Archief - Nieuwe PC (Gaming + Photoshop)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Portal

Legacy Member
Hallo,
Ik ben toe aan een nieuwe PC en daarom heb ik jullie hulp een beetje nodig

CPU:
I7 2600K
ik pak de I7 omdat de Hyper threading wel van pas kan komen :)
Mobo:
MSI P67A-GD65 (B3)
Kan ik op dit mobo mijn casefans (zie "Case") aansluiten?
RAM:
Kingston ValueRAM 8GB DDR3-1333
Case:
MS-Tech Raptor
Is deze Case groot genoeg voor al mijn onderdelen?
PSU:
OCZ ModXStream Pro 600W
600W voor eenventuele latere upgrades (2e GPU)
GPU:
MSI nVidia GTX560TI Twin Frozr
of
MSI nVidia GTX560TI Hawk
Welke kaart zou ik nemen? Ik heb gelezen dat de HAWK wat koelproblemen heeft?
CPU Koeler:
Scythe Mugen 3
Mugen 3 omdat deze een beetje kleiner is tov de Mugen 2

De totale kostprijs is ongeveer 850€
HDD + DVD-Brander heb ik nog van de vroige PC ;)


Ik ben van plan om alles via alternate te bestellen, omdat ik de PC dan niet moet laten verzenden.. Weet er iemand of ik de onderdelen op voorhand moet bestellen? of kan ik gewoon naar de winkel rijden en ze daar kopen?

Alvast bedankt

Portal

laurievl

Legacy Member
ja daar kan je genoeg casefan's op aansluiten op dat mobo
zou een andere voeding aanraden omdat ik deze niet echt voor SLI of CF toestanden zou gebruiken, eerder een XFX 650 of TX 650 v2 corsair ;)
en de gpu zou je misschien beter een HD6950 2gb sapphire nemen

joa_111

Legacy Member
Processor(en)
intel i5 750 intel core
Geheugen
6 GB corsair dominator
Harde schijf/schijven
500 GB samsung
Beeldkaart(en)
point of view Nvidia GTX 480

laurievl

Legacy Member
joa111 zei:
Processor(en)
intel i5 750 intel core
Geheugen
6 GB corsair dominator
Harde schijf/schijven
500 GB samsung
Beeldkaart(en)
point of view Nvidia GTX 480

:naughty:

FlameDB

Legacy Member
idd, de 560Ti hawk heeft serieuze koelproblemen (heb er zelf een gehad). De twin frozr II draait dan mss standaard 70 mhz trager, maar is pakken koeler en stiller, zelf als je ze zelf overklokt tot hawk waarden, is die nog veel stiller!

Portal

Legacy Member
laurievl zei:
eerder een XFX 650 of TX 650 v2 corsair ;)
Is er ook nog een ander ("goed")merk? heb gelezen dat de XFX soms ratelt en de Corsair is niet op voorraad :/

laurievl zei:
en de gpu zou je misschien beter een HD6950 2gb sapphire nemen

Heb liever een nVidia, heb altijd nvidia gehad, en 1 keer een HD5670 (beter dn mijn vorige 8600GT) maar toch, ik vind nvidia "beter"..


Da_GoDoFuNReaL zei:
idd, de 560Ti hawk heeft serieuze koelproblemen (heb er zelf een gehad). De twin frozr II draait dan mss standaard 70 mhz trager, maar is pakken koeler en stiller, zelf als je ze zelf overklokt tot hawk waarden, is die nog veel stiller!
OK merci, dan wordt het de Twin Frozr II

joa_111

Legacy Member
laurievl zei:
ja kweet ni , tis verouderd misschien :')
toch een beetje update werk nodig ze ;)

haha, ja dat is waar, ik wilde enkel maar zeggen dat ik zowel ps5 en games hier goed kan op draaien, het is idd een oud systeem, ik wacht op de lga 2011 chipset en de nieuwe graka's van Nvidia :p

Zijn systeem dat hij wil kopen is zeer goed.

Portal

Legacy Member
joa111 zei:
haha, ja dat is waar, ik wilde enkel maar zeggen dat ik zowel ps5 en games hier goed kan op draaien, het is idd een oud systeem, ik wacht op de lga 2011 chipset en de nieuwe graka's van Nvidia :p

Zijn systeem dat hij wil kopen is zeer goed.


danku :)

ik kon op mijn q6600 PS5 ook gebruiken ze, maja op een i7 zal da wel wat rapper gaan ;)

Portal

Legacy Member
Maar weet er iemand hoe dat het afhalen in de "showroom" werkt? Ik kan de onderdelen afhalen in de showroom en dan moet ik geen verzendkosten betalen, maar kan ik dan bv de onderdelen de dag zelf nog gaan halen of is dit ook pas een dag na de bestelling (zoals met verzending)

+ weet er iemand nog een andere voeding die geschikt is voor SLI (dus 4x 6(/8) pins PCIe) lees enkele post hierboven ;)

joa_111

Legacy Member
Portal zei:
Maar weet er iemand hoe dat het afhalen in de "showroom" werkt? Ik kan de onderdelen afhalen in de showroom en dan moet ik geen verzendkosten betalen, maar kan ik dan bv de onderdelen de dag zelf nog gaan halen of is dit ook pas een dag na de bestelling (zoals met verzending)

+ weet er iemand nog een andere voeding die geschikt is voor SLI (dus 4x 6(/8) pins PCIe) lees enkele post hierboven ;)

welja met het afhalen kan ik je niet helpen, maar met je voeding probleem wel

deze zou het wel aan moeten kunnen

ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - meer dan 600 Watt - Corsair CMPSU-850HX
of
ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - meer dan 600 Watt - OCZ ZX1000W

eigenlijk is 1000 watt al te veel maarja, voor dat beetje meer geld kan je niet sukkelen vind ik
ik heb 1 gtx 480 en die draait op een coolermaster van 750 watt, dus als je SLI wil doen dan zou ik je zeker 1 van boven de 850 watt aanraden, om gewoon "save" te zitten

hopelijk kom je er aan uit

FlameDB

Legacy Member
Voor sli 560 ti is een goede 650w al meer dan genoeg. Zelfs voor 570 sli.

Kijk anders eens voor een antec true power?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Portal

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Voor sli 560 ti is een goede 650w al meer dan genoeg. Zelfs voor 570 sli.

Kijk anders eens voor een antec true power?

toen dat ik aant het zien was voor die antec heb ik deze gevonden: OCZ ZS750W

Die is een beetje goedkoper maar heeft toch 2* 6Pins en 2*6+2 Pins PCIe conectoren.. Iemand ervaring hiermee?

joa_111

Legacy Member
Portal zei:
toen dat ik aant het zien waqs voor die antec heb ik deze gevonden: OCZ ZS750W

Die is een beetje goedkoper maar heeft toch 2* 6Pins en 2*6+2 Pins PCIe conectoren.. Iemand ervaring hiermee?

goede keuze zou ik zeggen, ik draai ook met een 750 watt! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan