Archief - nieuwe game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

McGeezax

Legacy Member
Aangezien mijn huidige game pc totaal geen game pc is (dat is hij ook nooit geweest) wil ik graag eens een nieuwe kopen.
Ik zelf al even een pc samengesteld en nu is mijn vraag aan jullie of deze games zoals call of duty en gta 4 op deftige kwaliteit zou kunnen draaien

specs: -processor: amd phenom II x4 955
-grafische kaart: sapphire amd radeon hd6770
-moederbord: msi 890gxm-g65
-geheugen: GeIL 4gb 1333-kit(2 latjes)
-HDD: samsung HD103sj 1TB
-DVD re-writer: samsung sh-222ab
-voeding: corsair cmpsu-500cxv2
-behuizing: aerocool qs-202
totaal is €550 en ik vraag me dus af of dit een goede samenstelling is om goed te gamen.(besturingssysteem heb ik al)
(weet niet zeker of ik 4- of 8gb geheugen moet nemen, maakt dit veel verschil om te gamen??)
Alvast bedankt voor het advies! McGeezax ;)

Twinturbo

Legacy Member
Niet dat een 6770 een slechte kaart is. Maar met dat budget kan je wel al een 6870 steken die dubbel zo snel is.

McGeezax

Legacy Member
Bedankt voor de reacties!
Heb nu de grafische kaart vervangen naar een xfx hd6870, het totaal komt nu uit op €614, maar dat komt omdat de prijs van de hdd gestegen is naar €87. Dus tog nog even wachten tot deze prijs weer gedaald is...

SXe

Legacy Member
McGeezax zei:
Bedankt voor de reacties!
Heb nu de grafische kaart vervangen naar een xfx hd6870, het totaal komt nu uit op €614, maar dat komt omdat de prijs van de hdd gestegen is naar €87. Dus tog nog even wachten tot deze prijs weer gedaald is...

De prijs gaat niet snel dalen hoor. Bij Tones bijvoorbeeld verkopen ze zelfs geen SATA HDD's meer.

SpeedFreak.be

Legacy Member
McGeezax zei:
idd wel goedkoper maar ik zou hem tog het liefst in belgië kopen, is 500gb anders ook genoeg? Die zijn wel nog binnen mijn budget.

Hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal op wilt zetten. ;)

McGeezax

Legacy Member
Johan tb zei:
Hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal op wilt zetten. ;)
vooral games, maar voor de rest ook muziek, documenten zoals huiswerk bv, dus eigelijk alle basics denk ik.
ok, heb net nog eens gekeken op alternate en ondertussen is de hd103sj op een paar uurtjes tijd al gestegen naar €122! Dat ligt dus wel ver buiten mijn budget...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Idd die hdd prijzen dat is gewoon niet leuk meer. Ik ben er nog optijd bij geweest, maar atm zijn de prijzen bij alternate gewoon absurd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan