Archief - Nieuwe Gaming PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Scipio Ues

Legacy Member
Wil een volledig nieuw systeem en dus alle randapparatuur ook. Budget ligt rond de €2000, ik kan er over gaan maar alleen als het moet. Ik heb een lange tijd de Hardware-wereld niet gevolgd maar heb geprobeerd mijn achterstand in te halen en heb dit gekozen.

AMD Athlon 64 X2 4400+

Antec LifeStyle Sonata II 450W

Arctic Cooling Freezer 64 Pro

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI

Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3

(Veel goedkoper dan MSI versie?! Ligt dat alleen aan de bundle?)

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) of Kingston idem CL3.0 of Corsair kweet niet. Wat is het verschil?
Zijn die Valuedingen voldoende?

Logitech G5 Laser Mouse
Logitech UltraX Flat Keyboard
Logitech X-230 (2.1)

NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart)

Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms)

Heb genoeg Harde schijven liggen.

Wat kan beter? Zou beoordeling en alternatieven apprecieren.

1) Ik heb geen Geluidskaart gekozen, zou het onlogisch vinden om meer uit te geven aan een geluidskaart dan aan de luidsprekers. Is de onboard sound van deze nForce 4 SLI niet voldoende?. Ik heb een 5 jaar oude Creative SB Live! Wave Device alst helpt :p
2) 7900 GTX is er bijna maar dat kost dan tenminste 80€ meer. Ik voel mij niet echt aangetrokken...

murrey

Legacy Member
zalig systeempke :)
je zult er ten volle van genieten :niceone:
Alleen zou ik een zwaardere voeding pakken.
een Sylverstone 650W ofzo ;)

best die Kingston pakken door de snellere timings.
Pak een X-Fi Extreme music Geluidskaart.
de X-Fi geluidskaarten zijn de beste geluidskaarten voort moment :)

Davion

Legacy Member
- Kzou een MSI K8N Neo4-FI mobo pakken, met een GeForce 7900GT.

1) Normaal is onboard voldoende
2) 7900GT is goedkoper, en beter.

Yank

Legacy Member
- Asus-MSI: koeling ziet er mij identiek uit, specificaties ook, dus verschil zal enkel in software/games zitten
- RAM: CL2.5 is klein beetje sneller dan CL3.0, dus 'k zou de TwinMos nemen, Corsair is normaal ook CL3.0
- moederbord: aangezien je toch een ATI-kaart koopt, is een SLI moederbord nutteloos, je kunt evengoed een goedkoper kopen zonder SLI-functie
- Voor die boxen is onboard of die SB Live zeker voldoende

@Murrey:
- 't is Silversonte ('k heb al paar keer verkeerd gezien)
- X-Fi heeft hier geen zin, btw: op professionelere markt zijn er zeker betere dingen te vinden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan