Archief - Nieuwe computer kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arkaine

Legacy Member
Het is de bedoeling dat hij spellen als CS:S en battlefield 2 kan spelen en volgend jaar misschien nog UT 2007 (hoeft niet op high
Ben dus naar forcom geweest en dit was wat er uit de bus kwam:


1x Windows XP Prof. NL/FR: € 154
1x Maxtor 200GB 16Mb Sata 7200rpm: € 93.22
1x Assemblage + uittesten vh systeem: € 62
1x Logitech X-230 2.1 speakers: € 45
1x Asus A8N-SLI PCI-E Nforce4: € 124.56
1x Asus Nvidia EN6800TD 256mb DVI: € 252.16
1x Midi Tower ATX C2628 Black 350W (AMD+PIV): € 39
1x Logitech Cordless Desktop MX3100 Retail: € 82.08
1x AMD Athlon64 3500+ 64bit Boxed Sckt939 (venice): € 216.01
1x ATX Voeding 550W (PIV+AMD) 12mm fan: € 27
1x SMC W-LAN PCI-card 108Mbps Super 802.11G, 108Mbps: € 34
1x Geil Dual Channel DDR 2X 1024Mb PC3200: € 239
1x NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3550 Black: € 46
1x Philips 190C6FS 19inch TFT Design 8ms Silver/Black: € 319.01
TOTAAL: € 1733.04

Zal de videokaart het nog even uithouden?
En andere dingen die je misschien zou veranderen?

PS deze pc zit perfect binnen het budget (1750€)

alvast bedankt

distinct

Legacy Member
ik zou geen maxtor nemen als HDD, eerder WD of seagate.
1x Geil Dual Channel DDR 2X 1024Mb PC3200: &#8364; 239 < 2048mb ram? :unsure:
neem dan wat mindere ram & een betere videokaart ofzo... ?

/edit/ of een betere voeding zoals davion zegt...

[NeO]-mtr

Legacy Member
Niet echt goed gebalanceerd en nogal duur voor wat het is.

Neem in ieder geval 1GB ram, een 7800GT en een betere voeding.

--jeanke--

Legacy Member
ik zou de x-230 vervangen door een x-530 kost tegenwoordig nog maar 57 euro

Arkaine

Legacy Member
distinct zei:
ik zou geen maxtor nemen als HDD, eerder WD of seagate.
1x Geil Dual Channel DDR 2X 1024Mb PC3200: € 239 < 2048mb ram? :unsure:
neem dan wat mindere ram & een betere videokaart ofzo... ?

/edit/ of een betere voeding zoals davion zegt...
ja 2 gb, is dat beetje overkill?
welke videokaart zou je dan voorstellen?
en wat met de processor? die goed of ook mogelijke wijzigingen?

ben nogal een leek op dit gebied :)

wat is er trouwens mis met de voeding? :s

distinct

Legacy Member
misschien een 7800 GT videokaart. Die 2gb vind ik teveel (met 1024 kan je zowat de meeste toepassingen draaien met gemak). processor kan wel nog een tijdje mee. en de voeding: 550W voor 27 &#8364; ? dat kan al geen goede kwaliteit zijn...

Sergeant_bob

Legacy Member
die voedingen die van het "witte merk" zijn leveren onstabiele voltlijen en kunnen niet zoveel trekken als rop staat dat zijn pieken een voeding van een merk doet het constant aan het wattage dat erop staat :)

en 1024MB zal voor nu nog genoeg zijn :)
met dat geld dat je over hebt koop je beter een andere case en voeding :)
(het merk antec, cheiftec heeft mooie cases met een voeding bij :)

*edit* neem gewoon de config van apa :love:

apa

Legacy Member
Andere cfg voor vergelijkbare prijs:

De sterke punten van dit systeem t.o.v. hetgeen jij voorstelt zijn:
  1. Prachtscherm: de Samsung 970P is zowat het ultieme TFT op dit ogenblik... Voor wat hoort wat natuurlijk: de 970P is bijna EUR 250,00 duurder dan het Philips scherm in de cfg die jij hier opgeeft.
  2. Videokaart: een 7800GT is behoorlijk wat performanter dan de kaart die jij aanhaalt (de 6800).
Totaal = EUR 1710,50 bij Codima.

De, IMHO, grootste minpunten van dit systeem t.o.v. hetgeen jij aanhaalt zijn:
  • Het geheugen: slechts 1 GB ipv 2 GB... In bepaalde games kan dit een verschil maken; maar geheugen is nu eenmaal goedkoper te upgraden dan andere componenten. En je kan ervan uitgaan dat geheugenprijzen zullen zakken terwijl DDR-SDRAM nog wel vrij lang beschikbaar zal blijven. Je kan later eventueel 1 lat van 1 GB bijkopen om op 2 GB uit te komen.
  • De CPU: een 3000+ is iets minder performant dan een 3500+ (maar overschat dit niet).

distinct

Legacy Member
niet vergeten dat een A64 3000+ over het algemeen goed overclockbaar is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan