Archief - nieuwe nVidia kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<|-S@D-|-Z3rO>

Legacy Member
io, ik ben van plan om eens een nieuwe nvidea kaart (graphics kaart) te gaan halen. mijn oude is nu nvidea Geforce fx5600.
op Oblivion gaat mijn spel in schokken, mijn fps is 2-4. ze zeiden dat het kwam omdat mijn video kaart redelijk "oud" is.
op counter-strike source haal ik 40-60 fps. ik wil nu weten welke nvidea kaart het beste is (of welke julllie aanraden) en eventueel ook een prijsschatting.

heb 1024 MB ram, 101 GB over op C schijf, p4, 3.00-3.1 Ghz, .. als er nog iets is dat jullie moeten weten vraag maar.

|XcW|

Legacy Member
Ik veronderstel dus dat het een AGP kaart moet zijn.

Wat is u budget? Als ik dat weet kan ik u wel verder helpen :).

Voor het moment de beste AGP Nvidia kaart is: De 7800 GS

Prijskaartje van deze schoonheid :p : € 335,00 @ tones.be

<|-S@D-|-Z3rO>

Legacy Member
|XcW| zei:
Ik veronderstel dus dat het een AGP kaart moet zijn.

Wat is u budget? Als ik dat weet kan ik u wel verder helpen :).

Voor het moment de beste AGP Nvidia kaart is: De 7800 GS

Prijskaartje van deze schoonheid :p : € 335,00 @ tones.be


budget, dunno, mijn pa zalt wel betalen denk ik (hoop ik) ma pakt tusse 300-350euro zal wel maximum zijn. ben ook van plan om ze bij alandra te kope omdat we daar vaste klant zijn.

en wat is een "agp kaart" ?

MSI NX6600GT series 128 MB NVidia
deze staat er in promotie voor 200euro, mar heb al gehoord da da ni zo goe is voor oblivion/source

en is mijn kaart echt zo "oud" ??

|XcW|

Legacy Member
<|-S@D-|-Z3rO> zei:
budget, dunno, mijn pa zalt wel betalen denk ik (hoop ik) ma pakt tusse 300-350euro zal wel maximum zijn. ben ook van plan om ze bij alandra te kope omdat we daar vaste klant zijn.

en wat is een "agp kaart" ?

MSI NX6600GT series 128 MB NVidia
deze staat er in promotie voor 200euro, mar heb al gehoord da da ni zo goe is voor oblivion/source

en is mijn kaart echt zo "oud" ??

Ja, hardware gaat snel vooruit. Maar zo een 6600gt zou ik persoonlijk nietmeer pakken. Die "beginnen al wat out te geraken".

AGP kaarten: Dat zijn sloten ( aka sleuven :p ) in u moederbord. Waarop dat de grafische kaart is aangesloten. Er is nog een nieuwe vorm van AGP en die noemt PCI-E niet te verwarren met een standaard PCI slot.

Als u budget rond de 300-350€ ligt. Dan zou ik tenslotte ook nog een voeding bijpakken als het in u budget past. Want zo een kaartjes "zuipen" redelijk wat stroom?

&lt;|-S@D-|-Z3rO&gt;

Legacy Member
|XcW| zei:
Ja, hardware gaat snel vooruit. Maar zo een 6600gt zou ik persoonlijk nietmeer pakken. Die "beginnen al wat out te geraken".

AGP kaarten: Dat zijn sloten ( aka sleuven :p ) in u moederbord. Waarop dat de grafische kaart is aangesloten. Er is nog een nieuwe vorm van AGP en die noemt PCI-E niet te verwarren met een standaard PCI slot.

Als u budget rond de 300-350&#8364; ligt. Dan zou ik tenslotte ook nog een voeding bijpakken als het in u budget past. Want zo een kaartjes "zuipen" redelijk wat stroom?

en wat bedoel je met voeding ? (sry ken nizoveel termen van hardware enzo) maar in de winkel zullen ze me zeker ook uitleg geven :) kga dinsdag met pc naar winkel, dus heb nog beetje tijd.

&lt;|-S@D-|-Z3rO&gt;

Legacy Member
|XcW| zei:
De voeding: Stroom toevoer voor pc :p

ahzo, ma die kaart is dus redelijk goed en dan nog voeding kopen ? op hoeveel schat ge da ongeveer (prijs) ?

|XcW|

Legacy Member
<|-S@D-|-Z3rO> zei:
ahzo, ma die kaart is dus redelijk goed en dan nog voeding kopen ? op hoeveel schat ge da ongeveer (prijs) ?

Ik weet dus niet hoeveel dat u huidige voeding is. En de prijzen van de shop waar jij naar toe gaat. De prijzen schommelen enorm per shop...

&lt;|-S@D-|-Z3rO&gt;

Legacy Member
|XcW| zei:
Ik weet dus niet hoeveel dat u huidige voeding is. En de prijzen van de shop waar jij naar toe gaat. De prijzen schommelen enorm per shop...
waar kan ik mijn voedinng zien ? en alandra is redelijk duur zeggen ze. www.alandra.be dan kunt ge zo zelf is een idee zien van de prijzen (sni bedoelt als reclame)

|XcW|

Legacy Member
<|-S@D-|-Z3rO> zei:
waar kan ik mijn voedinng zien ? en alandrza is redelijk duur zeggen ze.

Voeding: Draai u kast eens open en schrijf het merk en aantal watt van u voeding op. Da kunt ge zien op de sticker die opzij van u voeding hangt.

Shop: Ik weet nie vanwaar dat gij zijt. Maar zou zeker aanraden:

Jaha
Tones
Pctools
Codima

Vergelijk de prijzen maar eens. En dan ook de locatie wat het besta valt voor u :).

&lt;|-S@D-|-Z3rO&gt;

Legacy Member
|XcW| zei:
Voeding: Draai u kast eens open en schrijf het merk en aantal watt van u voeding op. Da kunt ge zien op de sticker die opzij van u voeding hangt.

Shop: Ik weet nie vanwaar dat gij zijt. Maar zou zeker aanraden:

Jaha
Tones
Pctools
Codima

Vergelijk de prijzen maar eens. En dan ook de locatie wat het besta valt voor u :).


kast openvijze? nvm dat :p ben van vlaams brabant => londerzeel. alandra ligt in kapelle op den bos.

boostah

Legacy Member
als ge nvid wilt blijven 6800Gs en 7800Gs (eerste is 200euro, tweede 300, prijzen kunnen der iets afliggen)

maar ge speelt wel 2 spellekes da beter op een ati bollen, dan nog een maar :p : de agp kaarten van ati nu zijn achterlijk duur
vind een tweedehandse x800 of x850 neem die (voor max 150 euro zouk zeggen), is uw budget hoger, zeker gaan voor 7800gs

CTU_Jackbauer

Legacy Member
boostah zei:
maar ge speelt wel 2 spellekes da beter op een ati bollen,


da is zever, die game zal evengoe bollen op een ATI als op een Nvidia .
een kameraad van mij heeft de 7800GS versie , is wel een goed kaartje vind ik . toch al redelijk beter dan de 6800GS Versie

Greetz

&lt;|-S@D-|-Z3rO&gt;

Legacy Member
boostah zei:
als ge nvid wilt blijven 6800Gs en 7800Gs (eerste is 200euro, tweede 300, prijzen kunnen der iets afliggen)

maar ge speelt wel 2 spellekes da beter op een ati bollen, dan nog een maar :p : de agp kaarten van ati nu zijn achterlijk duur
vind een tweedehandse x800 of x850 neem die (voor max 150 euro zouk zeggen), is uw budget hoger, zeker gaan voor 7800gs

kwil liever ni switche tussen nvidea en ati :) dys da kan zijn da het 400euro is?

boostah

Legacy Member
CTU_Jackbauer zei:
da is zever, die game zal evengoe bollen op een ATI als op een Nvidia .
een kameraad van mij heeft de 7800GS versie , is wel een goed kaartje vind ik . toch al redelijk beter dan de 6800GS Versie

Greetz

erhm zeg dat eens aan mensen met een pc van 2000euro met een 7900GTX, juist ja ze krijgen drops naar 40fps, zelfs op 800*600 en dat met een 4000+ als proc (en da is ni ene zijn, nogal veel mensen hebben daar problemen mee met de 7 serie), terwijl ik met men x800xt alles high op 1280*1024 ni onder de 60 kom en al zeker niet de drops maken die zij hebben, bij MP gaat alles om de drops en minimum framerate, ni over de average (note btw dat dit het enigste spel is dat da voor heeft, BF 2 is net ongekeerd in voordeel van nvid)

|XcW|

Legacy Member
Ik zit hier met ne AMD 3800 x2 en ne 7800 GTX ik kom ook nooit onder de 60 op alles high en 1280*1024. Dus kom aub nie zeveren hé.

boostah

Legacy Member
ja en omdat 1 iemand da haalt is da de waarheid

kheb al genoeg mensen gehoord da dik naar de 40 gaan, kan ik er aan doen, ik zeg wat andere mensen mij zeggen

|XcW|

Legacy Member
boostah zei:
ja en omdat 1 iemand da haalt is da de waarheid

kheb al genoeg mensen gehoord da dik naar de 40 gaan, kan ik er aan doen, ik zeg wat andere mensen mij zeggen

Ja, ik kan ook zeggen dat ik met menne ferari maar 40 per uur haal hé.

Maarja, ge hebt ati en nvidia lovers

Mja, kga stoppen met :offtopic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan