Archief - nieuwe pc, welke graka?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Whoons

Legacy Member
Men zus wilt nen nieuwe pc.

Daar zal nen AMD Athlon64 X2 4200+ 64bit Boxed Sckt939
2Gb aan ram in zitten.

De vraag is: welke graka zoude daar nu mee pakken. We zijn aant twijfelen of het prijsverschil het waard is om ipv een X850XT zo nen X1900XT te halen, wat al gouw 300 euro meer kost.

Alvast bedankt

edit: sorry voort verkeerd forum, was niet aant opletten

Davion

Legacy Member
Khoop dat u zus gaat gamen, anders is da zware overkill ma soit.
Kdenk dat een X850XT wel zal voldoen vor haar, tenzij ze echt een gamester is.

Moved naar Aankoopadvies.

neomitochondria

Legacy Member
die 850 XT kan nog alle laatste spellen met gemak aan, ik zou niet weten, waarom je dan de graka wil upgraden, tenzij je echt top of the bill wil. maar is idd niet z'n geld waard.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Volgens mij heeft hij (zij) die kaart nog nie hoor.
Ofwel een x850xt ofwel een x1900xt kopen is de vraag imo. (niet upgraden dus, da zou idd te zot zijn)

Ik zou eerder voor een 7900GT gaan afhankelijk van de grafische kracht die je zus nodig heeft.

Stre@mus

Legacy Member
Vertel misschien even welk budget je hebt en wat je zus vooral met die pc uitsteekt. 't Is belangrijk om dat te weten, anders is advies geven nogal moeilijk.

Whoons

Legacy Member
Mijn zus is een gamer, daar zal hem vooral voor dienen. Op zich kan het budget haar niet schelen maar da lijkt me nu toch wel teveel prijsverschil om nu zoiets te kopen.

ho_Ot

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Ik zou eerder voor een 7900GT gaan afhankelijk van de grafische kracht die je zus nodig heeft.

Enkel kan je dan vrij zeker (als je hem nu nog moet bestellen) een maand à 2 maanden wachten op een 7900 (er is een groot tekort in heel de benelux)
En als je dan toch voor nVidia zou kiezen en je hebt geld voor een X1900XT dan kan je misschien beter een 7900GTX kopen. Dat is goedkoper dan een Radeon X1900XT en quasi even goed.

neomitochondria

Legacy Member
de x1900xt is wel een goede 50 euro goedkoper dan de 7900 gtx hoor, maar de 7900GTX is dan ook mss 5% sneller:)

boostah

Legacy Member
idd, maar de x1900xt heeft dan wel weer de troef van HDR+AA, wat nvidia niet kan(en dit is volgens mij ook enkel intressant in single player games) maarja, het is de TS die de afweging moet maken niet wij, zoek maar eens op reviews tussen 7900GTX en X1900XT (of XTX) daar zal je wel wijzer uitworden, elk heeft zijn voor en nadelen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan