Archief - Nieuwe GSM

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlameDB

Legacy Member
ben niet echt thuis in zo'n dingen, en zeker niet op het gebied van winkels ervan, dus ik zoek eigelijk gewoon de beste gsm voor een budget van zo'n 120 euro... En waar koop ik zoiets het best? Liefst omgeving gent ...
Het moet een gebruiksvriendelijke gsm zijn, dus smsjes schrijve, door het menu surfen enzo moet aangenaam zijn, dat is vooral het belangrijkste, camera enzo is niet echt verreist, geluidskwaliteit echter wel... Enige voorstellen?
en nog een vraag, weet iemand shops met hun prijzen online, die goeie soldenaanbiedingen hebben? let me know...

greetz

RealFlub

Legacy Member
ga naar de lokale GSM-winkel (der zin er genoeg in Gent ;))
en kijk daar eens naar welke modellen die u aanstaan en kijk dan naar wat de funties zijn. zo heb ik het althans gedaan en kben er nog altijd content van dak zo 1 gekocht hebt.

FlameDB

Legacy Member
i guess dat mijn keuze zal zijn tussen :
Nokia 6021
Nokia 6030
Sony ericsson K300i (is met vodafone menu, als gij da zelf niet hebt, stoort dat dan? allé bedoel kun je da toestel ook gebruiker zonder vodafone?)
Sony ericcson J300I
Nokia 3120 ?

of zijn er nog andere interessante modellen in die prijscategorie? welke zouden jullie nemen?

op www.phonehouse.be moet je eens naar GSM's gaan en dan alle nokia's bekijken, daar heb je twee keer de Nokia 6030, een van 70 & 89 euro, maar zie het verschil niet...

Sergeant_bob

Legacy Member
zie alleen dat ze je in de phonehouse niet afzette ga niet naar die in de langemunt die zette mn broer af >_< zei 30€ voor de overname van GSM te betalen en gaf 20€ na veel neuten wel geld gehad mar die in veldstraat is beter ^^

ik heb de Nokia 3100 ben er heel tevreden van heb hem al een jaar en :niceone:

uit diegene die jij voorsteld zou ik de Sony Ericsson K300i nemen :)

eniac

Legacy Member
Nokia 6021. Ik stond voor dezelfde keuze als jou met hetzelfde budget, heb deze genomen en never looked back ;)

Nadeel tov die Sony-Ericssons: geen camera (wat geen probleem is, als je die niet nodig hebt) en een kleiner scherm.

Voordelen: betere organiser en werkt gewoon veel sneller dan die SE's.

Ik heb m'n broers T630's uitvoerig getest want ik twijfelde hard om die te nemen, maar het SMS'en was gewoon zo traag, tekst kwam drie woorden achter op wat ik typte.

Mich_vdb

Legacy Member
sharp gx17 link: http://www.mobile-review.com/phonemodels/sharp/sharp-gx17-en.shtml
Ik heb em net zelf gisteren gekocht, heel leuk mooi groot scherm. Verbinden via de pc gaat gemakkelijk via bluetooth of infrarood voor je afbeeldingen, berichten,nummers enzo over te zetten. Er staat wel zo een rood balkje op je "bureaublad" met vodafone life waar je je miss aan kan storen als je dit niet gebruikt. Maar dit is bij alle vodafone life gsm's zo.
Prijs is €109

FlameDB

Legacy Member
mja als ik dit zo allemaal hoor, zijn sony ericcson blijkbaar niet al te snelle gsm's ... dit is echter wat ik ook zeer belangrijk vind aan een gsm, en dat is dat ze snel zijn, dus niet achterlopen... Ne nokia 6030 iemand ervaring mee? werkt dat deftig? bedoel, aangenaam mee te werken, deftig geluidskwaliteit, snel genoeg dus? & die Sharp gsm, waar kan ik die dan erges vinden regio gent?

eniac

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Ne nokia 6030 iemand ervaring mee? werkt dat deftig? bedoel, aangenaam mee te werken, deftig geluidskwaliteit, snel genoeg dus?

Geen eigen ervaring mee, hier een review:
http://www.gsmarena.com/nokia_6030-review-43.php

I dare predict that Nokia 6030 is going to be a successful mobile phone, which many mobile users will probable get to like. Yet, I seriously doubt the success of this phone will be as impressive as the one of the legendary Nokia 3510i or Nokia 3100, which achieved some excellent commercial results at the time. Besides, it may be worth considering the option of paying somewhat 30 euros more and getting rather the 6021 model, which offers an active TFT display, Bluetooth and a better organized calendar.

Persoonlijk zou ik me nooit wagen aan een Sharp, maar ik geef toe dat dat vooroordelen zijn.

hipStar

Legacy Member
Ik heb een ericson en ik heb totaal geen problemen met traagheid ofzo. Ik typ even rap met een nokia dan met een ericson. IK heb de sony ericson Z520i en dat is me eerst ericson, al me vorige waren nokias: 3310, 2600, 5110(lol). Mijn ma heeft de : 3410. Dus ik heb wel wat ervaring met nokias, maar ik vind mijn ericson even goed. MIjn buur heeft de K700i en hij vind die even goed als de nokias zelfs beter.

hipStar

Legacy Member
Ik heb een ericson en ik heb totaal geen problemen met traagheid ofzo. Ik typ even rap met een nokia dan met een ericson. IK heb de sony ericson Z520i en dat is me eerst ericson, al me vorige waren nokias: 3310, 2600, 5110(lol). Mijn ma heeft de : 3410. Dus ik heb wel wat ervaring met nokias, maar ik vind mijn ericson even goed. MIjn buur heeft de K700i en hij vind die even goed als de nokias zelfs beter.

FlameDB

Legacy Member
hmm door nu hipstar zijn reactie te lezen begin ik toch wel weer te twijfelen, aangezien hij beweert dat die sony's toch evensnel navigeren als de nokia's..., dus tzal gaan tussen;
Nokia 6030
Sony Ericsson J300i
Sony Ericsson K300i

kweet dat die K300i de meeste functies heeft, ma das zeker voor mij ni 't belangrijkst, het belangrijkst is het uiterlijk, het design dus, de gebruiksvriendelijkheid, dus zo aangenaam mogelijk om ermee te werken, en de snelheid van het navigeren (niet achterlopen dus).

Als er rekening zou gehouden moeten worden met deze criteria, welke zouden jullie kiezen? En als jullie persoonlijke ervaringen hebben met deze modellen, laat het zeker weten!!

eniac

Legacy Member
Met die Z520i en K700i heb ik geen ervaring, wel met de T630 (2 zelfs) en beiden zijn ze immens veel trager qua SMS'ing dan m'n 6021, navigeren gaat nog.
K300i en J300i zijn zeer gelijkend aan T630 voor zover ik weet, dus zou het me niet verbazen.

Alleszins, probeer eens bij familie of vrienden die de GSM's hebben die jij wil kopen, dan kan je zelf zien of ze je liggen.

FlameDB

Legacy Member
aha, tzal dan probably de 6030 worden, lijkt me wel een leuk ding... anders nog persoonlijke ervaringen die de k300i/j300i zelf hebben? en de nokia 6030? let me know... morgen na school gaak erom :p

hystrix

Legacy Member
Die sharp gsm's zijn wel kwaliteit ze. Ik zou daarvoor kiezen

eniac

Legacy Member
Let wel: ik heb geen persoonlijke ervaring met die K/J300i, kan wel zijn dat die alweer sneller zijn dan de T630. En de 6030 is ook iets anders dan een 6021, maar Nokia's zijn in het algemeen wel vlot qua SMS'en en navigeren.

edit: hold on, ff link zoeken, ik heb indertijd ook zo'n thread gepost op mobilereview.

edit2: http://www.mobile-review.com/forum2/showthread.php?t=36102

FlameDB

Legacy Member
hmm, echt niemand met persoonlijke ervaringen van de k300i/j300i ? Moesten die evenvlot zijn als de nokia, zalk voor deze gaan, aangezien ze toch meer functies hebben dan de nokia, dat zal dan weer wat overwegen. Maar dan moet ik eerst zekerheid hebben, anders wordt 't de nokia ... Qua uiterlijk vindk ze beide aan mekaar gewaagd, kvind ze evensjiek...

GhO$T

Legacy Member
als je twijfelt tussen 2 modellen is't best vanal om die zelf in de winkel te gaan testen, ligt dikwijls heel persoonlijk welk toestel je zelf het aangenaamste vindt.

oedieboy

Legacy Member
Ik heb een K300i en voordien 2 nokia's (3310 en 3100). Ik ben vrij tevreden over mijn SE, hij werkt naar mijn gevoel even snel als de nokia eens je het gewoon bent. In het begin is het wennen en prutsen

FlameDB

Legacy Member
das waar, maar die gsm's ligge daar niet aan he, ge kunt enkel van die modellen uitprobere, ma bon, kzalt 's vrage in de winkel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan