Archief - nieuwe pc max 400 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de_rutger

Legacy Member
Ik zoek een pc voor dagelijks gebruik (niet voor de nieuwste games, eerder af en toe counter strike source bijvoorbeeld). Mijn budget is max 400 euro. Welke shop is het interessantste? Ik woon niet ver van alternate btw.

Mijn computerkennis is zeer beperkt :doh: Wat voor een systeem stellen jullie voor?

Het is belangrijk dat de pc zo stil mogelijk is (zover dat mogelijk is voor 400 euro).

Twinturbo

Legacy Member
Inclusief windows 7 en assemblage?

Ik zou eerst naar 2de hands pc's kijken met dat budget. Ga je meer krijgen voor je geld.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

cyress

Legacy Member
zelfs zonder software en assemblage is dat niet echt realistisch , kijk voor een core 2 duo en niet te gek doen kwa gpu dan komt dat wel vrij slim :)

cyress

Legacy Member
nja ik zou dan persoonlijk voor dit mobo gaan : Gigabyte GA-H61M-D2-B3 (rev. 1.0)

scheelt je ook een dikke 10 pleuro

cyress

Legacy Member
ziet er niet slecht uit voor je eerste keer ;) rest zit wel goed als je 64bit gaat zou ik zelfs 2x4gb ram durven nemen en cdrom drive prefereer ik liever lite on of LG tegenover een samsung maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard :)

azertyalex

Legacy Member
mij hebben ze wel de samsung aangeraden.
zie : nieuwe pc voor bf3
men topic.
maarja daar weet ik niets over
die 8 GB ram is dan wel een overkill.
voor gamen heb je het zelf niet nodig. maarja het is altijd leuk als je kan zeggen dat je en pc hebt met 8 GB ram in.
zou dan beter een betere kaart of betere cpu nemen de i3- 2120 bvb

DanielG

Legacy Member
Een graka zou ik niet kopen. Die die azertyalex voorstelt, is zijn geld niet waard. Gebruik gwn onboard. Graka's onder de 50 euro zijn bijna altijd hun geld niet waard.

Voor de rest ziet het er goed uit. Als mobo mss, de Asrock H61 iCafe...

Enja 8GB is idd onnodig voor de TS.

Twinturbo

Legacy Member
Ik zou dan eerder een AMD A8 3850 + ASRock A75M-HVS moederbord nemen voor minder geld.

De geïntegreerde AMD 6550D van de A8 is dubbel zo snel als de HD2000 van de i3 2100. En sneller als de AMD 6450, wat deze compleet overbodig maakt.

azertyalex

Legacy Member
over die kaart wist ik niets, maar miss is de amd is ook wel goe

Sjoepap

Legacy Member
vergeet echt de 2de hands optie niet

voor 400 € heb je reeds een goede gamepc 2dehands hoor!

mdgf

Legacy Member
Tweedehands gaat inderdaad superieur zijn aan wat je zelf nieuw kunt samenstellen. Kijk eens op het buy & sell forum hier.

Het is belangrijk dat de pc zo stil mogelijk is (zover dat mogelijk is voor 400 euro).
Neem dan een aftermarket koeler erbij, of anders de stock cpu fan met speedfan zo laag mogelijk laten draaien.

(en enkel voor cs:s moet je echt geen pc van 400€ hebben ze, een tweedehands dingetje van 150€ draait dat wss wel max (ik speel het zelf niet, maar dat spel is al zodanig antiek dat het bijna niet anders kan...))

de_rutger

Legacy Member
Bedankt voor de reacties, 2dehands is mss wel interessanter.

Heb even rondgekeken, en deze leken mij wel interessant:

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/i5-650-32ghz-ati-radion-hd-5770-bluray-.809363

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/game-pc-te-koop-i5-setup.808975

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/asusamd-setup-snelverkoop.812602

https://www.beyondgaming.be/archive/bs-hardware.195/iets-oudere-game-pc.812666

https://www.beyondgaming.be/archive...ktop-pc-gebouwd-met-premium-onderdelen.810042

Wat denken jullie van deze systemen, wat zijn ze waard? Zolang de pc heel vlot is voor dagelijks gebruik is het ok voor mij. De laatste lijkt mij wel interessant, vooral het superstille gedeelte. Ik weet niet of die op andere vlakken snel genoeg is en het geld waart is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan