Archief - Nieuwe pc onderdelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smetje #-heat-

Legacy Member
llo, ik ga dus een nieuwe mobo/ramp/cpu/graka kopen.

samenstelling die ik denk te nemen :

ASUS A8N32 SLI DELUXE (PCI Express, Dual X16 SLI, socket 939, NFORCE 4 SLI, DDR400, SATA raid5, Firewire, 8 channel SOUND, Gigabit LAN, LAN, 10 USB2.0) 209.50€

AMD Athlon 4200+ 64Bit X2 Dual-Core Processor Socket 939 Boxed with cooler
400€


CORSAIR TWINX Matched DDR 2048MB (2x1024MB) 400Mhz PC3200 HSP
279.90€

ASUS EN7800GTX 2DHTV_256MB PCI-express 256MB DDR3
512.90€
OF
MSI NX7800GTX-VT2D512E 512MB PCI-express 7800 GTX
675€


Ik zou graag weten wat jullie hiervan vinden, wat kan beter voor dezelfde/lager prijs, waar doe ik zotte kosten, en eventueel een alternatief dan.

Dank bij voorbaat ;)

CTU_Jackbauer

Legacy Member
als het voor al om gamen is dan zou ik een 3700+ of 4000+ single core CPU pakken en je kan ook besparen op de RAM door het te vervangen door valueselect

En als ge de MSI 7800GTX 512 DDR3 pakt dan heb ge een BOM machine :)

Greetz

amdr

Legacy Member
als ge ga overclocke gade me dat moedebord niet echt veel bereiken...Maar voor normaal gebruik zal dat zeker niet slecht zijn.

En zeker de dual core nemen!

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als ge niet gaat overclocken is dat mobo zeker goed , maar wel verschrikkelijk duur. Ga je SLI benutten? Ik zou het iig niet doen... Dan kies je beter voor het rond de €90-kostende bordje, MSI K8N Neo4-F(I) ofzo.

RAM is ook duur, je bent even goed af met ValueRam (maar Kingston heeft anders wel een heel goed setje met erg strakke timings)

GTX 512MB zou ik zeker nemen als je budget het toelaat !!! Indien je kiest voor de 256MB zou ik voor ne "gewone" 7800GT gaan (betere prijs/kwaliteit).

Davion

Legacy Member
Ik vermoed dat het niet om te overklokken is, dus ik zou dit nemen, NON SLI:

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
2x512Mb DDR PC3200 ValueSelect
GeForce 7800GT

Indien je toch SLI wilt zou ik een MSI K8N SLI Diamond nemen :)

Smetje #-heat-

Legacy Member
MSI RX1900XT VT2D512E PCI-EXPRESS Radeon RX1900XT 512MB DDR3, TV-out, Video-in, Double DVI, Crossfire ready, Retail
699€

Zou ik deze niet nemen ipv de

MSI NX7800GTX-VT2D512E PCI-EXPRESS Geforce 7800GTX 512Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready (leverbaar begin februari)
gezien het geringe prijsverschil?

Davion

Legacy Member
Das geldverspilling, de 7800GT is zo goed als even rap en betaalde een pak minder.

Geile Beer

Legacy Member
We hebben hier precies iemand met teveel geld! :p

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
2x1024Mb DDR PC3200 ValueSelect
GeForce 7800GTX 512Mb

Dit zou ik nemen als ik geld op overschot had. Dit is iets dat voor de volgende 2.5 jaar alles opt max zal kunnen draaien. (2Gig idd, voor bv BF2)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Geile Beer zei:
Dit is iets dat voor de volgende 2.5 jaar alles opt max zal kunnen draaien.
:rofl: dream on!
Een tijdje op max, da wel.. ma zeker geen 2,5jr.

Geile Beer

Legacy Member
Tuurlijk wel... WTF denk je? Een 7800GTX is een beest gemaakt enkel en alleen voor de toekomst.

torquenstein15

Legacy Member
Ik ben ook niet niet zeker hoor. Je zal zeker niet kunnen blijven draaien op max voor 2.5 jaar.

RealFlub

Legacy Member
2,5 jaar is beetje teveel van het goede om op high te spelen.
neemt minsten een jaartje dat je op high gaat kunnen spelen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan