Archief - Nieuwe 3d-kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Even een vraagje doen.

Mijn PC is nu ongeveer 3 jaar oud en ik dacht om een nieuwe 3d-kaart erin te steken.

Budget liefst onder 500€ en het moet een nVidia zijn (ben een fanboy) als het echt niet anders kan mag een ATI kaart zijn maar nVidia heeft voorrang.

zou het ook slim zijn om er 6gig ram van te maken?

Specs van de rest van de pc hieronder.

MaximV

Legacy Member
Ik denk dat je CPU uiteindelijk wel een bottleneck zal vormen met zo'n dure kaart.
Ik denk dat je best een 6950 neemt. Die vindt je voor zo'n 230€.
Met deze kaart kan je alle huidige games aan en kan je weer wat verder.

Gentei

Legacy Member
MaximV zei:
Ik denk dat je CPU uiteindelijk wel een bottleneck zal vormen met zo'n dure kaart.
Ik denk dat je best een 6950 neemt. Die vindt je voor zo'n 230€.
Met deze kaart kan je alle huidige games aan en kan je weer wat verder.

6950 is een Radeon neem ik aan?

Is er een alternatieve versie van nVidia van deze kaart?

Musk

Legacy Member
GTX560Ti


Als je van plan bent om ooit crossfire/SLI te gaan zou ik zeker naar ATI kijken (dat heet nu AMD trouwens)


Het is trouwens dikke nonsens om in deze tijd een 'fanboy' te zijn van een fabrikant. Beiden produceren schitterende grafische kaarten en voor het moment zijn die van AMD prijs/kwaliteit gezien veel interessanter. Heeft helemaal niets te zien met merkvoorkeur.


Je beste keuze zal een HD6950 2Gb zijn.


Geef wel even de specs van je voeding.


Als je een budget van €500 euro hebt dan zou ik zeker een SSD aanschaffen. (Crucial M4 64Gb)

Gentei

Legacy Member
Musk zei:
GTX560Ti


Als je van plan bent om ooit crossfire/SLI te gaan zou ik zeker naar ATI kijken (dat heet nu AMD trouwens)


Het is trouwens dikke nonsens om in deze tijd een 'fanboy' te zijn van een fabrikant. Beiden produceren schitterende grafische kaarten en voor het moment zijn die van AMD prijs/kwaliteit gezien veel interessanter. Heeft helemaal niets te zien met merkvoorkeur.


Je beste keuze zal een HD6950 2Gb zijn.


Geef wel even de specs van je voeding.


Als je een budget van €500 euro hebt dan zou ik zeker een SSD aanschaffen. (Crucial M4 64Gb)

Voeding weet ik niet meer, maar het was een pre-made pc bij Alternate die ik heb gekocht ik denk dat het wel genoeg is, zal hem opendraaien later...

Wat is een SSD??

Iphigeneia

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Voeding weet ik niet meer, maar het was een pre-made pc bij Alternate die ik heb gekocht ik denk dat het wel genoeg is, zal hem opendraaien later...

Wat is een SSD??

Pre made? Niet echt iets goeds. Best nakijken dus :D

SSD = Solid State Disk

Gentei

Legacy Member
Iphigeneia zei:
Pre made? Niet echt iets goeds. Best nakijken dus :D

SSD = Solid State Disk

heb hem een paar weken open gemaakt om hem schoon te maken er waren wel een paar sloten vrij om iets aan te sluiten dus ik denk dat de voeding wel ok is.

phate_13

Legacy Member
Kijk op de zijkant van je voeding, daarop vind je normaal alle belangrijke informatie. We moeten vooral het merk weten en hoeveel ampère er op de verschillende voltlijnen zit.

Gentei

Legacy Member
Oke eindelijk wat tijd gevonden om mijn pc open te draaien en een paar foto's genomen van de voeding.

Het is een voeding van het merk (denk ik) CRS output is max 500watt

foto's

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Ik dacht aan een nVidia GeForce GTX 460 of gaat mijn cpu een bottleneck vormen voor deze kaart?

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - Alle PCIe kaarten - EVGA GeForce GTX460 SC

phate_13

Legacy Member
Voeding is mij onbekend, kwaliteit is volgens mij betwijfelbaar. Enkel low(-mid) GPU's zou ik daar durven aanhangen. Een zwaardere grafische kaart zou ik er zeker niet aankoppelen.

Daarnaast moet je zeker geen GTX460 meer kopen. Dat is al een zeer oude kaart. De 6xx reeks van Nvidia staat zelfs op het punt om over een paar maanden uit te komen.

Gentei

Legacy Member
Met een low-mid kaart zit ik toch nog met hetzelfde probleem, niet dan?
Als er staat dat de voeding 500watt kan treken dan kan ik toch een "normaal" kaart erop steken?
Uit welke nVidia kaart zou ik het beste eruit kunnen halen met mijn systeem?

mdgf

Legacy Member
Als er staat dat de voeding 500watt kan treken
Neen, 16A en 17A op de 12V lijnen (das het enige wat telt) is minder dan een Antec Earthwatts Green 380, een 380W psu dus.
En dan ga je er nog van uit dat die dat werkelijk kan halen, wat ook nog niet zeker is (er is niemand die hen kan verbieden van erover te liegen).

Gentei

Legacy Member
Oke maar effe gewoon op mijn vraag antwoorden.

Je kent mijn systeem, en mijn voeding nu, wat is ongeveer de beste 3d-kaart die ik kan kopen zodat mijn cpu en de rest geen bottleneck vormt?
wat raden JULLIE mij aan?

Ik heb wat info gezocht over de voeding en ik vind geen slechte commentaren erover, als het zo slecht was zouden er meer mensen erover geschreven hebben niet?

phate_13

Legacy Member
Vind je er uberhaupt commentaren over (van mensen die er een zwaardere grafische kaart op hebben aangesloten)?

Ik zou een HD6950 2GB en nieuwe voeding kopen voor games. Daarnaast een ssd voor de algemene werk-ervaring met de pc te verbeteren.

Gentei

Legacy Member
phate_13 zei:
Vind je er uberhaupt commentaren over (van mensen die er een zwaardere grafische kaart op hebben aangesloten)?

Ik zou een HD6950 2GB en nieuwe voeding kopen voor games. Daarnaast een ssd voor de algemene werk-ervaring met de pc te verbeteren.

Ik vind er gewoon bitter weinig commentaren over, maar een zware kaart haalt voor mij toch niet uit omdat deze dan een bottleneck vormt voor CPU?

gewoon een normaal kaart voor mijn systeem, ik ben geen grafix whore die alles op high of ultra wil spelen, medium is meer dan genoeg voor mij....

phate_13

Legacy Member
Je Q9400 zal voor 99% van de games geen bottleneck vormen. Deze is nog zeer performant hoor!

Maar ik denk dat met je budget van 500 euro een kaart van 220 euro toch zeker niet overdreven is?

Overigens is het niet alleen qua zwaar zijn voor de voeding. Een zware grafische kaart vergroot de kans op problemen enkel. Maar ook met een lichtere grafische kaart is het niet zo goed om een mindere voeding te hebben. Grotere schommelingen, geen stabiele stroomtoevoer, grotere kans op defecten (en grotere kans dat als deze defect gaat, deze voeding ook andere onderdelen mee zijn graf in neemt), hierdoor meer instabiliteit van de gehele pc, meer kans op bluescreens, ... Daarom dat ik je aanraad van gewoon een nieuwe voeding te nemen. Als je een kwalitatief exemplaar neemt, dan gaat deze ook zeer lang mee.

Gentei

Legacy Member
phate_13 zei:
Je Q9400 zal voor 99% van de games geen bottleneck vormen. Deze is nog zeer performant hoor!

Maar ik denk dat met je budget van 500 euro een kaart van 220 euro toch zeker niet overdreven is?

Overigens is het niet alleen qua zwaar zijn voor de voeding. Een zware grafische kaart vergroot de kans op problemen enkel. Maar ook met een lichtere grafische kaart is het niet zo goed om een mindere voeding te hebben. Grotere schommelingen, geen stabiele stroomtoevoer, grotere kans op defecten (en grotere kans dat als deze defect gaat, deze voeding ook andere onderdelen mee zijn graf in neemt), hierdoor meer instabiliteit van de gehele pc, meer kans op bluescreens, ... Daarom dat ik je aanraad van gewoon een nieuwe voeding te nemen. Als je een kwalitatief exemplaar neemt, dan gaat deze ook zeer lang mee.

Het probleem zit 'em dat ik geen voeding kan plaatsen, een grafische kaart tot daar toen maar een voeding.....

ik snap wat je wilt zeggen met een slechte voeding maar komaan als die voeding zo slecht was zou er toch meer via google te vinden zijn over ontploffende pc's of voedingen.

dus maw ik kan voor die geforce gtx 160 gaan?

phate_13

Legacy Member
Een 450Watt voeding die het begeeft bij het vragen van 240Watt :
As expected, the Apevia Turbolink ATX-TL450W-BK can’t deliver its labeled wattage: it burned when we tried to pull more than 240 W from it. The component that burned was one of the +12 diodes.
Apevia Turbolink ATX-TL450W-BK Power Supply Review | Hardware Secrets

Een 600Watt voeding die het begeeft bij 350Watt:
As expected, the Logisys PS600A12 can’t deliver its labeled wattage: it burned when we tried to pull around 375 W from it. It can only deliver up to 350 W without burning. The component that burned was the +12 rectifier.
Logisys PS600A12 Power Supply Review | Hardware Secrets

Een 450Watt voeding die uitvalt als er meer dan 360 Watt gevraagd wordt (Van een bekend merk zelfs!):
The ASUS Atlas A-45GA 450 W can’t deliver its labeled power at high temperatures. The maximum we could pull from it was 365 W. Above that the unit would shut down, meaning that a protection kicked in. At least it won’t burn if you try to pull more than it is capable of delivering.
ASUS Atlas A-45GA 450 W Power Supply Review | Hardware Secrets

Nog eentje van een bekend merk die 100Watt lager haalt dan aangegegeven:
As we suspected, Thermaltake Purepower 500 W can’t deliver its labeled power. Officially this is a 405 W power supply, however when we tried to pull 400 W from it the unit shut down after a few seconds, showing that the manufacturer labeled this unit at 25º C. At least the protections kicked in, preventing the unit from burning.
Thermaltake Purepower 500 W Power Supply Review | Hardware Secrets


(Damn, ik wou er ook nog een ontploft exemplaar bijzetten, maar de site of mijn internet doet ondertussen moeilijk. Maar ik hoop dat je het ondertussen een beetje snapt wat ik bedoel.)

Edit: gevonden:
This power supply exploded when we tried to pull 550 W from it (test number five). On the next page we posted the video and pictures showing this.
http://www.hardwaresecrets.com/article/Huntkey-Green-Star-550-W-LW-6550SG-Power-Supply-Review/668/7
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan