Archief - nieuwe game pc max 900 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fremaster

Legacy Member
Heb zelf een pc samengesteld op azerty welke uitkomt op 893 euro:

my build

Ik wil in mijn pc sowieso de i5 2500K / 3.3 GHz, Radeon HD 6870 kaart en 8 GB ram. Nu is mijn vraag of de voeding "Corsair Builder Series CX500 V2" voldoende zal zijn om eventueel in de toekomst een veel betere grafische kaart te steken. Ik wil deze 6870 dan gewoon vervangen ipv een tweede kaart bij te steken. Daarom vraag ik jullie ook of er (goedkopere) goede alternatieven zijn voor de mobo die ik nu gekozen heb. Ik heb immers die crossfire ondersteuning niet nodig.

Alsook vraag ik me af of de rest van de onderdelen compatibel met elkaar zullen zijn en of er eventueel betere zijn te vinden qua prijs/kwaliteit. Heb verschillende topics doorgelezen en heb onderdelen gekozen die vaak terugkwamen en die goede reviews hebben.

Als laatste vraag ik me nog af of een 64 GB SSD genoeg zal zijn om windows 7 + office te dragen. Meer wil ik op deze schijf ook niet zetten.

Bedoeling van deze pc is in eerste instantie Diablo 3 te kunnen spelen op max settings. (En eventueel later uit te breiden indien er nog leuke games uitkomen.)

Greetz en alvast bedankt voor jullie tijd :)

mdgf

Legacy Member
Mobo: ASrock P67/Z68 Pro3 (SE) (Gen3)
Als laatste vraag ik me nog af of een 64 GB SSD genoeg zal zijn om windows 7 + office te dragen. Meer wil ik op deze schijf ook niet zetten.
Ik gebruik geen microsoft office, maar ik kan me niet inbeelden dat dat >40GB gaat inpakken :).
En uiteraard komt je browser en nog heel wat meer daar sowieso bij (Anti-Virus en al wat er verder in je opstartprogs zit + nog het één en ander).

fremaster

Legacy Member
fortuneke zei:
dus niet van plan om SLI/cross later te gaan ?

niet helemaal zeker.. ik ga wsl enkel Diablo 3 spelen op deze pc.

is het de kost waard om die mobo te behouden indien ik ooit in de toekomst beslis om een tweede kaart te steken voor een spel met zwaardere verreisten?

en hoe is de keuze van mijn andere onderdelen? raden jullie extra koeling aan of is de standaard fan voldoende? de eerste tijd zal ik toch gewoon Diablo 3 spelen en ik denk niet dat dit spel zo zwaar is dat ik extra koeling nodig heb?

mdgf zei:
Mobo: ASrock P67/Z68 Pro3 (SE) (Gen3)

Ik gebruik geen microsoft office, maar ik kan me niet inbeelden dat dat >40GB gaat inpakken :).
En uiteraard komt je browser en nog heel wat meer daar sowieso bij (Anti-Virus en al wat er verder in je opstartprogs zit + nog het één en ander).

die mobo heeft wel een mooie prijs :) is de Gigabyte Z68 echt zijn 40 euro meer waard? en wat zijn hun sterkste punten?

dus 64 GB zal normaal gezien voldoende zijn voor windows 7, office en de standaard programma's? :)

mdgf

Legacy Member
Aftermarket koeling zal voor een stillere pc zorgen, qua koeling is dit niet noodzakelijk tenzij je redelijk wat gaat overklokken.

De rest ziet er goed uit, maar binnen korte tijd zouden de nieuwe cpu's van intel hier wel moeten zijn, die zijn iets sneller en redelijk wat zuiniger (95W->77W voor quadcores).

fremaster

Legacy Member
mdgf zei:
Aftermarket koeling zal voor een stillere pc zorgen, qua koeling is dit niet noodzakelijk tenzij je redelijk wat gaat overklokken.

De rest ziet er goed uit, maar binnen korte tijd zouden de nieuwe cpu's van intel hier wel moeten zijn, die zijn iets sneller en redelijk wat zuiniger (95W->77W voor quadcores).

ok bedankt dan wacht ik ook nog even tot deze uitzijn :)


iemand verder nog voorstel mobo?

mdgf

Legacy Member
Ik had me wel beter moeten verwoorden: binnenkort is ten vroegste 23 april (en das niet officieel). Nu als je kunt wachten dan zou ik niet twijfelen, de gpu's kunnen ook dalen in prijs waardoor een 7850 misschien een betere keuze wordt.

Qua mobo moet je gewoon kijken voor een P67/Z68/Z77 met usb 3.0 en SATA III, die ASRocks zijn meestal de goedkoopsten, maar als je iets anders vind, go along.

fremaster

Legacy Member
fortuneke zei:
je beste keuzes en goedkoopste als je niet SLI /cross gaat

en als je sandybridge gaat ofc

en wat zou mijn beste keuze zijn indien ik later toch SLI / crossfire zou gaan? en zou 500 Watt dan wel genoeg zijn voor 2 kaarten? mss kan ik beter nu al investeren in een iets duurdere mobo (en voeding) indien ik later toch zou kiezen voor een tweede kaart en crossfire. Is in dit laatste geval deze kaart een goede keuze?

mdgf zei:
Ik had me wel beter moeten verwoorden: binnenkort is ten vroegste 23 april (en das niet officieel). Nu als je kunt wachten dan zou ik niet twijfelen, de gpu's kunnen ook dalen in prijs waardoor een 7850 misschien een betere keuze wordt.

Qua mobo moet je gewoon kijken voor een P67/Z68/Z77 met usb 3.0 en SATA III, die ASRocks zijn meestal de goedkoopsten, maar als je iets anders vind, go along.

op zich kan ik zelfs wachten tot eind juni ivm examens. no problem dus :D

kevinbog

Legacy Member
Als je CF gaat met 2 kaarten caliber 6870/7850/7870 is 500W wat te weinig of misschien net op het randje. Ik zou voor de zekerheid voor 650W gaan dan.

fremaster

Legacy Member
kevinbog zei:
Als je CF gaat met 2 kaarten caliber 6870/7850/7870 is 500W wat te weinig of misschien net op het randje. Ik zou voor de zekerheid voor 650W gaan dan.

heb voor alle zekerheid een 650W voeding gekozen :) nu maar wachten tot de nieuwe cpu's uit zijn. tegen dan kan ik mss ook een betere grafische kaart kiezen voor mijn budget

als laatste vroeg ik me nog af of het veilig is om voor 1000 euro spul thuis te laten leveren? op de site van azerty staat dat verzending via TNT gebeurt maar ik hoor dat zij vaak niet zorgvuldig met hun pakketjes omgaan (gooien etc)... het kan niet goed zijn voor delicate pc onderdelen dat deze vallen/doorheen geschud worden. Weten jullie of azerty hun spul zeer goed verpakt zodat schade niet mogelijk is?

en wat indien mijn pakket 'verloren' gaat onderweg? ben ik dan mijn geld kwijt?

(heb namelijk nog nooit iets online besteld)

phate_13

Legacy Member
Is normaal wel veilig. Mijn oorspronkelijke pc komt ook van daar.

Daarnaast : Wat voor 650Watt voeding dan? De kwaliteit is immers veel belangrijker dan het wattage.

fremaster

Legacy Member
phate_13 zei:
Is normaal wel veilig. Mijn oorspronkelijke pc komt ook van daar.

Daarnaast : Wat voor 650Watt voeding dan? De kwaliteit is immers veel belangrijker dan het wattage.

In mijn eerste post staat de laatste setup. Heb gekozen voor Corsair Enthusiast Series TX650 V2 voeding. Deze lijkt me wel van goede kwaliteit?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan