Archief - Nieuwe laptop (max €1100)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tanneman3

Legacy Member
Ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een nieuwe laptop, maar er is zodanig veel keuze dat ik niet weet wat ik moet kiezen.

Ik zou de laptop voornamelijk gebruiken om met Solidworks te werken, te verbinden met tv (via hdmi) om full hd films te bekijken en af en toe eens te gamen.
Andere vereisten:
-max €1100
-full hd scherm(omdat ik gelezen heb dat er dan veel meer op je scherm past)
-17" of 17.4"
-een scherm die niet weerkaatst als een spiegel
-gewicht en batterij zijn niet belangrijk
-(ingebouwde bluetooth 3.0 zou handig zijn, voor connectie met mn gsm)
-harde schijf van 750gb (eventueel 7200RPM)
-uiterlijk van laptop is niet belangrijk
-laptop moet niet fluisterstil zijn

Eerst zat ik te kijken naar de dell XPS 17,
url: De online winkel van Dell: stel zelf uw systeem samen
, met als extra optie het hd scherm en de intel centrino wireless N 1030.
Die laptop ziet er zeer goed uit, zeker met dat de harde schijf 7200RPM is en dat er goede boxen inzitten. Deze laptop leek me te goedkoop om goed te zijn, ik ben daarom beginnen zoeken en heb ontdekt dat er gezegd wordt dat hij te snel te warm wordt onder high load... ( bron: Review Dell XPS 17 Notebook (i7-2630QM & GT 555M) - Notebookcheck.net Reviews)
Andere mensen die hiermee problemen ondervinden?
Ik ben ook niet van plan om uren per dag te gamen...
Deze laptop is een actie van Dell en loopt maar tot deze woensdag... Heeft iemand een idee over de levertijd van Dell?

Ik ben dan naar een computerwinkel gegaan en men heeft mij deze laptop voorgesteld:
ASUS N75SL-V2G-TZ018V (17.3"-i7 2670QM-8GB-750GB-GT635-W7HP - 90NCUL628J2957VL131U - ASUS - Laptops - Codima
Het enigste nadeel van deze laptop vind ik dat de harde schijf draait op 5400RPM (Is er een groot verschil tussen 5400 & 7200 ?), en dat er blu-ray in zit, iets wat ik helemaal niet gebruik, zonder dat zou de laptop al een stuk goedkoper zijn denk ik.
Mensen die ervaring hebben met deze laptop? Problemen met warmteontwikkeling?

Ik ben dus op zoek achter een laptop om hoofdzakelijk
-vlot mee te werken met solidworks
-full hd films afspelen op TV (mijn huidige laptop begint te schokken na een tiental minuten in full hd film)
-mag niet té warm worden


Andere voorstellen zijn meer dan welkom!!
Alvast bedankt,

Greetz Jonathan

PRQPHET

Legacy Member
Reapo zei:
En de Reapo is mij weer eens voor he :p


Ik bezit de Dell die je daar voorstelt (enkel 6GB en 750GB HDD met backlit tobo), en ondervind toch niet die problemen.
Let wel, ik game er ook niet op :). Ik draai wel 3D-tekenprogramma's en renderings, en daarbij ook illustrator en photoshop. Als hij al die dingen tesamen doet, dan hoor je die wel draaien, maar warm worden? Nee, dat niet.
Ben zeker content van deze laptop, en zoals je zelf zegt. Er steken zeer goede boxen in, ik kijk vaak (FHD) films, ik luister vaak muziek. Dus dan is dit wel een must als je niet heel veel kabels op je bureau wilt.
De full hd-resolutie is echt een waar genot om op te werken, ik kom van een 15,4" laptopje met 1280x800 resolutie en dat was meer schuiven en slepen dan werken.
Hier heb je overal nog witruimte in de programma's, dus een verademing!
Die Dell acties komen ook regelmatig terug, ook vind je hier kortingsbonnen voor (10% bij aankoop vanaf €999 dacht ik) dus dat scheelt ook.
Levertijd is zeer snel (ik had 'm op 3 dagen vanaf bestelling) als je met cc betaalt, met overschrijving zal dit iets langer duren denk ik.

Je kan ook eens kijken naar BTO BTO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doeleinden!, ideaal om op te gamen, maar de speakers zijn niet 'het van het'.
Asus kan ook een optie zijn, maar die hebben een veel slechter scherm steken.
Het scherm in de Dell is 1 van de beste schermen die er zijn voor een 17" laptop. Er zijn ook betere natuurlijk in de hogere prijscat. +€2000.

Je zal voor jezelf moeten opmaken waar je belang aan hecht en waar niet :p.
Hopelijk ben je hier al wat mee!

Hatchetman

Legacy Member
Heb ook diezelfde dell, alleen met i5 als enige verschil.
Fijn scherm na wat aanpassingen, hier ook nog geen last gehad van warmte of teveel gezoem. Voor die kortingen moet je u inderdaad niet opjagen. 1 actie stopt andere begint en er zijn kortingvouches op het net te vinden.
Levering was hier ook 3 dagen na ontvangst van betaling, mooi aan de deur met ups.
Heb nog niet veel laptops gezien met de geluidskwaliteit van deze (als je van kwaliteit kan praten op een laptop natuurlijk).

tanneman3

Legacy Member
Ik heb juist een chat sessie gehad met een medewerker van dell, hij vertelde me dat het een glanzend scherm is, hebben jullie hier last van, bv van teveel reflecties?

Hatchetman

Legacy Member
Gebruik mijne nooit buiten of onder sterk licht, kan daar niet veel over zeggen sorry. Vorige laptop was ook glanzend (acer) is maar wat je verkiest volgens mij. Heb toen ik hem kocht wel redelijk veel gelezen over de laptop en las toch dat dit een minpunt was voor sommige ja. Ga even link zoeken met veel gebruikerservaring over die dell, was well een 500 page tread ofzo.
*edit*
http://forum.notebookreview.com/dell-xps-studio-xps/562138-dell-xps-17-l702x-thread.html

Stond veel nuttige informatie in voor mij persoonlijk.

ALF 2.0

Legacy Member
De BTO die ik voorstelde heeft een mat scherm trouwens, mocht je dat nog niet opgevallen zijn.

PRQPHET

Legacy Member
Ik ondervind hier ook geen last van eigenlijk. En er schijnt toch wel soms licht van linksachter. Stoort mij niet :).
Als je hem in de vlakke zon gaat gebruiken zal dit wel andere koek zijn :p.

MrKingston

Legacy Member
Ik heb ook een laptop met een glanzend scherm, het voordeel is dat de kleuren wel mooier uitkomen dan bij een mat scherm. Als er ongelooflijk veel zon is dan doe ik gewoon het gordijn dicht, er komt nog licht binnen maar reflecteerd niet op mijn scherm. Niet echt een afknapper dus .

tanneman3

Legacy Member
Reapo zei:
De BTO die ik voorstelde heeft een mat scherm trouwens, mocht je dat nog niet opgevallen zijn.

Prijs valt uiteindelijk wel tegen als je een i7 kiest...



Allright, ik ga voor de Dell xps17 gaan denk ik!

Snotneus

Legacy Member
Als je even geduld hebt heb je het nieuwe chipset, onkio speakers en een verlicht keyboard bij BTO in de nieuwe serie van Clevo.

tanneman3

Legacy Member
Ik kon niet meer wachten, heb de dell xps17 besteld;). Maandag heb ik hem normaal gezien al

ALF 2.0

Legacy Member
Congrats. Hoeveel garantie heb je er bij genomen? Bij een laptop is dat niet onbelangrijk.

ALF 2.0

Legacy Member
Op het eerste zicht lijkt dat duur, maar als je een herstelling moet laten uitvoeren of je moederbord moet laten vervangen dan kom je nog goedkoop uit met die 'dure' garantie.

tanneman3

Legacy Member
Een herstelling binnen de drie jaar? Dan spreken we toch wel over een slechte laptop?!

ALF 2.0

Legacy Member
Dat hangt af van hoe intensief hij gebruikt wordt en van de kwaliteit van de airflow/koeling van de laptop. In mijn professionele leven heb ik al vaak laptops van Dell en HP serieuze herstellingen (moederborden, harde schijven,...) weten ondergaan binnen de eerste 2 à 3 jaar. Daarom raad ik altijd aan om zoveel mogelijk garantie te nemen. Voorkomen is beter dan genezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan