Archief - Nieuwe game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulnether

Legacy Member
door redenen (ouders)
moet ik een ander systeem samen stellen dan het systeem dat ik nu heb
same gesteld op azerty
linkje
Azerty

budget 1090 Euro
waarvoor is het ??
games
en manga studio
maar vooral games

thanks op voorand

Beenhesp

Legacy Member
Afuture.nl is nog wat goedkoper.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

fortuneke

Legacy Member
ziet er goed uit , met 650 W kwam je al toe ( zelfs voor cf later )

en je kunt overclocken :)

gaan met die banaan !

Born Kill3r

Legacy Member
Idd, 650 al meer as genoeg. Wel niet lager gaan indien je wilt oc'en en crossfiren..

soulnether

Legacy Member
zijn jullie zeker van die 650 ??
btw een voeding met 4 6pin connectors ???
op 650w enige links?

Beenhesp komt duurder uit heb vergeleken kom zo een 80 euro duurder uit

dit een beter systeem?
Azerty

Beenhesp

Legacy Member
80 euro duurder?
Mijn excuses, ik heb daar een week geleden een 2500k, RAM en een P67 gekocht en dat scheelde al 30 euro.

Sondey10mg

Legacy Member
Ik kom toch zo'n 20 euro goedkoper uit hoor. Verzendingskosten nog niet eens meegerekend. Shop keuze moet je natuurlijk wel zelf bepalen

soulnether

Legacy Member
maar wat vinden jullie van het 2de systeem is dat beter of slechter?

fortuneke

Legacy Member
1 ste was beter !

misschien de TX 650 van corsiar nemen , of 650 HX ( TX goedkopen ook modu en aansluiting voor cf )

soulnether

Legacy Member
fortuneke zei:
1 ste was beter !

misschien de TX 650 van corsiar nemen , of 650 HX ( TX goedkopen ook modu en aansluiting voor cf )

( TX goedkopen ook modu en aansluiting voor cf )
nader uitleg graag

fortuneke

Legacy Member
TX is goedkoper , is ook modulair ( niet alle kabels zitten vast aan de PSU )

en je kunt ook crossfiren :) ( als je later een 2de kaart zou toevoegen )

*edit * om de verwarring in te gaan=

TX 650 M ( modulair )
en de gewone 650TX :)

soulnether

Legacy Member
aaa ok ma wa ik nie snap zijn die kabels moet je die apart kopen of zo is eerste keer dat ik 1 zelf in elkaar steek

phate_13

Legacy Member
Pas op met wat je zegt, enkel de TX###M reeks is modulair, degenen zonder "M" zijn niet modulair. (En neen, bij een modulaire voeding zitten ook alle kabels er bij.)

Born Kill3r

Legacy Member
wat zijn je plannen met de pc? Ga je serieus overclocken?
En waarom de keuze voor een z68 mobo?

soulnether

Legacy Member
het mobo is aangeraaden ( weet niet of er iets beter is prijs/kwaliteit in die range van euro's) hier op aankoop advies en ja ik ga serieus overclocken
plannen zijn om nog een Sapphire RADEON HD 6950 in te steken voor een crossfire setup dus ik ga zeker 4 6pin connectors nodig hebben

phate_13

Legacy Member
Of je werkt gewoon met "molex naar pci-e connector" adapters. Dat is ook geen probleem. Deze worden geloof ik zelfs meegeleverd met de GPU.

soulnether

Legacy Member
ok phate_13
dat was dus chinees dat je sprak voor mij
zoals ik zei het is de eerste keer dat ik zelf 1 bouw dus ik ken er bijna niks van

phate_13

Legacy Member
Je hebt voor elke HD6950 grafische kaart normaal 2 aansluitingen van je voeding nodig. Een "6 pins pci-e connector" (en dat dus 2 maal).
Voor 2 kaarten heb je er normaal dus 4 van dergelijke aansluitingen nodig.

Indien je voeding dit echter niet heeft, is dit gemakkelijk op te lossen. Je voeding heeft ook peripheral (of ook molex genoemd) aansluitingen. Deze worden voor allerhande kleine dingen gebruikt en zo heeft je voeding er (bijna) altijd een hele hoop over die niet gebruikt worden. Bij je grafische kaart zit een tussenstukje dat 2 van dergelijke "molex" (of peripheral) aansluitingen samenneemt en er één 6-pins pci-e connector van "maakt".

Zo dus:
http://images.ceneje.si/products/th...ter-adapter-2x-molex-6pin-713568_1024x768.jpg
Normaal wordt dit standaard met je grafische kaart meegeleverd.

soulnether

Legacy Member
aa ok thanks ^^ dus als ik 2 HD6950 in crossfire set is die 650 dan nog genoeg of zou ik beter die 750 nemen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan