the_brainiac
Legacy Member
Ok,het doel is om zeer binnenkort een nieuwe PC te kopen. Er zijn een paar zaken die al zo goed als vast staan maar andere twijfel ik nog,vooral dan over de processor. Budget is iets van een 1800€ voor PC + monitor.
Dingen die ik vrij zeker ben: Shuttle SN25P,Sapphire X800GTO², Samsung 730BF,Logitech Z-3 2.1 speakers en WD S-ATA II HD van 250Gb.
Ik twijfel vooral over de processor: een X2 4400+ die zeker imo future proof is of een X2 3800+ die dan voor mij wss te zwak gaat worden. Mijn huidige PC is een 2tal jaar oud en nu zou ik graag eens een PC hebben die 4-5 jaar veder kan met alleen dan wat extra geheugen en nieuwe graka later. Het geheugen twijfel ik ook: Twinmos zonder heatspreader of GEIL dat 30€ meer kost en dat heatspreaders heeft: mss beter voor in de barebone? Ik ga de PC gebruiken vooral voor te gamen (Source engine vooral dan),schoolwerk moet hij natuurlijk aankunnen en mss DVDtje bekijken. Nog een vraagje over de barebone: ik ga binnekort over naar Telenet en dus vroeg ik me af of de Ethernet/Gigabit of hoe het ook noemt aansluiting met Telenet zal werken daarmee bedoel ik
tandaard aansluitbaar,wil en kan geen entwerkkaart in die PC steken .nVidia graka's zijn geen optie: te slechte ervaringen mee. Mss nog mijn oude systeem vermelden:
Intel P4 2.4
512MB RAM
80Gig
6600 TD 256 MB
Laat de suggestie's en opmerkingen maar komen
Dingen die ik vrij zeker ben: Shuttle SN25P,Sapphire X800GTO², Samsung 730BF,Logitech Z-3 2.1 speakers en WD S-ATA II HD van 250Gb.
Ik twijfel vooral over de processor: een X2 4400+ die zeker imo future proof is of een X2 3800+ die dan voor mij wss te zwak gaat worden. Mijn huidige PC is een 2tal jaar oud en nu zou ik graag eens een PC hebben die 4-5 jaar veder kan met alleen dan wat extra geheugen en nieuwe graka later. Het geheugen twijfel ik ook: Twinmos zonder heatspreader of GEIL dat 30€ meer kost en dat heatspreaders heeft: mss beter voor in de barebone? Ik ga de PC gebruiken vooral voor te gamen (Source engine vooral dan),schoolwerk moet hij natuurlijk aankunnen en mss DVDtje bekijken. Nog een vraagje over de barebone: ik ga binnekort over naar Telenet en dus vroeg ik me af of de Ethernet/Gigabit of hoe het ook noemt aansluiting met Telenet zal werken daarmee bedoel ik
tandaard aansluitbaar,wil en kan geen entwerkkaart in die PC steken .nVidia graka's zijn geen optie: te slechte ervaringen mee. Mss nog mijn oude systeem vermelden:Intel P4 2.4
512MB RAM
80Gig
6600 TD 256 MB
Laat de suggestie's en opmerkingen maar komen

, en er zat ooit 2 gig in, das geen probleem ,graka daarentegen zal de temp wel opdrijven 
Nog vraag: die hedendaagse biossen staan die nog steeds standaard op booten van floppy als eerste boot device? Is handig als er iets fout loopt met de flash