Archief - NIEUW SYSTEEM

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phoenix26

Legacy Member
wat raden jullie me aan?
ik heb momenteel een ASUS P6X58D-E moederbord
en een i7 920 cpu
- 6 GB DDR3 1333MHZ kingston value ram
- 1 x wd1002faex
- OCZ Vertex 2 120 GB
- HD 5770
ik ben van plan om een ASUS P8Z68-V PRO moederbord te kopen.
met een i7 2600K cpu.

is dit de moeite waard?

McGregor

Legacy Member
Als het voor gamen is, neen. Je kan wel uw GPU vervangen maar daar zou ik nog even mee wachten de nieuwe 7000 serie komt eraan.

mdgf

Legacy Member
Zeg inderdaad eerst eens waarom je zou willen upgraden... (je komt niet meer toe met een i7 920?)

Phoenix26

Legacy Member
ik gebruik men pc het meeste voor games.
en om te werken met convertxtodvd.
ik ben al een paar dagen bezig op battlefield 3 en dit nog met een HD 5770.
voorlopig trekt dat kaartje dat spel nog hoor.
als ik 2dehands misschien een goed koopje kan doen voor een gpu dan zal ik dat doen maar anders zolang ik geen haperingen ofzo... ondervind bij een nieuw spel dan hou ik het wel bij men 5770.

Musk

Legacy Member
een upgrade van uw cpu gaat niks uithalen. De uitleg waarom een i7 weinig/geen meerwaarde biedt tov een i5 kan je 1000 keer terugvinden op dit fourm.


Steek gewoon een tweede 5770 in crossfire? Die kan je voor 40-50 euro vinden. Ik heb dat ook en ik trek daar zowat alles mee op high.

Phoenix26

Legacy Member
wel,dat was ik ook van plan maar ik zou dan wel graag indentiek dezelfde kaart hebben.
mijn kaart is deze

Sapphire Technology Web Site

ik kan aan een 5770 van gigabyte geraken.

GIGABYTE - Graphics Card - ATI - PCI Express Solution - Radeon HD 5000 series - GV-R577D5-1GD-B (rev. 2.0)

dit zou moeten werken?
is die trouwens goe die van gigabyte?

men mobo ondersteunt cross en sli.
ik dacht pci-e 16x16 'dubbel) als ik me niet vergis
men huidige kaart steekt nu in het bovenste blauwe slot.
om in crossfire te gaan moet ik dan het andere blauwe slot nemen
of het onderste witte slot.?
omdat ze anders wreed dicht tegen elkaar gaan zitten he


mocht er iemand een een indentieke 5770 kaart weten te koop staan den men huidige mag je me altijd een seintje geven.

Musk

Legacy Member
je hebt ook een crossfirebrug nodig. Zit normaal bij je mobo/gpu's.


van ander merk is geen probleem hoor, dat werkt evengoed.

remongske

Legacy Member
CoolerMaster zei:
Als het voor gamen is, neen. Je kan wel uw GPU vervangen maar daar zou ik nog even mee wachten de nieuwe 7000 serie komt eraan.


Heb je een link daarover? Niet dat ik je niet geloof hé, kwil er gewoon eens meer info over (prijzen en releasedate vb..)

En zullen deze beter zijn dan vb de 6950 kaarten?

Twinturbo

Legacy Member
"nog even wachten". Maart 2012 is nog altijd 3 maanden ver. En tegen dan kan je weer wachten op de nieuwe NVidia reeks, en tegen dat die er zijn kan je weer wachten op de AMD 8xxx reeks, en ga zo maar door.

De wereld van de hardware veranderd heel snel. Er is nooit "het beste" moment om te kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan