Archief - nieuwe gaming PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mudsliptones

Legacy Member
het gaat hier enkel over het MOBO, CPU, RAM en Graka
De rest blijft behouden. Ga er wel een grotere schijf insteken en dan mijn "oudere schijven" meepakken.

Asus 1155 P8H67 INTEL rev3.0

Intel 1155 Core i7-2600 3.4Ghz

Kingston DDR3 12GB 1333MHz 3x4GB

Western Digital 3.5" SATA3 2TB Caviar Green

Gainward nvidia GTX560Ti 1GB PHANTOM OC.

totale prijs: 750 euro ongeveer
zouden jullie toch een zwaardere videokaart nemen of niet?

Lamsednav

Legacy Member
Bij voorkeur moederbord met P67-chipset.
Neem i5 2500K, i7 is nutteloos bij gaming.
Als je wil overclocken in de toekomst, neem een aftermarket CPU-cooler.
8GB is meer dan voldoende de dag van nu, 12GB is overkill.
6950 ipv 560Ti.

jm188

Legacy Member
plus triple channel werkt niet bij sandybridge dus uw 3*4gb is geen goede opstelling

mudsliptones

Legacy Member
Lamsednav zei:
Bij voorkeur moederbord met P67-chipset.
Neem i5 2500K, i7 is nutteloos bij gaming.
Als je wil overclocken in de toekomst, neem een aftermarket CPU-cooler.
8GB is meer dan voldoende de dag van nu, 12GB is overkill.
6950 ipv 560Ti.

Heb alles nog eens bekeken en idd, die I7 is meer oor videobewerking.
Heb besloten om de gtx570 te nemen.

EVGA nvidia GTX570 1.2G SUPERCLOCKED

Western Digital 3.5" SATA3 2TB Caviar Green

Corsair DDR3 8GB 1600 2x4GB Vengeance

Intel 1155 Core i5-2500 3.3Ghz

Gigabyte 1155 Z68P-DS3

767 euro

jm188

Legacy Member
met de niet K versie van de 2500 kan je niet overclocken, is dit je bedoeling? anders de K versie pakken

mudsliptones

Legacy Member
Ik doe inderdaad niet aan overclocking...

zit het systeem zo goed in elkaar?

Lamsednav

Legacy Member
Lijkt goed voor mij. Trouwens niet aan gedacht om een SSD te nemen?

mudsliptones

Legacy Member
tjah, aan de ene kant wel, maar 100 euro is toch al niet niks eigenlijk...
Scheelt dat echt zoveel in windows zelf?
Moet eigenlijk toegeven dat ik de pc opzet, dan meestal wel even wegben en de pc dan de rest van de dag opstaat... dus voor dat snelle opstarten hoeft het al niet

mdgf

Legacy Member
Laat de 570 vallen en neem een 560ti of 6950 (indien CF/SLI: 6950), veel goedkoper en nauwelijks prestatieverlies.

Neem zeker geen 5400rpm schijf als boot, das de grootst mogelijke bottleneck die er is in een hedendaagse pc.

Neem Valueram 1333MHz, sneller geheugen maakt niets uit voor u.

CPU: kijk naar de prijs en maak dan de keuze tussen de 2310/2400/2500, neem enkel de 2500 als het maar een paar € scheelt met de 2400, het verschil ga je toch nooit merken.

Neem een mobo met usb 3.0, als je niet gaat overklokken noch dual cards steken kun je ijken voor een h67 of h61 met usb 3.0 (en sata 3.0).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan