Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_brainiac

Legacy Member
Ok,het doel is om zeer binnenkort een nieuwe PC te kopen. Er zijn een paar zaken die al zo goed als vast staan maar andere twijfel ik nog,vooral dan over de processor. Budget is iets van een 1800€ voor PC + monitor.
Dingen die ik vrij zeker ben: Shuttle SN25P,Sapphire X800GTO², Samsung 730BF,Logitech Z-3 2.1 speakers en WD S-ATA II HD van 250Gb.
Ik twijfel vooral over de processor: een X2 4400+ die zeker imo future proof is of een X2 3800+ die dan voor mij wss te zwak gaat worden. Mijn huidige PC is een 2tal jaar oud en nu zou ik graag eens een PC hebben die 4-5 jaar veder kan met alleen dan wat extra geheugen en nieuwe graka later. Het geheugen twijfel ik ook: Twinmos zonder heatspreader of GEIL dat 30€ meer kost en dat heatspreaders heeft: mss beter voor in de barebone? Ik ga de PC gebruiken vooral voor te gamen (Source engine vooral dan),schoolwerk moet hij natuurlijk aankunnen en mss DVDtje bekijken. Nog een vraagje over de barebone: ik ga binnekort over naar Telenet en dus vroeg ik me af of de Ethernet/Gigabit of hoe het ook noemt aansluiting met Telenet zal werken daarmee bedoel ik:standaard aansluitbaar,wil en kan geen entwerkkaart in die PC steken .nVidia graka's zijn geen optie: te slechte ervaringen mee. Mss nog mijn oude systeem vermelden:
Intel P4 2.4
512MB RAM
80Gig
6600 TD 256 MB

Laat de suggestie's en opmerkingen maar komen

Yank

Legacy Member
- een 3800+ en 4400+ liggen nu ook niet zo ver uit elkaar qua performance, als de 3800+ niet meer meekan, zal de 4400+ het niet zoveel beter doen. Maar de X2 3800+ is wel +- 150€ goedkoper ;)
- heatspreaders maken niet uit, neem gewoon het goedkoopste. Ga je voor 1 of 2GB trouwens?
- Onboard netwerkkaart zal werken met Telenet.

the_brainiac

Legacy Member
als ik de 3800+ neem( heeft kleinere L2 cache wel) zal ik wss gaan voor 2 Gb anders is het 1 Gb

white_steam

Legacy Member
Mn 2de pc is ALSO the same shuttle, giganetwerk onboard werkt naar behoren, temps zijn vrij laag :D, en er zat ooit 2 gig in, das geen probleem ,graka daarentegen zal de temp wel opdrijven :D

en ik zou gaan voor de 4400+

grtz

Yank

Legacy Member
Ik zou x2 3800+ met 2gb nemen ipv x2 4400+ met 1gb.
Die 2gb zal beter van pas komen dan wat L2 cache en 200Mhz cpu-kracht.

magnusjb1

Legacy Member
3800+ nemen, als die niet meer helemaal mee gaat kan je 'm gemakkelijk ook nog een beetje oc'en

the_brainiac

Legacy Member
die 3800 gaat toch geen geit worden in Vista he? Is dat atm ook nog een deftige performer?

RealFlub

Legacy Member
of neem de opteron 165 ;) heeft 1mb cache en heeft de clocks van een 3800+

Davion

Legacy Member
Ik zou alleen Opteron pakken indien het voor zwaar te clocken is.
En hoe dat de huidige procs in Vista gaan reageren zou ik begot niet weten, maar ik vermoed dat dat geen enkel probleem zal geven.

Sergeant_bob

Legacy Member
lol als die proc vista niet zal aankunnen zulllen ze niet veel klanten hebbe zulle

the_brainiac

Legacy Member
jah kzit met het drama dat ik "maar" een 3200+ zal hebben atm in Source engine ;) maar kzal de offerte van Forcom afwachten en dan nog iets laten weten :niceone:

the_brainiac

Legacy Member
Shuttle SN25P
1 Gb GEIL RAM (2*512)
AMD X2 4400+
X800GTO2
Acer 1751 AS TFT
200Gb WD HD
BenQ 1640
Zwarte floppy

Deze gaat het worden van bij FVW-com. Forcom vond het niet nodig mij terug te mailen :doh:

Nog opmerkingen? :)

the_brainiac

Legacy Member
Davion zei:
Ziet der goed uit, zorg dat die HDD een SATA is :)
Dat is ze :) zeg jij als hardware pro,ik heb zo wat rond gekeken en blijkbaar is er wat onduidelijkheid over welke cores de nieuwe GTO²s gebruiken,zou dat kwaad kunnen als ik de cooler er eens af neem en dan weer opzet? Moet ik er dan weer thermal apste op doen? Anders laat ik het erop zitten :p Nog vraag: die hedendaagse biossen staan die nog steeds standaard op booten van floppy als eerste boot device? Is handig als er iets fout loopt met de flash :p heb ik geen ander VGA nodig ;)

Davion

Legacy Member
- Kan geen kwaad, nieuwe koelpasta aanbrengen is echter wel aan te raden.
- Dat kan je instellen, HDD kan je als eerste zetten.

the_brainiac

Legacy Member
heb al manier gevonden om het te weten zonder cooler eraf te halen,tis ingewikkeld maar moet lukken :D nu alleen nog een floppy of 3 - 4 vinden :p

RealFlub

Legacy Member
idd, want er was iemand die ook een GT0² had en die had een r480 core, maar die was geflashed voor een r430 core (twas zoiets ongeveer, gelezen op GoT)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan