Archief - Nieuwe PC (Alternate)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BiLn44d4crob44t

Legacy Member
Hallo,

Mijn laptop heeft het zonet begeven dus ik heb asap een nieuwe PC nodig.
Aangezien ik de hardware-scene niet meer volg zoals vroeger heb ik totaal geen idee wat een goede setup is.

Ik zoek een PC waar ik toch wel wat mee kan gamen, maar ik hoef niet alles op ultrahigh te kunnen draaien.

Budget: +-800€

Ik heb al geprobeerd iets samen te stellen; graag wat reacties.

Mobo:
GIGABYTE GA-990FXA-UD3
AMD 990FX, ATX, 4x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, AM3+ 1 € 132,90*€

CPU:
AMD Phenom II X6 1055T
6x 2800 MHz, 6x 512 kB, 6144 kB, Thuban 147,90€

Behuizing:
Aerocool Rs-4
4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, ATX, µATX 64,90€

Voeding:
Aerocool E85-700
700 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 6 x, 4 x 79,90€

Graka:
ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0 229,90€

Geheugen:
GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
8192 MB, CL9 9-9-24, 2 stuk(s), PC3 10666 39,99€

HDD:
Hitachi HDS721010DLE630
1.000 GB, -/32/7200, € 0,11*, Serial ATA/600 109,90€

Totaal: 805,39€

Dit zijn dus de dingen die ik nodig heb.
Iemand enig advies/opmerkingen.

Samadhi

Legacy Member
Maybe i'm wrong maar ik zou standaard gewoon overal 8GB plaatsen met die super lage prijzen, zit je meteen goed. Tenzij je wilt besparen op 20€ :)

Twinturbo

Legacy Member
Dat is aan de TS om dit te beslissen, nu blijft hij onder de 800 € ;).
Daarbij kan je met 4Gb RAM nog altijd goed weg als je geen hoop zware programma's tegelijk hebt openstaan.

BiLn44d4crob44t

Legacy Member
Alvast bedankt voor de reacties :)

Ik moet voor school regelmatig virtual machines draaien dus ik denk dat 8GB idd beter is.
Zou ik dan een ander type kiezen of gewoon 2x hetgeen Twinturbo gekozen had?

Ik ben niet zo vertrouwd met power4pc maar overweeg nu wel om daar te bestellen.
Ze hadden me aangeraden om op Alternate te bestellen wegens goede service/snelle levertijd, maar bij Power4Pc zit ik ook goed dan?

The Monopoly Guy

Legacy Member
Ge kunt dat gewoon 2x kopen
Power4Pc is ook bon ja

Musk

Legacy Member
Zeker niet voor zo'n 1055T gaan, die zijn niet meer zo interessant. Twinturbo z'n setup is zeker de moeite. Ik zou zeker die 8Gb overwegen.

ATI

Legacy Member
Power4pc is heel goede winkel,minstens evengoed als alternate,allez van alternate heb ik al minder goede dingen gelezen en van power4pc nog niet.Ik vind ook die pc builder van alternate trekt op niks die is bugged en dat is al van 2008 en ze hebben daar nog altijd niks aan gedaan.

Wss al lang van voor 2008 dat die bugged is die pc builder ,maar ik wist het pas van toen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan