Archief - Nieuwe CPU air cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goblin13

Legacy Member
Ik heb nu een modded h70 met extra water reservoir, kzou graag terug naar airkoeling gaan,vroeger de
noctua D-14 gehad maar was te groot
Zalman CNPS 9900a gehad
nu op zoek naar iets nieuws
persoonlijke voorkeur denk ik de silver arrows maar toch graag paar meningen

dus
in gedachte had ik nu

NZXT Havik 140
NZXT lanceert high-end HAVIK 140 CPU-koeler | Hardware.Info Nederland

of

zalman cnps11x extreme
Zalman CNPS11X Extreme CPU Cooler

of

Thermalright Silver Arrow
Thermalright Silver Arrow Heatsink Review - FrostyTech.com

of

Prolimatech Super Mega
High Performance CPU Cooler Shootout Q2 2011 | Reviews - Clunk.org.uk

alvast bedankt

mdgf

Legacy Member
De nh-d14 is te groot, maar de silver arrow gaat dat niet zijn? Die is quasi even groot ze. Verwijder de heatsinks van uw ram als je de beste luchtkoeling wilt.

Goblin13

Legacy Member
Kan ik die er dan afhalen? Dominators heb ik. Of beter ram kope zonder headsinks en platte kope, geen idee hoe groot die silver arrows zijn. De noctua in ieder geval heel groot

blockkiller

Legacy Member
TrsH zei:
silver arrow is evengoed als de noctua, behalve wanneer je heel zwaar gaat overklokken en voltages boven 1.35v gaat gebruiken dan kan de silver arrow niet meer mee.

Dat is bij hun testsysteem met een i7 950, bij andere CPU's kan da volledig anders zitten.

TrsH

Legacy Member
blockkiller zei:
Dat is bij hun testsysteem met een i7 950, bij andere CPU's kan da volledig anders zitten.


hogere voltages = meer warmte bij gelijk welke cpu

warmte is voor elke koeler hetzelfde

zou mij verwonderen als er ook maar enig verschil inzit bij een andere cpu.

Goblin13

Legacy Member
Andere keus met dezelfde kwaliteit dan? Nu koelt mn h70 33gradle idle op mn i7 970 nog ni oc

TrsH

Legacy Member
maar begrijp niet goed waarom je een andere koeler wilt als je proc toch niet OC is.
de h70 met mod is toch ook een super koeling?

fortuneke

Legacy Member
idle bij de Hydro's is wat hoger dan meeste highend cpu coolers , maar op load koelen ze geweldig

Goblin13

Legacy Member
Mn koeler zelf heeft ff droog gestaan en rammelt nu wat irritant is. Ben er nog ni uit. Ksta ope v andere voorstelle.

TrsH

Legacy Member
als het oog ook wat wilt dan begrijp ik niet waarom je een noctua gehad hebt :P

heeft dezelfde kleuren als mijn meter haar ondergoed ;)

de silver arrow vind ik dan persoonlijk wel weer mooi.

Goblin13

Legacy Member
Noctua was men allereerste koeler voor ik begon te verfraaien, in beginstadion mn eerste x pc ineengestoken een jaar gelede. Ondertussen al alles veranderd en enkel high end matriaal. Kleur thema v blauw nr rood gegaan dr asus mobo enz.. Mss beter dan terug een nieuwere h100 nemen en cpu koeler eraf halen en op de mijn aansluiten? Zo stil vond ik de h70 nu ook weer niet zelfs met api15 gentle typhoons. Noctua was echt stil. Drm silver arrow want deze heeft 140 mm fans dus stiller. Ken niemand die deze al in de praktijk heeft.

Devian

Legacy Member
alle jong, ne h70 vervangen door een andere cooler? Das nochtans een goeie cooling, kheb die ook en mijn 2600 k @ 4.4 ghz is op load maar 52° . en idle 26°. Ik laat mijn fans wel op hun max draaien.

Goblin13

Legacy Member
Ik gebruik zelfs vloeibaar metaal ipv pasta scheelt bijna 10 grade en zit op idle 38 ongeveer. Probleem is dat mn h70 cpukoeler rammelt. Wegens water te vervange heeft ie ff droog gestaan denk ik daarom. Moet een andere steken. Mss h100 maar weet nog ni. Neemt ieder geval ni veel plaats in tov een aircooler

fortuneke

Legacy Member
wel je wint plaats tov een Noctua / silver arrow / mugen 2 , maar natuurlijk liggen de prijzen hoger

jm188

Legacy Member
vloeibaar metaal?? qé?


edit: effe opgezocht, ok da vreet blijkbaar door aluminium, dus alu koelers kunnen niet gebruikt worden, zitten er in sommige cpu's ook geen alu?

mdgf

Legacy Member
silver arrow is evengoed als de noctua, behalve wanneer je heel zwaar gaat overklokken en voltages boven 1.35v gaat gebruiken dan kan de silver arrow niet meer mee.
Ik heb al reviews met beiden gezien waar de temps met de nh-d14 nog hoger uitkwamen dan bij overclock3d en daar kon de silver arrow nog altijd vlot mee, er is in mijn ogen gewoon wat misgelopen bij zijn test.

Goblin13

Legacy Member
Ik gebruik coolaboraty liquid ultra
Kost een 19€ en moet je met alcohol eerst ontvette beide componente, 1 druppeltje uitspuite(lijkt op naald) en daar
A met borsteltje heel zachtjes uitstrijke.
Ik vind de silver arrow wel ni lelijk. H100 is duur om ff kapot te snijde en te modde hè. Maar wil iets deftig en wil ni overschakele tot echte waterkoeling. Vandaar mss luchtkoeling. Iemand ervaring met de zalman die ik in mn openingstread aanhaalde?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan