Archief - nieuwe computer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

3lb4rt0

Legacy Member
ik zou graag jullie mening weten over dit systeem (volledig kast, toetsenbord, etc) en of het indien beter kan voor minder geld en of ik beter zou gaan voor 1 video kaart van rond de 400 euro of voor 2 video kaarten van rond de 250 euro (SLI).

1 Athlon 64 X2 3800+ / 339 euro
1 Zalman 7700 / 47 euro
1 Asus A8N32 SLI Deluxe nForce4 Heatpipe / 209 euro
1 1Gig Corsair XtremePC5400-XMS2 High Performance 675MhzDDR2 / 213 euro
1 Sata - 7200 rpm - Hard Disk 300 Gig - 16Mb Cache / 135 euro
( 1 primaire partitie 150gig , 1 logisch (2 van 50 gig (multiboots win2k3),
50 gig voor muziek)
1 Sata - 7200 rpm - Hard Disk 160 Gig 8Mb Cache / 82 euro
(back ups)
2 PCX Nvidia - 6800GS 256Mb / 239 euro * 2 = 478 euro
1 Sound Blaster Audigy 2 ZS / 85 euro
1 DVD Rom 16x 48x Samsung / 35
1 DVD Rec - Plextor 740 16x dual layer 8,5 Gb /DVD±R/±RW/CD±RW / 79 euro
1 Philips 17 TFT 170 S6FS - 12ms / 269 euro
1 case Asus Vento 3600 Rouge - Geen voeding / 139 euro
1 Fortron Blue Storm 500 watts / 109 euro
1 Creative Labs Inspire T6060 - 5 Satellites + 1 Subwoofer / 78 euro
1 Logitech Mx 310 Optical (moe nie weten van draadloze brol en heb die al
voor mijn laptop en ben er tevreden over) / 35 euro
1 Logitech - Ultrax Flat Pro / 29 euro (moe nie weten van draadloze brol)
1 Floppy Disk 1,44 (boot diskette, pqmagic, ghost,altijd handig) / 16 euro
1 4 port USB Externe Version2.0 WITH ALIM (meer kan nooit kwaad)/ 18 euro

Heel dit systeem kost : 2412 euro

Geef jullie mening en als het goedkoper en beter kan zeker zeggen. :)

3l b4rt0

Davion

Legacy Member
- Ge MOET DDR1 pakken, geen DDR2.
- Welk merk HDD?
- Kzou een DVD RW van BenQ pakken, de BenQ DW-1640 of 1650, en geen DVD-lezer.
- IS die Audigy 2 ZS echt nodig?

3lb4rt0

Legacy Member
Het merk weet ik nie maar maxtor of western zal wel nie slecht zijn, ja audio kaart, voor te gamen neemt het toch dat beetje bewerkingen over van u cpu dus het is altijd mooi meegenomen en ddr2 is da nie beter dan ddr2 of ondersteunt da moederbord da nie

3l b4rt0

vinnieman

Legacy Member
Ik ben er zeker van dat je heel wat minder kan uitgeven aan bepaalde dingen...
Wat is het doel van je pc?

Davion

Legacy Member
- Het is DDR1 en neen dat mobo ondersteunt geen DDR2, en neen das niet echt beter.

R.Winters

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
Het merk weet ik nie maar maxtor of western zal wel nie slecht zijn, ja audio kaart, voor te gamen neemt het toch dat beetje bewerkingen over van u cpu dus het is altijd mooi meegenomen en ddr2 is da nie beter dan ddr2 of ondersteunt da moederbord da nie

3l b4rt0
Is niet compitabel met AMD, daarom.
En zou idd minder in die Ram steken en mss meer in de videokaart, een 7800GT mss?

{YA}Gr3c0

Legacy Member
AMD geen DDR2 , nog niet :D

Vanaf socket AM 2 wel DDR2

neem dit:

Corsair Value Select 2 x 512 ddr 400

of 1 x 1024, waar ge dan later nog 1 kan bijsteken.

stormsman

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
2 PCX Nvidia - 6800GS 256Mb / 239 euro * 2 = 478 euro
Kan je een 6800 GS is SLI zette??? En als je het kan zou ik gaan voor een 7800 GT.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Davion zei:
6800gs = Agp, Agp = No Sli.
6800GS bestaat toch ook voor PCI-E? ;)
Je verwart ff met 7800GS denkek.

Ik zou trouwes ook voor 7800GT gaan, geen SLI..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan