Archief - nieuwe aanschaf game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yorgi1992

Legacy Member
bij deze is het eens tijd om een nieuwe game pc samen te steken...

ik ben de vorige keer zeer goed geholpen hier !

dus graag wat raad wat beter kan of niet klopt ?
-------------------------------------------------------------

ASROCK 990FX Extreme3 (990FX, pci-e, ddr3, 8 channel, raid)

AMD Phenom II x4 965 BE (3.4 ghz, 8 mb, am3, 125 watt, boxed)

CLUB3D RADEON HD7770 (1000 mhz, 1024 mb, DDR5, 4500 mhz, 128 bit, 11.1, fan)

G.SKILL 6GBNQ (6144 mb, 1600 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 3)

LITEON iHES115 (blueray rewiter )

NZXT Phantom 410 (white, no psu, atx)

CORSAIR CX v2 (600 watt, atx)

ARCTIC Freezer 13 (s775, sAM2, s1366, sAM3, s1156, s1155, sFM1)


alvast bedankt !
ahja ik doe ook mijn vorige pc weg, als je intresse hebt ? stuur maar pm.

yorgi1992

Legacy Member
phate_13 zei:
En ben je zeker dat je een bluray writer nodig hebt?
dat is het toch ofniet ? :p

fortuneke zei:
Wat is uw budget ?
moet windows erbij ?

nee windows moet er nie bij heb nog hdd van 2 tb met windows van vorige pc die ik er ga insteken...

phate_13

Legacy Member
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik trek het nut van een blu-ray schrijver in een pc in twijfel, ik gebruik zelfs mijn dvd-schrijver praktisch niet meer. Daarom... Dat is geld wat je eventueel in andere onderdelen kunt steken...

En nu weten we nog het budget niet... Sowieso heel wat aanpassingen nodig.

yorgi1992

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Ik trek het nut van een blu-ray schrijver in een pc in twijfel, ik gebruik zelfs mijn dvd-schrijver praktisch niet meer. Daarom... Dat is geld wat je eventueel in andere onderdelen kunt steken...

En nu weten we nog het budget niet... Sowieso heel wat aanpassingen nodig.

ah oke zal kijken voor gewoon dvd schrijver...

mijn budget ligt rond de 700€ , als ik deze zou kopen lig ik rond die prijs dusja.

MrKingston

Legacy Member
Beste
Heb je toevallig een ps3 ? Dan heb je geen bluray meer nodig, maar een bluray speler in een pc is over het algemeen niet echt nuttig. Maar dit is je eigen keuze:unsure:
Aha ok mijn post is dus waardeloos XD

yorgi1992

Legacy Member
MrKingston zei:
Beste
Heb je toevallig een ps3 ? Dan heb je geen bluray meer nodig, maar een bluray speler in een pc is over het algemeen niet echt nuttig. Maar dit is je eigen keuze:unsure:
Aha ok mijn post is dus waardeloos XD

ja heb een ps3 :p oke ja valt mij ook juist binnen :p

phate_13

Legacy Member
Ik zou vertrekken van :

Mobo: ASRock H61 iCafe ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6870 ~ 150€
Case: NZXT Source 210 ~40€
Voeding: XFX 450W Core edition V2 ~ 55€
HDD: 500GB ~80€
DVD-schrijver: ~ 20€

Totaal: 625€
(Gebaseerd op : http://www.4tech.be/nl/special/game-pc-best-buy-guide/?page=4)

En dan heb je nog een paar mogelijkheden om er iets meer uit te halen :

- Andere case : Meer mogelijkheden naar de toekomst toe.
- Iets duurder moederbord en 2500k : Dan kun je overclocken (Kost zo'n 50 euro meer).
- HD7850 ipv HD6870 (Kost zo'n 80 euro meer.)
- Mogelijkheid voor crossfire open houden (ander moederbord en voeding), al zou ik dan ook dadelijk voor een overclockbare processor gaan : 120(?) euro meer.
- Een SSD er in. (95 euro meer.)

Het hangt er vooral vanaf van hoe je je pc gebruikt welke "extra" het interessantste is.

yorgi1992

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik zou vertrekken van :

Mobo: ASRock H61 iCafe ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6870 ~ 150€
Case: NZXT Source 210 ~40€
Voeding: XFX 450W Core edition V2 ~ 55€
HDD: 500GB ~80€
DVD-schrijver: ~ 20€

Totaal: 625€
(Gebaseerd op : Game pc Best Buy Guide | 4tech)

En dan heb je nog een paar mogelijkheden om er iets meer uit te halen :

- Andere case : Meer mogelijkheden naar de toekomst toe.
- Iets duurder moederbord en 2500k : Dan kun je overclocken (Kost zo'n 50 euro meer).
- HD7850 ipv HD6870 (Kost zo'n 80 euro meer.)
- Mogelijkheid voor crossfire open houden (ander moederbord en voeding), al zou ik dan ook dadelijk voor een overclockbare processor gaan : 120(?) euro meer.
- Een SSD er in. (95 euro meer.)

Het hangt er vooral vanaf van hoe je je pc gebruikt welke "extra" het interessantste is.

ik heb dit eens bekeken is eigenlijk volledig hetzelfde ? maar ik zou wel voor de HD 6950 videokaart gaan denk ik maar aan de rest ga ik niks veranderen want overclocken doe ik niet dusja... maar die setup die ik heb gekozen zou werken ?

tog bedankt voor het voorstel !

phate_13

Legacy Member
Zoals ik er onder zet : Neem dan een HD7850... Ga nu zeker geen HD6950 meer aanschaffen.

Sjoepap

Legacy Member
Ga echt voor een ssd in je setup zoals phate aanhaalde. Is een wereld van verschil...

fortuneke

Legacy Member
crucial M4 64 GB , intel 520 60 gb , samsung 830 64 GB , pick one :p

phate_13

Legacy Member
Overigens ben ik blijkbaar nog iets vergeten te vermelden : Volgende maand komt er een nieuwe reeks processoren uit van Intel. Op zich niets schokkend maar zeker de moeite waard. Iets betere prestaties en iets zuiniger voor normaal gezien dezelfde prijs. Daarnaast ook nog het voordeel van PCI-e 3.0 te hebben. Dat is iets dat niet direct nodig is, maar ook weer mooi meegenomen is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan