Archief - Nieuwe game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spaceflippie

Legacy Member
Hey,

volgende maand bestel ik mijn nieuwe game pc (vooral bedoeld voor BF3). Na heel wat opzoekwerk heb ik proberen zoveel mogelijk prestatie uit zo weinig mogelijk euro's te halen. De bedoeling is om BF3 op max te kunnen draaien :D.

Dit is wat ik momenteel wil bestellen:
Azerty

Graag zou ik zoveel mogelijk feedback willen hebben over deze samenstelling aangezien het toch weer over een hoop geld gaat.

laurievl

Legacy Member
Hmm, wat je echt.wel nodig hebt is een goede gpu en dan zou ik min een hd6870 nemen maar beter nog een hd6950 .. als je budget niet meer mag uitbreiden neem dan een kleinere voeding en mobo voor single gpu ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

spaceflippie

Legacy Member
HD 6850 crossfire verslaagt de GTX 580 in de meeste gevallen en dat voor 270 euro. Een enkele HD 6950 lijkt me dan ook geen betere keuze?

laurievl

Legacy Member
Ge versta mij verkeerd :p was ni duidelijk ook ;) ik bekijkt het toekomst gericht , 1x6950 kost 210euro en u CF iets meer en toch is die CF veel beter maar eens je kaarten het lastig krijgen grafisch kun je niet meer upgraden maar met 1x 6950 dat genoeg zal zijn vr bf3 (ff glazen bol gebruikt) en later een CF met die 6950 dan ga je veel langer kunnen genieten van je pc ;)

Ik zie een CF als een joker, zet hem alleen niet te vroeg in :)

U keus natuurlijk ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

mdgf

Legacy Member
Op korte termijn ben je beter af met CF6850, het nadeel is dan dat je er geen kaart niet meer bij kunt steken, met de 6950 kun je dat wel nog.

Das de verkeerde hdd, de spinpoint f3 kost ~45€ en is wel nog leverbaar ;).

spaceflippie

Legacy Member
Ok, bedankt voor jullie adviezen. Ik zal mijn HDD vervangen naar diegene die jij zegt ;).
Over de videokaart moet ik nog eens nadenken. Misschien moet ik gewoon even wachten tot ik weet wat er voor nodig is om BF3 op max te draaien!

laurievl

Legacy Member
Inderdaad een goed idee al veronderstel ik dat een hd6950 het alleen wel zal kunnen redden voor bf3 want anders zou de nieuwe 2.0 engine niet goed uitgewerkt zijn :p

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Twinturbo

Legacy Member
Voor 20 € meer heb je een 6870 CF die nog sneller is.

In iedergeval, waar ik problemen mee heb is die kast. Pas op, ziet er veel belovend uit: neutraal uiterlijk, binnen zwart gespoten, welgeteld 3 casefans meegeleverd, voor amper 35 €.

Het ding is dat het een kleine midikast is (19 cm x 46.7 cm x 47 cm).
Vergelijk dit met een CM 690 II Basic/Advanced: (21.4 cm x 52.3 cm x 51.2 cm)

Dit, samen met het feit dat er geen openingen in de zijkant voor fans bij de gpu, lijkt me een probleem om een crossfire/sli setup daarin koel te houden.

laurievl

Legacy Member
Had de case nog niet bekeken.maar idd belangerijk punt en wat mij net invalt is dat niet elk spel CF ondersteunt .. dus soms kan het een beue situatie geven

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

spaceflippie

Legacy Member
Kunnen jullie me dan een geschikte niet al te dure case aanraden? 6870 CF is inderdaad ook wel interessant.

Over de ondersteuning van CF. Ik denk dat elk spel dat nood heeft aan meer dan 1 6850 het wel ondersteund ;).

spaceflippie

Legacy Member
Wat denken jullie van de MS-Tech CA-0200?

Azerty

Deze heeft een diepte van 51,2 cm en een opening in de zijkant (waar ik dan een fan steek) en dat voor 27 euro.

Ok ik geef toe, het is niet moeders mooiste :p.

spaceflippie

Legacy Member
Of de In Win Griffin.
Deze heeft een 22 cm fan ingebouwd in het zijpaneel! Lijkt me ideaal voor Crossfire?

Azerty

Oij

Legacy Member
Een kast is nu ook niet datgene waar je echt zwaar moet op gaan besparen.
Cpu, graka,... ga je misschien upgraden maar de kast blijft meestal staan voor lange tijd, en dan wil je iets degelijk/mooi/...;)

fortuneke

Legacy Member
press the " I WIN " button !

nee nu eens normaal doen ,

waarom geen Cooler Master CM 690 II Basic , lite , advance , zeer degelijke case , meest aangeraden hier

laurievl

Legacy Member
Azerty

47euro voor een degelijke case waar makkelijk een 6870 CF in kan met genoeg koelmogelijkheden en met zeer goede reviews ;)

liever wat meer uiterlijk moet je eens kijken voor een coolermaster elite 430 die een plexi heeft aan de zijkant maar minder solide en slechte kabel management heeft dan die antec ;) aan u de keus ..

spaceflippie

Legacy Member
Ok, ik denk dat het dan de Antec One Hundred wordt. Ik vind dit een mooie elegante case. Ik kan dan best bij deze case 3 120mm fans bijbestellen? 2 vanvoor een 1 op het zijpaneel?

fortuneke

Legacy Member
yup

optimal cooling , bestel er een paar met lage dba en veel cfm

voor inblazen , zij ( inblazen) , achter (uitblazen) top ( uitblazen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan