Archief - nieuwe AMD X2 CPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CTU_Jackbauer

Legacy Member
hallo ,

ik wil naar AMD dualcore overschakelen en ik zou willen weten als dit een nuttige upgrade is :)

Van

AMD 64 3700+ san diego box

naar

AMD 64 X2 3800+ box


Greetz

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Dualcore is altijd handig maar in games is het nog altijd even rap gelijk een gewone cpu. Binnenkort komen er natuurlijk Multithreading games uit zoals UT2007....

In windows kunt ge natuurlijk wel meer apps tegelijk doen. Is wel geestig. :D

Zoals bv: ff dvd branden, ondertussen gamen & weet ik veel wat nog allemaal.

cope

Legacy Member
nope,je zal er (bijna)niets van merken(in games).je zal gewoon meer dingen tegelijkertijd kunnen doen.er word nog ni veel geondersteund(X2)


maar er zal vast wel binnen 10 mins. komen die dit alles tegenspreekt.

Davion

Legacy Member
Weinig word er ondersteunt, op deze moment is dat imo geen goede upgrade, ge gaat veel geld kwijt zijn en niets merken.

apa

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
In windows kunt ge natuurlijk wel meer apps tegelijk doen. Is wel geestig. :D
Dat is multitasking en kan je natuurlijk ook met 1 enkele CPU he... Een dual-core helpt enkel als je 2 taken hebt die beiden vrij CPU-intensief werk verrichten. Indien beide taken ook tegelijk gebruik willen maken van andere resources (disk, gpu, ...), dan zal je dual-core je niet vooruit helpen...

Het voorbeeld dat jij aanhaalt is vrij typisch (gamen terwijl je een DVD brandt); maar hoe vaak komt het in de praktijk voor en wil je daarvoor echt een nieuwe CPU betalen?!

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Ahja ik zit safe voor in de toekomst.

M'n vorige cpu was maar een 2200+, en geloof me, ik moest niet te veel apps openen of alles liep vast daarom heb ik dus iets meer uitgeven.

Ik kon ook even goe een 3500+ kopen maar m'n oog viel dus op Dual Core.

End Of Discussion

sis

Legacy Member
Heb vandaag mijn DUalcore binnen, en ik ben er helemaal weg van ! (zie sig)

Mijn vorige cpu was een amd 64 3200+ (single core)

Was het de moeite ?

Zekerweten! Althans voor mij.

coap

Legacy Member
sis zei:
Heb vandaag mijn DUalcore binnen, en ik ben er helemaal weg van ! (zie sig)

Mijn vorige cpu was een amd 64 3200+ (single core)

Was het de moeite ?

Zekerweten! Althans voor mij.
ja oke ma het verschil tusse ne 3200 en ne 4800 is ook een pak groter he

Cryp

Legacy Member
Lol :p kan ik wel geloven dat ge er weg van zijt da geeft een ferme boost
ma van een 3700+ naar X2 3800+ zal ni veel geven
En die 4800+ kost wel ferm veel

Ge heb daar wel eem bom van een systeem draain :love:

sis

Legacy Member
Cryp zei:
Lol :p kan ik wel geloven dat ge er weg van zijt da geeft een ferme boost
ma van een 3700+ naar X2 3800+ zal ni veel geven
En die 4800+ kost wel ferm veel

Ge heb daar wel eem bom van een systeem draain :love:
Dank u :)

MrPropre

Legacy Member
ge kunt zo gaan werken om uw pc te kopen, dat is er toch net een beetje over...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan