Archief - Nieuwe digicam +/- €250

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desert storm

Legacy Member
ik mag van m'n pa als nieuwjaar -en kerstcadeau een nieuwe digicam bestellen van +/- €250. die €250 is voor de camera zelf, SD-kaartje & tas hoort er niet bij, dat koop ik me zelf. eventuele verzendingskosten moeten daar ook niet bij geteld worden.

"eisen":
  • snelle opstartijd & snelle sluiterstijd
  • liefst zo compact mogelijk
  • als het kan een optische zoeker (moet niet per sé, maar m'n ma zal hem ook soms eens gebruiken en die heeft dat nodig :ironic: )
  • min. 3X zoom
  • aantal MP's maakt niet echt uit, 4 of 5 MP is meer dan voldoende
  • een beetje designvol
  • kwaliteit (zowel qua behuizing als foto's)
waar had ik zelf al aan zitten denken?
  • Casio EX-Z500
  • Casio EX-Z110 (vooral het design vind ik zeer knap bij Casio's)
  • Canon A520 (designvol is ie wel niet echt, schermpje is ook maar kleintjes)
  • Nikon CP 5600
  • Nikon CP L1 (of L101) (wel een beetje over budget :sad: )
  • Sony CS DSC-S90
graag jullie advies/comments aub. :p

desert storm

Legacy Member
Jense777 zei:
Hallo

'k Heb over 't laaste een thread erover gemaakt: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/info-je-koopt-een-digitale-camera.382406

Ik zou gaan voor een Canon Powershot A520, of misschien een Canon Powershot A95 als je iets meer kan/wil uitgeven.
Als je liever Nikon neemt, kan je inderdaad opteren voor iets à la Nikon Coolpix L1.

heb ik gezien dat topic (kheb er zelfs iets in gepost :p ) ;)

A95 is te duur, is bovendien een "verouderd" model hé, de A610/620 zijn de opvolgers ;)

Jense777

Legacy Member
desert storm zei:
A95 is te duur, is bovendien een "verouderd" model hé, de A610/620 zijn de opvolgers ;)
Zoals je wil, véél verschil ga je in doorsnee foto's toch niet zien. Grootste belang is de sensor van de camera, en wat Canon en Nikon betreft zit je daar heel safe...

Still DRO

Legacy Member
mijn voorkeur gaat ook uit naar Canon; kwaliteit wat betreft fototoestellen..

grtz

desert storm

Legacy Member
Still DRO zei:
mijn voorkeur gaat ook uit naar Canon; kwaliteit wat betreft fototoestellen..

grtz

weet ik, maar ken iemand die een casio Z55 heeft en die is er heel tevreden over en aangezien die casio's toch een iets mooier design hebben...

apa

Legacy Member
En hier zijn de specs & reviews van de toestellen:
... en hier zie je de specs allen naast elkaar...

Spijtig genoeg kon ik geen goede reviews vinden van alle toestellen die je opnoemt... Ik ben van mening dat je geen goede beoordeling kan geven van een toestel zolang je het toestel niet zelf getest hebt of zolang je er geen objectieve reviews van gelezen hebt: je zou op basis van specs kunnen denken dat een objectief 35mm-140mm beter is dan een 38mm-100mm (wegens groter bereik), maar de kwaliteit van het objectief kan je zo niet aflezen...

Zuiver op basis van de specs, zie ik volgende punten naar voren komen:
  • De Nikon CP L1 lijkt het beste objectief te hebben (38mm-190mm F2.9-F5.0). De Casio EX-Z110 lijkt over het slechtste objectief te beschikken (35mm-114mm F3.1-F5.4).
  • Qua sluitertijd zijn de 2 Casio's de minste, de overige zijn aan elkaar gewaagd.
  • Qua shooting programma's lijkt de Canon mij de beste keus (de 2 Nikon's en de Sony missen Aperture-priority en Shutter-priority).
  • Qua snelheid (burst-mode) lijkt de Canon mij de beste.
  • Wat de draagbaarheid betreft is de Casio EX-Z500 de beste (kleinste en lichtste); de Sony scoort het minste op dit vlak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan