Archief - Nieuwe Game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Overclocken : Momenteel zul je daar zeer weinig aan hebben. Je processor is immers ruim snel genoeg voor alles nu vlot genoeg af te handelen. Met een overclock naar bv. 4,4Ghz, heb je natuurlijk wel een 33% snellere processor, wat wel degelijk nuttig (=merkbaar) zou kunnen zijn in de (verdere) toekomst.

Ja, dit bestaat. (Zoals de Intel 320 series 40GB, voor 75 euro) Al zou ik persoonlijk toch bij 64GB blijven. Je schaft je een ssd aan voor het gemak dat het je geeft. Terwijl je met een 40GB ssd (waar in de praktijk zo'n 37GB van over blijft), je volgens mij vaak gaat zitten vloeken over het gebrek aan ruimte op de C schijf. Je moet dan, naar mijn mening, te veel moeite doen om alles van je ssd af te houden.

Welja, veel verschil blijft er dan niet meer over neen. Maar nu weet je wel waarom je het één of het ander koopt. Ik vind het altijd fijn als systemen zo een paar keer heen en weer gaan, in actieve discussie met de TS. Daan weet je tenminste beter wat je in huis haalt en wat de capaciteiten zijn (en wat je niet kunt verwachten).

*edit*: Vic, lees de zin van het moederbord en het overclocken nog eens fatsoenlijk. ;)

Kennaah

Legacy Member
In principe is crossfire & overclocken een manier om te levensduur van u pc te verlengen?
Het is meer toekomst gericht dan als je dit niet doet.

een kleinere SSD is wel wat kosten uitgespaard en zoveel programma's gebruik ik nu ook weer niet.

En een budget van 700 is realistischer

phate_13

Legacy Member
Crossfire is een andere manier om de GPU-kracht te verbeteren ipv een nieuwe kaart te steken en op die manier kan het de levensduur verlengen ja.
Overclocken is een alternatief voor een nieuwe, snellere processor.

Dit heeft duidelijk zijn voordelen, maar hier zit dus natuurlijk een kost aan verbonden ja.

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
Crossfire is een andere manier om de GPU-kracht te verbeteren ipv een nieuwe kaart te steken en op die manier kan het de levensduur verlengen ja.
Overclocken is een alternatief voor een nieuwe, snellere processor.

Dit heeft duidelijk zijn voordelen, maar hier zit dus natuurlijk een kost aan verbonden ja.

Kost is dat CPU dan sneller kapot gaat?

Vic 40+

Legacy Member
Ik bracht zijn zin in verband met de link erboven.

Hoezo €700??De minst dure winkel zit op nog geen €650 inclusief transportkosten.Wel exclusief assemblage,als je dat zou willen dan zit je aan de 700 euro.

Ik hou nog steeds geen rekening met die ssd zie ik.

Kennaah

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Ik bracht zijn zin in verband met de link erboven.

Hoezo €700??De minst dure winkel zit op nog geen €650 inclusief transportkosten.Wel exclusief assemblage,als je dat zou willen dan zit je aan de 700 euro.

Uwe was zonder SSD
dus met zit je aan 700+ dan

Ik ga hem zelf in elkaar steken als dit niet te moeilijk is

phate_13

Legacy Member
Kennaah zei:
Kost is dat CPU dan sneller kapot gaat?

Bij het onvoorzichtig overclocken is er een kleine kans dat deze het sneller zal begeven ja. Maar deze kans is over het algemeen verwaarloosbaar. Een cpu is sowieso al beveiligd tegen oververhitting ed.

Kennaah

Legacy Member
Oke bedankt.

Nu weet ik ongeveer wat te kopen. Als ik hem binnen een maand of 2 koop zullen sommige onderdelen wel wat goedkoper zijn.

Enkel de voeding nog

Hoeveel moet deze dan best zijn met crossfire en cpu overclock
En zou ik dan al direct cpu cooler bijkopen of kun je dit nadien kopen en makkelijk bij steken.

Vic 40+

Legacy Member
Ik heb even een ssd toegevoegd zodat je ongeveer weet wat het dan zou kosten.Dat zal inclusief transport op ongeveer een 750 euro uitkomen afhankelijk van je uiteindelijke keuzes natuurlijk.

Koeler kan later ook als je weer wat meer te besteden hebt of je moet er 800 euro van willen maken,maar op deze manier loopt je budget steeds meer op.

Kijk gewoon nog even rustig en open tegen die tijd een nieuwe topic of geef deze een bump.

verreckie

Legacy Member
Das een HD6850 ja. ;)
Maar een 6870 is nog beter voor een kleine meerprijs.

Vic 40+

Legacy Member
Nee,dat is de minder snellere hd 6850,wij hebben het over de hd 6870.Voor de besparing van 20 euro zou ik dat niet doen,dan kan je beter die i5 2400+ hd6870 in je pc laten zetten tegen die tijd dat je er één gaat aanschaffen.

Kijk tegen die tijd gewoon weer eens naar de prijzen van de diverse onderdelen.Er zal vast wel weer het eea veranderd zijn dan.

Als je er niet huiverig voor bent kan je tegen die tijd ook eens kijken naar een tweede hands grafische kaart,dan heb je voor hetzelfde geld een sterkere.Aangezien er een nieuwe reeks van amd komt kan het zomaar zijn dat er weer hele leuke tweede hands graka's aangeboden gaan worden.

Kennaah

Legacy Member
ondertussen heb ik nog wat rond gezien en heb ik nog een paar vraagjes.

1) Wat is het verschil tussen een hd6870 met 1gb en 2gb?
2) Is het de moeite om te wachten op de ivy bridge cpu's ?

phate_13

Legacy Member
1) 1GB. Sorry, flauw mopke. In de praktijk zal je er praktisch niets van merken. Bij de HD6950 raad ik altijd de 2GB versie aan, vooral naar de toekomst toe, met en zonder crossfire. Op dit moment maakt dat echter niets uit. Aangezien je ook in de toekomst zeer moeilijk een 2de HD6870 2GB zult vinden, aangezien er officieel enkel een 1GB versie is, zou ik deze links laten liggen. Dus gewoon voor de 1GB versie gaan. Zeker aangezien het prijsverschil meestal relatief groot is.

2) Hangt er vanaf hoe je moet wachten. Als je systeem nu nog meekan en je graag "iets sneller" wilt, wacht. Indien je nu een nieuwe pc moet hebben, dan moet je nu een nieuwe pc kopen. Ivy bridge : 15% sneller, 15% zuiniger, betere iGPU.

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
1) 1GB. Sorry, flauw mopke. In de praktijk zal je er praktisch niets van merken. Bij de HD6950 raad ik altijd de 2GB versie aan, vooral naar de toekomst toe, met en zonder crossfire. Op dit moment maakt dat echter niets uit. Aangezien je ook in de toekomst zeer moeilijk een 2de HD6870 2GB zult vinden, aangezien er officieel enkel een 1GB versie is, zou ik deze links laten liggen. Dus gewoon voor de 1GB versie gaan. Zeker aangezien het prijsverschil meestal relatief groot is.

2) Hangt er vanaf hoe je moet wachten. Als je systeem nu nog meekan en je graag "iets sneller" wilt, wacht. Indien je nu een nieuwe pc moet hebben, dan moet je nu een nieuwe pc kopen. Ivy bridge : 15% sneller, 15% zuiniger, betere iGPU.

1) Op zerocom.eu kost een 2 gig saphire maar 100 meer dan een 1 gig Ongesorteerd :: Sapphire Radeon 6850.2GB - Zercom | Product specificatie (hoewel het er fishy uitziet, geen foto enzo) -- Componenten :: Videokaarten :: ATI :: Radeon HD6xxx Serie :: Sapphire Radeon HD6870 - Zercom | Product specificatie.
Maar het is het beste voor crossfire om het gewoon bij de 1gb te laten?

2) Ik kan wel voort met mijn laptop :p maar zou toch graag een nieuwe pc willen. Zuiniger maakt me niet zoveel uit :p op kot betaal ik geen stroom.
Hoeveel duurder gaan de ivy's kosten of is daar nog geen zicht op (toch de overclock cpu) en wanneer komen ze ongeveer uit.

phate_13

Legacy Member
1) Je bent aan het kijken naar een HD6850, niet HD6870, voor de 2GB versie. ;)
2) Persoonlijk zou ik niet persé wachten daarop precies. Deze worden in april(-mei?) pas verwacht.

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
1) Je bent aan het kijken naar een HD6850, niet HD6870, voor de 2GB versie. ;)
2) Persoonlijk zou ik niet persé wachten daarop precies. Deze worden in april(-mei?) pas verwacht.

Verdomme ik ben echt scheel is al de 2de keer dat ik die verwar :doh:

2) en een 2500K die overclockt is zal ook wel redelijk lang capable blijven.


Dan ga ik het gewoon tegen einde van de maand bestellen met een 2500K.

Heb op 2sites dan systeem samen gesteld. Beide zijn rond de 700 euro (dit mocht van mijn ma :p ). Het probleem is nu, ze wilt dat ik het laat assembleren en mag het niet zelf doen
site 1) zerocom.eu: verzendingskosten zijn 15+ en assamblage is 60

Sapphire Radeon HD6870 x € 148,00 = € 148,00
Be-Quiet Pure Power L7 530W x € 55,00 = € 55,00
Corsair 8GB DDR3 1333MHz x € 36,40 = € 36,40
Intel Intel Core i5 2500K x € 198,50 = € 198,50
NZXT Source 210 x € 39,60 = € 39,60
Asrock Z68 EXTREME3 GEN3 x € 117,30 = € 117,30
Crucial 64 GB m4 x € 96,00 = € 96,00

totaal:€ 690,80

Site 2) Power4pc: verzendingskosten 9,9 en assamblage 30



COOLERMASTER Elite 310 (black/silver, no psu, atx)35,36 €
INTEL Core i5 2500K (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 95 watt, boxed)209,90 €
HIS RADEON HD6870 (900 mhz, 1024 mb, DDR5, 4200 mhz, 256 bit, 11, fan) 151,25 €
ASROCK Z68 Extreme3 Gen3 124,03 €
MICRON Crucial M4 (64 gb, sata/600, 415 mbps, 95 mbps) 99,90 €
KINGSTON HyperX (4096 mb, 1600 mhz, CL9, 1.65 v, non-ecc, unbuffered) 22,19 €
CORSAIR CX v2 (600 watt, atx) 60,90 €

Subtotaal: 703,53 € (enkel weet ik niet of de case goed is hier, weet iemand of ik hier een crossfire kan insteken?)

Ik zelf zou dan voor power4pc gaan, dit is een belgische site dus ook handiger voor RMA en verzendings + assamblage is goedkoper

phate_13

Legacy Member
Wel jammer van de case. (Ben zelf een grote fan van de source 210).
Daarnaast, dat ysteem bij zercom, die voeding is ook niet ideaal. Ruim teveel voor één kaart, beetje krap voor 2.

Kennaah

Legacy Member
phate_13 zei:
Wel jammer van de case. (Ben zelf een grote fan van de source 210).
Daarnaast, dat ysteem bij zercom, die voeding is ook niet ideaal. Ruim teveel voor één kaart, beetje krap voor 2.

:p Als jij hem koopt voor mij zal ik hem gebruiken hoor. (hij is niet bij power4pc)

maar de case die ik nu heb bij power4pc is die goed om alles in kwijt te geraken? en is de voeding goed.

Ja voeding bij zerocom heb ik maar gepakt omdat ik het anders niet wist, maar als er een sterkere voeding in moet dan gaan beide systemen evenduur zijn.

de ram hebk bij power4pc omlaag gedaan omdat andere componenten wat duurder waren. de 1600mhz was zelfs goedkoper dan de goedkoopste 1333mhz ram van 4gb.

zo bijna klaar met mijn systeem :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan