt is da al wa anders é :D

Davion

Legacy Member
- Idd; Nu ne keer 1024Mb en dan binnen een paar maanden nog eens.
- RAM maakt in games niet zoveel uit, liefst geen CAS3, wel CAS2 of CAS2.5.
- www.tones.be, www.hofline.com, www.forcom.be, in de sticky vinde alle winkels
- Idd dat is goed, maar als ge geen SLI benut is een MSI K8N Neo4-FI zeker even goed, en die kost een PAK minder
- ValueRAM van CAS2.5 is ideaal :)

Jonathan

Legacy Member
Kingston 1024 mb pc valueram is dat cas 2 of 2.5 ? anders neem ik da ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan