Archief - nieuw systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

verreckie

Legacy Member
Of de nieuwe Antec P280, ziet er me ook wel wat uit. Alleen kost die wel rond de €110.

Maar hoe dan ook, bekijk een paar cases, en zoek dan van diegene die je aanstaan wat reviews op.

manderlay

Legacy Member
Gurt11 zei:
Case maakt veel uit. Maar stil én heel goede airflow zijn zeldzame combinaties...
Kijk eens of de Fractal R3 je aanstaat. Fans kan je toevoegen/vervangen, fancontroller is altijd aan te raden. Dan kan je het stil maken als het nodig is, of meer koeling geven als dat nodig is.

dan liever goed gekoeld, nu heb een Apluscase CS El Diablo ik ben wel tevreden met de koeling maar ik vind het een zeer lelijke lompe case, zijn ook ledje in de zijwanden ingebouwd wat zeer ambetant is om te openen, dus daarom ik hem niet meer wil gebruiken

Gurt11

Legacy Member
Eerst kijken welke kast je op je bureau zou willen hebben staan (alternate heeft een grote lijst) en dan reviews zoeken ;)

manderlay

Legacy Member
Gurt11 zei:
Eerst kijken welke kast je op je bureau zou willen hebben staan (alternate heeft een grote lijst) en dan reviews zoeken ;)

ja zal het zo moeten doen, maar ik kijk op de site Komplett is goedkoper dan alternate, wel niet zo ruim aanbod en dichter bij huis.

Gurt11

Legacy Member
Ik gaf Alternate maar als site waar je kan kijken wat je zou willen. Op tweakers.net/pricewatch kan je kijken waar deze dan het goedkoopst verkrijgbaar is.

manderlay

Legacy Member
ik denk aan antec three hunderd is dat een degelijke kast voor zo'n goedkope prijs?

Gurt11

Legacy Member
Dat is inderdaad een goedkope kast en behoorlijk voor wat je ervoor betaalt. Maar je krijgt wat je betaalt natuurlijk. Persoonlijk vind ik het grootste nadeel het gebrek aan cablemanagement-mogelijkheden .. Je kast gaat er al vlug uitzien als een puinhoopje en al die kabels die in de weg zitten komen de airflow niet ten goede. Er worden daarnaast maar 2 fans meegeleverd. Enig idee of die voldoende koelen en stil zijn? Voor de rest is het heel rechttoe rechtaan. Max videokaartlengte met HDD geïnstalleerd is 270cm. Zonder HDD 290cm. Grote gpu's vallen uit de boot. Check even de lengte van jouw videokaart.

Ik zou wat meer investeren in een degelijke kast ;)

manderlay

Legacy Member
Gurt11 zei:
Dat is inderdaad een goedkope kast en behoorlijk voor wat je ervoor betaalt. Maar je krijgt wat je betaalt natuurlijk. Persoonlijk vind ik het grootste nadeel het gebrek aan cablemanagement-mogelijkheden .. Je kast gaat er al vlug uitzien als een puinhoopje en al die kabels die in de weg zitten komen de airflow niet ten goede. Er worden daarnaast maar 2 fans meegeleverd. Enig idee of die voldoende koelen en stil zijn? Voor de rest is het heel rechttoe rechtaan. Max videokaartlengte met HDD geïnstalleerd is 270cm. Zonder HDD 290cm. Grote gpu's vallen uit de boot. Check even de lengte van jouw videokaart.

Ik zou wat meer investeren in een degelijke kast ;)


ik zal je eerdere raad opvolgen van Fractal Design Define R3, ziet er me goeie case. Nadeel is wel dat ik mijn onderdelen dan op verschillende sites zal moeten bestellen

mdgf

Legacy Member
Op een site als azerty, salland of zercom zullen ze alles wel hebben me dunkt als je niet bij verschillende shops wilt bestellen.

manderlay

Legacy Member
mdgf zei:
Op een site als azerty, salland of zercom zullen ze alles wel hebben me dunkt als je niet bij verschillende shops wilt bestellen.

bedankt voor de tip, maar heb eens bekeken, het komt voordeliger uit om het op 2 sites te bestellen

bestaan er zo'n usb 3 bay's om vooraan in de kast te stoppen? als ik dat opzoek zijn het allemaal pci-e

topic of thread hoe jullie het noemen mag dicht. Ik heb gekozen voor onderstaand systeem. Bedankt voor de tijd en moeite die jullie hebben gestopt in het beantwoorden van vragen

case: NZXT Source 210 Elite (met extra intake fan van oud toestel)
cpu: I5 2500K
Gpu: saphire hd 6870
MOBO: GA-Z68X-UD3H-B3
geheugen: G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit
moederbord: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
- Antec earthwatts 650w
- zalman cooler CNPS8700 NT
- hhd:WD RE4-GP 2tb

nogmaals bedankt voor de tijd en moeite
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan