Archief - Nieuwe grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RoyalSausage

Legacy Member
Aangezien deze november er weer heel wat lekkers uitkomt voor PC dacht ik eraan om maar weer eens te upgraden.
Ik zit momenteel met een Ati radeon hd 5700 series (denk 5770 als dat kan)
Nu ik zou graag upgraden naar iets van dit kaliber --> ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - SAPPHIRE 2GB D5 X HD6970
Is dit een grote upgrade van mijn huidige kaart? Is er misschien iets beter voor die prijs ongeveer? ( heb een budget van 350 +- er voor over) Kan mijn voeding van 450 watt dit nog blijve houde?

Ik zou toch vooral deze kaart kopen om skyrim op max te kunne spelen & daarna nog een paar jaar er tegen te kunnen tot ik een hele nieuwe pc koop.

alvast bedankt :)

verreckie

Legacy Member
Welke zijn de andere specificaties van je systeem?

En ik zou dan eerder gaan voor een HD6950. Presteert niet zoveel minder, maar kost wel een stuk minder.

RoyalSausage

Legacy Member
Andere specificaties:I5 cpu 760 (met scyte mugen II koeler) & 4 gig ram

oNt-

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - SAPPHIRE HD6950 FLEX (11188-04-40G)

deze laatste heeft naar het schijnt een bios switch waar de 6970 bios al staat vooropgeladen. + het feit dat deze koeler zal draaien dan een 6970 reference dankzij die vapor x koeling, is een no-brainer. Plus ziet hij er nog cool uit ook :p

Kan je deze ook unlocken naar een 6970 ?

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD6000 - Club 3D HD6950

Hij is toch een 30 tal euros goedkoper? Wat bedoel je met de koelerzin ik kan niet volgen.

@ topic starter
Verkoop jij je 5770 toevallig ?

RoyalSausage

Legacy Member
Ja ik verkoop mijn 5770 zodra ik mijn nieuwe heb. :)

& ik zie ook dat we hier constant goedkoper gaan, dat hoeft niet hoor. Het mag zelfs iets duurder als ik daarmee skyrim op max kan spelen. :)

FlameDB

Legacy Member
ik bedoel dat hij koeler/kouder zal draaien dan een 6970 met reference koeling terwijl hij zelf makkelijk te flashen is naar een 6970, volgens de meeste reviews/user reviews toch. (heeft bios switch). Die vapor-x koeling is heel efficiënt blijkbaar.

zelf geen ervaring met de kaart

mdgf

Legacy Member
Weet dat een 6970 unlock in het begin leidde tot verdacht veel kapot VRAM en dat het normaal niet meer kan met recente chips.
270€ voor een 6950 vind ik sowieso al serieus duur.

Wil je weten wat nodig is voor skyrim: zoek benches op met verschillende gpu's.

Musk

Legacy Member
mdgf zei:
Weet dat een 6970 unlock in het begin leidde tot verdacht veel kapot VRAM en dat het normaal niet meer kan met recente chips.
270€ voor een 6950 vind ik sowieso al serieus duur.

Wil je weten wat nodig is voor skyrim: zoek benches op met verschillende gpu's.

... vanaf 11 november dus ;-)


Nu, met een 6950 zit je nooit mis hoor. Lijkt me een ideale kaart. Voor skyrim zal een 6870 volgens mij ook toekomen, maar met een 6950 heb je net dat ietsje meer om AA vol gas open te zetten enzo.

verreckie

Legacy Member
Dat is een 3 slot kaart, wil je die later in crossfire gaan zetten heb je de kans dat beide kaarten tegen elkaar zullen hangen (afhankelijk welk mobo je hebt), waardoor de bovenste kaart aan geen verse, koele lucht kan.

Jimmypop

Legacy Member
Even inpikken op deze thread. Ik heb een:
I3 530
Win7
4 gb ram
5770

Heeft het veel zin hier een andere graka in te steken en zo ja, welke?

Ik game op 1900*1080

Thnx

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

RoyalSausage

Legacy Member
Nuja dat zijn dan maar zorgen voor later.
Ik hoop alleen maar dat ik veel verschil ga zien tegenover mijn huidige. :)

& Jimmypop
Ik heb ook een 5770 dusja ;p

Michiel.

Legacy Member
Inderdaad dirt 3 edition heb ik net ook geplaats wel in crossfire en werkt super :)

RoyalSausage

Legacy Member
Is niet beschikbaar op alternate & in den tones hebben ze hem niet :(

Twinturbo

Legacy Member
maak een nieuw topic en post de specs van je pc.

Voornamelijk: cpu, voeding, moederbord, kast.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan