Archief - Nieuwe PC (config)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Antec TX1050B 500 Watt, Zwart * 1 *€ 105,88 *€ 105,88*
AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed * 401,68* 401,68
Zalman CNPS7000B-AlCu LED * * 24,37* 24,37*
OCZ Value DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)* 200
Western Digital Caviar Special Edition 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 * 1 * 81,51* 81,51*
Asus A8N32-SLI Deluxe * 1 * 163,02* 163,02*
Asus EN7900GTX /2DHT 512 MB, PCI Express x16 * 1 * 416,81* 416,81
NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM * 1 * 36,98* 36,98*
OEM 3,5 diskettestation Zwart * 1 * 6,72* 6,72*
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail * 1 * 89,92* 89,92*
Zalman Fatal1ty FS-V7 Led * 1 * 27,73* 27,73*

-Nu gaat het er uiteindelijk toch van komen, dus is mijn vraag of deze config nog altijd lekker samen gaat:)
-Ben van plan om bij azerty.nl te bestellen, iemand ervaringen hiermee?
-Prijzen zijn zonder BTW, dus de prijzen die ik zal voelen.
-Vergeet ik iets?

+/- 1600 EUR, past perfect binnen het budget

Davion

Legacy Member
- Kzou die Zalman CNPS7000B door een Arctic Freezer 64 PRO vervangen.
- Ga je echt nog SLI gaan? Anders zou ik opteren voor een MSI K8N Neo4-FI mobo.
- Kzou ook een BenQ DW-1650 ipv de NEC ND4550 pakken.
- Kzou een gewone Zalman VF700/900-Cu pakken ipv die LED versie.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
1) Ik vind die Arctic Silencer 64 PRO niet op azerty.nl, enkel Arctic Silencer 64 Ultra (10 EUR) en de Arctic Freezer 64 Pro (20 EUR).
2) SLI is zeker mogelijk in de toekomst, dus daar kan ik imo best op voorbereid zijn?
3) gevonden:)
4) Wat is hier zoal beter aan? (prijsverschil van 10 EUR zie ik)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
ik heb een paar keer iets gekocht bij azerty en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Davion

Legacy Member
- Oops foutje van mij, kbedoelde die Freezer ;)
- Bwa, dat moet ge zelf weten, als ge niet van plan zijt een 2de kaart bij te kopen zou ik dat MSI mobo nemen.
- :)
- Normaal is die LED versie duurder, die LED is gewoon voor de show, maar de VF900-Cu koelt beter.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Blijkbaar geen edit niemeer mogelijk, dan maar ff zo..:)

Antec TX1050B 500 Watt, Zwart € 105,88
AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed 393,28
Arctic Freezer 64 Pro 16,81
Zalman VF900-Cu 32,77
Zalman ZM-2HC2 15,97 15,97
Western Digital Caviar RE 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 87,40
Asus A8N32-SLI Deluxe 163,02
XFX GeForce 7900 GTX XXX Edition 512 MB, PCI Express x16 472,27
OEM 3,5 diskettestation Wit 6,72
BenQ DW1650 16 x, 6 x, 16 x, Zwart, OEM 36,14
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail 89,92

stage afgelopen, geld binnen, pc bestellen:)

Enige waar ik nog mee zit is dat RAM geheugen..

OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)
OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC4000, 500 MHz, Matched pair (2x 1 GB)

of toch een andere? passen ze überhaupt wel op dat mobo enz... (zal hier wel weer iemand zo vriendelijk zijn om mij hiermee nog eens te helpen)

Voeding lijkt mij het verder wel te gaan trekken.

Lon$daLe

Legacy Member
-persoonlijk vind ik de NEC toch beter beter

-ram kan ik u nie helpen :p heb ier 2 gig Samsung crashvrij server geheugen via niet zo "officiele" wegen , enigste ram waar ik ervaring mee heb :p , mij hadden ze gezegd da ocz eerder voor de overclocker is , dunno :p

-ken de A8N32 nie , maar is een A8N-sli deluxe nie zowa het zelfde , ale op die van mij staat toch dualcore ready , en echt verschillen vind ik nie tussen de 2 mobo's ,buiten da het 1 30€ duurder is

-persoonlijk zou ik het een half jaartje doen met een 7800GT ofzo , rap 120 € goedkoper en we staan binnen een half jaar toch in de DX10 wereld , en dan komt de G80 en dergelijk

RealFlub

Legacy Member
ga je overclocken: neem die OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC4000, 500 MHz, Matched pair (2x 1 GB)

ander neem je die andere. (is waarschijnlijks goedkoopst vanal) het is PC3200, wat jij nodig hebt.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
En die pc4000 zou dan niet samen kunnen gaan met dat mobo?

OC'en is best mogelijk dat het gebeurt, dus kan daar wss best ook op voorbereid zijn.

EDIT: en ohja, hoe zit dat juist met die "latency", wat is beter/slechter, maakt veel verschil uit, etc.

Davion

Legacy Member
- Goede config, kzou de 400Mhz RAM pakken tenzij je zwaar gaat overklokken.

@Lon$daLe:
- De BenQ is beter hoor :)
- ECC Registered DDR RAM prolly :), is overbodig in gewone configs, OCZ is zeker even goed.
- De A8N32 beschikt in SLI mode over 2x x16 PCI-E poorten, de gewone ASUS A8N maar over 2x x8 PCI-E.
- DX10 is niet voor het eerste jaar...

@Menthal Kip'tje
- PC4000 gaat wel, maar gata op PC3200 snelheid werken tenzij ge overklokt.
- latency is best zo laag mogelijk, CAS3 is slecht, CAS2 is goed :)

Menthal Kip'tje

Legacy Member
OCZ Gold GX XTC DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)

Cas: 2
ECC: non-ECC
Latency: 2-3-3-8

Deze dan best, lagere latency zie ik ook niet direct (^^,)

Laatste vraag nog.. nog extra cooling (fans) of iets voor extra verfrissing wat ik over het hoofd zie?
Behoorlijk wat waardevolle spullen, en geen zin om risico's te lopen door te hoge temps:)

RealFlub

Legacy Member
AMD's worden niet warm, wees maar gerust.
koopt anders nog paar fans voor in de case (moet je maar eens kijken)

Slaxz

Legacy Member
Davion zei:
- De BenQ is beter hoor
kun je me daar aub een bewijs van geven. ik denk persoonlijk ook dat die NEC beter is.

:offtopic:
Davion zei:
- Ga je echt nog SLI gaan? Anders zou ik opteren voor een MSI K8N Neo4-FI
zeg nu is, krijg jij geld van MSI per bord dat jij de mensen hier aansmeert?

Davion

Legacy Member
@Xer0x: - De BenQ gebruikt dezelfde internals als de Plextor drives, maar BenQ levert er een betere firmware en betere software mee, het is de beste drive, lees maar op www.cdfreaks.com
- Spijtig genoeg niet.

@Lon$daLe: ASUS' variant t.o.v. de MSI is de ASUS A8N-E Deluxe, dan vind ik die MSI toch een pak beter hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan