Archief - Nieuwe pc -> €1000 - max. €1100

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hollow

Legacy Member
Ja manne, eindelijk kannek mijne eige pc kope. Het budget is dus rond de €1000 (max €1100), hij moet diene om te game (alle moderne spellekes) en wa internet/msn/office of wa muziek af te spele of nen dvd af te spele. Ik heb zelf is gekeke bij itware en ik vind dit voor mijn budget al een heel deftige pc, misschien wete jullie iets beters? Scherm/speakers/muis&toetsenbord zijn niet nodig. Als jullie iets beters vinden, vermeld dan de winkel (moet in België zijn, liefst niet TE ver van Bornem).

ASUS A8N-E,nForce4 Ultra,sk939 ATX,SATA,8ch,Glan,PCI-E 93.00 €
AMD Athlon 64 X2 3800+ 64bit,dual-core,Skt 939,Boxed 349.00 €
Pioneer DVR-110 OEM Black 16x+/-,8X+/-Double L., Fanless 46.00 €
Western Digital 160 GB 7200rpm SATA II WD1600JS, SATA II 91.00 €
Corsair 1024MB DD400 2X64MX64 Value Select,Cas 2.5, (2X 512MB) 95.00 €
ASUS EN6800XT/HTD, 256MB TV-out,2DVI-I,PCIe,retail,HDTV 198.00 €
Cooler Master Centurion 5 Tower Case met 350W voeding - AANRADER! 69.00 €
"SONY Diskdrive Black 1.44 MB , 3.5""" 8.50 €
Montage & configuratie van een PC + installatie van aangekochte of meegeleverde software 60.00 €
__________________
totaal 1,009.50 €

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
neem als drive een NEC
een andere voeding is een vereiste met die pc, 420W achtig van een A-merk min
ken je niet iemand die de pc voor je in elkaar kan zetten of het gewoon zelf proberen, dan bespaar je 60 euro wat toch redelijk veel is op 1000 euro.
voor de rest ziet het er goed uit

T€RM!N4T0R

Legacy Member
DVD zou ik ook vervangen door een NEC4550 of BenQ DW-1640.
Voor enkele euro's meer heb je een HD van 200GB of zelfs 250GB.
Ik zou een 6800GS nemen ipv een XT.
En idd best kijken voor een andere voeding. Ofwel een andere case kopen met een deftige voeding incl. zoals bv. deze

Davion

Legacy Member
- Andere DVD drive, NEC ND4550 of BenQ DW-1640
- 6800GT/GS pakken, pakken beter dan de 6800XT
- Voeding is sterk genoeg.

Hollow

Legacy Member
Moet ik nu een andere voeding nemen of niet?
En is de 6800xt zo slecht, bter/slechter dan bvb 6600gt?

Hollow

Legacy Member
Maar als ik binne een jaar een andere graka koop (bvb 7800gt(x) ofzo) of dezelfde om in sli te zetten, heb ik dan geen zwaardere voeding nodig?+
En een 6800xt is die wel krachtig genoeg, hoe snel is die in vergelijking met andere graka's?

{YA}Gr3c0

Legacy Member
De asus a8n-e ondersteundt geen SLI ter informatie. :)

De Geforce 7 is een GROTE stap voorruit tegen over de Geforce 6 reeks.

Hoe groot kan je zien aan de benchmarks.

450 watt is genoeg voor een GT, als je een GTX wilt kopen zou ik toch een 550 watt aanraden.

the_brainiac

Legacy Member
die 6800XT is denk ik toch wat zwakker dan een 6600GT. Ik zou de X800GTO nemen of ja de 6600GT of de 6800GS,maar zeker de 6800XT niet :p

Yank

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
De asus a8n-e ondersteundt geen SLI ter informatie. :)

De Geforce 7 is een GROTE stap voorruit tegen over de Geforce 6 reeks.

Hoe groot kan je zien aan de benchmarks.

450 watt is genoeg voor een GT, als je een GTX wilt kopen zou ik toch een 550 watt aanraden.
Voor die 450W te benutten moet je al zwaarder systeem dan dat hebben hoor - laat staan een 550W - er zijn mensen die met een 520W een 6800GT SLI systeem trekken, dus 400W zal wel voldoende zijn voor 1 7800GT. Een GTX is niet echt zwaarder, kan ook met dezelfde voeding.
Dit alles natuurlijk met normaal systeem he, geen dual-cpu (verwar niet met dual-core), enorm veel schijven of andere apparaten die veel stroom vreten.

Hollow

Legacy Member
Ik ben nu nog aan het zoeken voor speakers, niet te duur, ik dacht aan de logitech x-530 speakerset. Is dit goed geluid?

EternalSilence

Legacy Member
pak de die dat ik heb ...
zie sig ;)
goe boxen, prachtig geluid
moest ik nu nog een audigy geluidskaart hebben heb ik de beste geluidskwaliteit :cool:

die dus :: Speakers LOGITECH X230 SPEAKERS
de uwe zijn ook uitstekend hoor

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hollow zei:
Ik ben nu nog aan het zoeken voor speakers, niet te duur, ik dacht aan de logitech x-530 speakerset. Is dit goed geluid?
Wat is je overige budget hiervoor?
Moet dat 5.1 zijn of 2.1 ?

RealFlub

Legacy Member
kzou zwaardere grafische kaart nemen, op z'n minst een 7800GT...
en processor, moet het perse een dualcore zijn?
ander neem een 3500+ met een 7800GT

torquenstein15

Legacy Member
Jup hier ook een 7800 Gt , 3500+ en 450W voeding. Ik zou voor dat gaan. Ivm met de voeding een 400-450 W van een A-merk is zeker goed genoeg hoor

Hollow

Legacy Member
Ik wil zeker een dualcore, gemakkelijk als je meerdere taken tegelijk draait enzo en games gaan in de toekomst hier zeker van gebruik maken. Als graka ga ik ipv de 6800xt 256mb de 6600gt 256mb nemen,deze heeft beter prestaties. Kheb eerst nog geprobeerd met een 6800gs, maar dit viel buiten mijn budget. Als case (en voeding) heb ik nuCooler Master Centurion 5 Tower Case met 350W voeding, ik hoop dat dit een goede en stabiele voeding is voor de huidige config?

magnusjb1

Legacy Member
Geen 6600GT 256mb kopen, maar de 128mb versie
Die presteert beter dan de 256 mb versie, en is nog goedkoper ook.
Als het ook maar een beetje mogelijk is zou ik toch voor een 6800GS gaan, die is bijna 2x zo goed als de 6600GT

Hollow

Legacy Member
Hm ik zal dan toch maar de 6800gs nemen aangezien ze toch veel beter is. Dan zal ik maar wat buiten mijn budget gaan. Maar ik wil nog wel weten of de voeding de config zal trekken MET een 6800gs, en stabiel (coolermaster centurion 5 Tower Case met 350watt voeding...)?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan