Archief - Nieuwe laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kelinen

Legacy Member
Voor het komende schooljaar heb ik een nieuwe laptop nodig voor op kot, vooral om te surfen dus. Het budget ligt rond de 600 euro, maar zoals steeds bij elektronica weet ik niet goed waar te kijken (online of beter mediamarkt bv?).

Mijn laatste gsm heb ik gekocht bij coolblue, en zeer tevreden, dus heb ik eerst eens gekeken bij laptopshop.be, en kwam eventueel uit bij deze 2:
http://www.laptopshop.be/vergelijken/?product[]=134028&product[]=136832&&specificationprofileid=2913

Ik heb de indruk dat ik gewoon 60 euro meer zou betalen omdat het een sony vaio is?

Wat raden jullie mij aan (wat waar kopen)? Vereisten zijn zowat standaard: azerty, 15 inch, hdmi aansluiting, numeriek deel, en zo snel mogelijk natuurlijk voor de prijs (ook de internetverbinding).

Groetjes

azertyalex

Legacy Member
de videokaart is ietsje beter van de sony maar niet echt om waw van te zeggen.
de sony heeft ook een sandy bridge processor. de nieuwste generatie van intelprocessors.
de asus vind ik persoonlijk mooier en heeft een grotere schijf, alhoewel ik daar niet echt omgeef omdat je nog een externe kan aanluiten.
sony heeft ook 4 usb-poorten de asus 3
prijsverschil vind ik toch wel een beetje groot, maar sony is wel een goed merk

Kelinen

Legacy Member
Oke, bedankt, het zal die van mediamarkt worden dan. Hoe langer ik wacht, hoe moeilijker de knoop zal door te hakken zijn :P
En uiteindelijk zal het toch allemaal zoveel niet schelen tussen de 500 en 600 euro.

PRQPHET

Legacy Member
moehaa! zei:
Wow das echt wel goedkoop.
wel een brakke resolutie hé ;). 1366x768. Das de voornaamste reden van de lage prijs.

Kelinen zei:
Oke, bedankt, het zal die van mediamarkt worden dan. Hoe langer ik wacht, hoe moeilijker de knoop zal door te hakken zijn :P
En uiteindelijk zal het toch allemaal zoveel niet schelen tussen de 500 en 600 euro.
zeker en vast! post ook je bevindingen hier, zodat anderen hem eventueel ook aankopen.

moehaa!

Legacy Member
freakblade zei:
wel een brakke resolutie hé ;). 1366x768. Das de voornaamste reden van de lage prijs.

Bwah dat niet alleen, de meeste 15" laptops hebben die resolutie nog. Ook zal de batterijcapaciteit eerder laag zijn en de kwaliteit van het scherm ook niet om over naar huis te schrijven zijn. Waarschijnlijk ook nogal plastiekerig gebouwd etc.

Maar toch, voor die prijs zal de laptop wel een mooie performance geven.

PRQPHET

Legacy Member
moehaa! zei:
Bwah dat niet alleen, de meeste 15" laptops hebben die resolutie nog. Ook zal de batterijcapaciteit eerder laag zijn en de kwaliteit van het scherm ook niet om over naar huis te schrijven zijn. Waarschijnlijk ook nogal plastiekerig gebouwd etc.

Maar toch, voor die prijs zal de laptop wel een mooie performance geven.
I know, I know. Prijs/kwaliteit zal die zeker goed zijn werk doen :).
Ik vind 1366x768 nogal achterhaald eerlijk gezegd.
3 jaar geleden kocht ik mij een 15,4" met 1280x800. Nu zit er in de meeste 15"ers eentje van 1366x768. Vind ik persoonlijk niet echt zo'n goeie evolutie maar kom :p.

kefkef

Legacy Member
Het leuke van al is dat het prijsverschil tussen een Full HD scherm en een HD Ready scherm vrij klein is, terwijl ze bv bij dell er 100€ meer voor vragen.

@Azertyalex
Sony is net zoals alle andere merken in deze prijsrange bagger, nog meer bagger dan de meeste andere laptops in de prijsrange.
Bovendien is het verschil tussen een GT410m en GT540m, vrij groot.


In principe met uw voorwaarden kan je zelfs rond de 500€ iets vinden...

Die Asus X53 is wel een zeer goede keuze, aangezien het denk ik een heruitgave (ofzo?) is van de K53SV. Bouwkwaliteit is tiptop in orde.
Het enige nadeel is dat de kwaliteit van't scherm echt kut is, zelfs in dit budget. Het is daarom dat die zo goedkoop zijn.


Ik zelf ben aan't wachten op een HP dv6 met een A6-3410mx die binnenkort binnenkomt bij coolblue, hopelijk tegen een scherpe prijs.

azertyalex

Legacy Member
kefkef zei:
Het leuke van al is dat het prijsverschil tussen een Full HD scherm en een HD Ready scherm vrij klein is, terwijl ze bv bij dell er 100€ meer voor vragen.

@Azertyalex
Sony is net zoals alle andere merken in deze prijsrange bagger, nog meer bagger dan de meeste andere laptops in de prijsrange.
Bovendien is het verschil tussen een GT410m en GT540m, vrij groot.

ik had het over de andere laptops met een gt310m en een gt410m.
kijk naar de beginpost, die vergelijkinglink.

moehaa!

Legacy Member
kefkef zei:
Het leuke van al is dat het prijsverschil tussen een Full HD scherm en een HD Ready scherm vrij klein is, terwijl ze bv bij dell er 100€ meer voor vragen.

Qua productiekost zal dat inderdaad niet gigantisch veel meer zijn, maar toch doen ze het niet :p. En bij Dell betaal je niet enkel voor de HD resolutie, het scherm dat je dan krijgt is qua kwaliteit (=/= resolutie! Er is een correlatie, dat wel) ook vele malen beter dan het standaard scherm. Het is zelfs het beste scherm dat ge in een 15" laptop kunt krijgen op dit moment (de BTO 15CL35 komt momenteel ook met datzelfde scherm).

@azertyalex
Ik denk zelfs dat de onboard GPU van de SB reeks beter presteert dan de GT310 en de GT410. Dus dat stelt geen van beide veel voor. Die GT540 is dan veel veel beter.

kefkef

Legacy Member
Ja, inderdaad. Slechte vergelijking, maar toch. Neem nu de k53 n53.

De n53 heeft dan wel een full hd, maar 't scherm zelf is nog steeds brak. Ik heb dan liever een brak scherm met full hd dan zo'n hd ready scherm.

Langst de andere kant hoeft je grafische kaart dan weer minder goed te zijn voor tzelfde effect..

azertyalex

Legacy Member
@azertyalex
Ik denk zelfs dat de onboard GPU van de SB reeks beter presteert dan de GT310 en de GT410. Dus dat stelt geen van beide veel voor. Die GT540 is dan veel veel beter.

ik vergeleek de gt410 met de gt310, niet met de gt540

moehaa!

Legacy Member
azertyalex zei:
ik vergeleek de gt410 met de gt310, niet met de gt540

Maar ik voeg er de IGP van 2e generatie SB processoren ook toe aan de vergelijking. Als je een SB neemt dan maakt geen een van die 2 GPU's uit want de onboard is al even goed.

azertyalex

Legacy Member
moehaa! zei:
Maar ik voeg er de IGP van 2e generatie SB processoren ook toe aan de vergelijking. Als je een SB neemt dan maakt geen een van die 2 GPU's uit want de onboard is al even goed.

da klopt maar je had die IGP nog niet toegevoegd toen ik commentte
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan