Archief - Nieuwe game Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eurynomus

Legacy Member
Opnieuw een thread hierover :) maar ik heb toch nog enkele vraagjes, ik zou binnenkort een nieuw systeem bestellen bij alternate:

Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit : €41,99
MSI R6950 Twin Frozr III PE/OC : €279
Crucial CT064M4SSD2 : €94,90
ASRock Z68 EXTREME3 GEN3 : €129,90
Intel® Core™ i5-2500K : €197,90
LG GH-22NS30 : €19,99
XFX 650W Semi Modular XXX Edition : €84,90
Iiyama ProLite E2273HDS-B1 : €154,90
Cooltek K2 Full-Black Rev. C : €39,99
Totaal: €1043,47


Ik heb voor de 6960 van Ati gekozen (las dat dit prijs/kwaliteit beste is op het moment), ik heb hiervan de MSI TWin Frozr gekozen omdat deze stiller zou zijn, is dit veel verschil met andere modellen (de dirt-3 editie van Sapphire of club3d oa ?)

In een latere upgrade zou ik dan een andere CPU cooler (om cpu te overclocken) en 2de 6950 kopen zodat het systeem wat langer mee kan :), is hiervoor deze voeding zwaar genoeg ? of zijn er betere alternatieve rond deze prijsklasse ? En is deze tamelijk stil of eerder naar de luide kant ?

Een 22 inch scherm is meer dan voldoende voor mij, heb nu een Iiyama met 2ms reactiesnelheid gekozen, is hier veel verschil in tussen de merken onderling en is de reactiesnelheid belangrijk bij het gamen ? (wil wel op 1920x1080 kunnen werken)

Het mobo, hier de ASrock Z68 EXTREME3 GEN3, is dit een goede keuze om dan later de 2de 6950 bij te steken ? Of kan dit goedkoper, of beter van een ander merk ?

Is een midi tower case groot genoeg om alles in te steken ? Heb nog 2 HDD's liggen die erin moeten, de case opzich maakt mij weinig uit, moet enkel usb aan de voorzijde hebben.

phate_13

Legacy Member
Een goedkope case is over het algemeen : moeilijker om in te bouwen, luider en koelt minder goed. Persoonlijk zou ik daarom toch iets meer hier in investeren.

Voor de rest een mooi systeem. Al lijkt die HD6950 mij nogal duur (maar deze zijn de laatste tijd ook wel een beetje in prijs gestegen precies).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan