netbooks, op dat vlak zijn er afgelopen jaar enkele serieuzere modellen op de markt gekomen met een AMD Fusion processor (E-350)
HP heeft er zo eentje, die ik zelf ook bezit.
Voordeel is dat het niet meer werkt met die kleine trage Intel Atom processors die lang in netbooks gezeten hebben, maar dat dit volwaardige multimediamachines zijn voor hun grootte.
Zo kan je er mee gamen als je wil, zijn dual cores en kan je er een 64bit volwaardigs Windows 7 besturingssysteem op installeren (als dat er al standaard niet op zit)
Asus heeft ook zo een netbook met een fusion processor, de Asus 1215B, net als Sony.
Afhankelijk van het model kan de harde schijf groter zijn en het ram geheugen.
Mijn HP Pavilion dm1 was er eentje van in mei (toen ze net uitkwamen in België) en had nogal lichte specs, 3GB Ram en 320GB harde schijf met maar 32bit Windows 7 op.
Ik zie dat Asus en ondertss ook HP zijn netbooks aanbiedt met 64bit Win7 op en sommige met 4GB Ram en 500GB harde schijf.
Voordeel van deze systemen is dat ze nog geen 500 euro kosten, heb de mijne voor 389 euro aangeschaft indertijd in de Makro.
De Sony's zijn wel duur voor en hebben een flimsy toetsenbord.
HP:
Hands-On With The HP Pavilion dm1 - YouTube
Asus:
Asus 1215B with AMD Fusion in Action - YouTube
edit: of zoals bovenstaande poster aangeeft, Fusion 450 is ook goed. (zal een ietsje betere update zijn van de 350 veronderstel ik)
Wil je meer uitgeven, rond de 1000 euro, dan komt men binnenkort ook uit met Ultrabooks!
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook
Dat zijn eigenlijk Macbook Air maar met Windows op ipv Apple besturingssysteem!
De hardware is toch hetzelfde: verlicht toetsenbord, ssd schijven, i5/i7 cpu, etc...;alleen het besturingssyteem is dus verschillend.
Je hebt dus ook de grootte van een netbook in dat geval, maar betaald wel 2-3x de prijs van die fusions...maar ze zijn wel veel krachtiger of die fusions.