Archief - nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Qualvis

Legacy Member
Hey

Ik zou een nieuwe graka willen kopen, vooral om swtor te spelen.

Ik heb:
Asus P67 Pro 3 moederbord
Intel i5 2500 processor
8gb ram
samsung ssd schijf
voeding 400w

en... een nvidia quaddro 295 ofzoiets.
Ik had gehoopt dat ik swtor toch een klein beetje deftig zou kunnen spelen, het stoort me niet zozeer dat alles op low moet, maar het hapert nog verschrikkelijk.

Ik neem aan dat die graka een serieuze bottleneck is (zijn er nog?), dus zal ik ze maar vervangen.

Als ik hier zo wat rondlees denk ik dat ik er met 150 euro wel zou moeten komen?
zoiets: ALTERNATE - null - MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC ?

Maar ik heb hier ook gelezen dat er rond dit ogenblik nieuwe grafische kaarten aan het uitkomen zijn. Zijn hier ook budget kaarten bij (allez ja, budget, dus zoiets rond die 150 euro) of enkel high end? Ik kan gerust twee weken wachten als dat de moeite is.

Bedankt
Qualvis

-BVR-

Legacy Member

Qualvis

Legacy Member
BramVroy zei:
Hm, enige reden waarom ge er nu een Quadro had ingestoken? Zeer vreemde keuze, aangezien dat helemaal geen gamekaarten zijn maar bedrijfskaarten.

Had die hier nog liggen van een andere pc. Ik hoopte dat die toch een klein beetje voldoende ging zijn, maar noppes dus.

mdgf

Legacy Member
Vervang die voeding dus ook maar, tenzij je fan bent van vuurwerk.

Das een ~200W PSU, die wss ook nog eens heel inefficient is en onstabiel, dat gaat geen 6870 trekken.

Die quadro kun je mss nog proberen te verkopen.

phate_13

Legacy Member
Dat is effectief een 216Watt voeding dan (misschien).

Je zult sowieso een nieuwe voeding moeten aanschaffen. Deze is van extreem lage kwaliteit en zal nooit voldoende vermogen kunnen leveren. Voor een setup met HD6870 moet je toch zien dat je min. 300Watt voorziet.

Kijk dus voor iets zoals de Antec EA-380 Green, Corsair CX430, als het zo goedkoop mogelijk moet. Al zou ik lichtjes meer uitgeven voor iets in de aard van de XFX 450W Pro, aangezien je dan niet met adapters moet gaan werken. De XFX heeft standaard genoeg aansluitingen voor de HD6870.

*Edit*: Damn, mdgf beat me to the punch!

Qualvis

Legacy Member
ok, bedankt voor de info.

Ik vind het toch maar een beetje boerenbedrog dan. 400w zou toch 400w moeten zijn imo. Ook al besef ik wel dat je normaal zo ver mogelijk weg moet blijven van sweex. Maar stroom is stroom dacht ik.

Bon, dan vervang ik die, en ga ik waarschijnlijk voor die graka die Bramvroy aanraadt.

mdgf

Legacy Member
Das altijd zo met goedkope voedingen, dat is dan ook het ene onderdeel waarop je niet wilt besparen (een slechte voeding kan uw ganse systeem naar de vernieling helpen met stroomstoten).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan