Archief - Nieuw scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magatsu

Legacy Member
Hoi,

Momenteel wil ik dus een nieuw scherm aankopen om de latere kosten voor een nieuwe computer wat te drukken/spreiden.
Momenteel moet het dus dienen om mijn MacBook aan te hangen en later om op te gamen.

Welke resolutie? Liefst full HD.
Qua bedrag dacht ik aan maximum 230-250€.

Ik had nu een e-mail gekregen van Tones waarin dit scherm aan een actieprijs is: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=110052

Ik weet niet of dit een goede koop zou zijn of dat het de moeite is om zelfs te overwegen? Ik dateer nog uit de tijd dat 1280x1024 schermen het van het was en het is sindsdien geleden dat ik nog een computer heb samengesteld/gekocht of zelfs maar schermen heb opgezocht! Sorry dus :D

Thanks for the help!

magatsu

Legacy Member
phate_13 zei:
Dan zou ik eerder kijken naar het U2212HM model. :)

Dan vind ik 265 euro toch net iets teveel :D. Ik zal nog verder lezen over die dell 21,5" dat ik gezien had maar die ziet er mij momenteel toch goed uit?

magatsu

Legacy Member
Cva, merci mdgf! Ik ken amper van die websites. Thanks!
Waarschijnlijk ga ik die dan nemen aangezien die positiever onthaald is...

Tharionos

Legacy Member
die je eerst aanhaalt is echt niet slecht hoor voor zen prijs :)

kheb zelf het 27 inch model en ben er zeer tevreden van

mdgf

Legacy Member
Voor 190€ zou ik begot niet weten waarom je een scherm met TN paneel zou kopen, als er voor minder geld modellen met IPS panelen te verkrijgen zijn.

ALF 2.0

Legacy Member
mdgf zei:
Voor 190€ zou ik begot niet weten waarom je een scherm met TN paneel zou kopen, als er voor minder geld modellen met IPS panelen te verkrijgen zijn.

100% akkoord. De kwaliteit van een IPS scherm is veruit superieur aan een TN-paneel. Véél betere kleurweergave en kijkhoeken. Een no-brainer!

magatsu

Legacy Member
True that, maar mijn scherm staat bijna altijd op dezelfde plaats en zoveel films kijk ik niet op mijn scherm (daarvoor heb ik mijn TV). Het is een scherm dat ik meestal ga gebruiken om te werken voor school, surfen op het net en eventueel wat gamen (maar niet in overdreven mate)... Dus wat is er dan beter? Nog altijd die IPS?

phate_13

Legacy Member
Zeker dat, de betere beeldkwaliteit is gewoon zo verdomd aangenaam. :)

magatsu

Legacy Member
Ok, ik heb nu eens bij een winkel langsgegaan en gekeken naar die dell die ik voorstelde (die 21,5 inch) en bij een IPS scherm. Op zich merkte ik weinig verschil (maar dat is maar mijn mening :D). Ik zal er nog is een nachtje over slapen. Bedankt allesinds voor de goede raad allemaal! Zeer hard gewardeerd :)

ALF 2.0

Legacy Member
Was de winkel nogal fel qua belichting? Ideaal om goed te kunnen vergelijken is een situatie waarbij er geen direct licht op het scherm schijnt. Pas dan kun je goed de kleurweergave en de contrasten vergelijken. De veel betere kijkhoek van die IPS moet je toch opgevallen zijn?

magatsu

Legacy Member
Het scherm dat ik zag was een ips ook van dell en dan mijn scherm -> ik zag wel dat mijn keuze vn scherm donkerder werd naar de rand toe maar om daar nu echt zwaar verschil in te zien met het ips... Ik merkte wel dat het ips paneel beter zichtbaar was vn opzij bekeken maar zoveel verschil was er niet ze... En ja, winkel was vrij fel belicht :), maar je zag wel een beter contrast in het ips paneel ze, maar om daar zo veel verschil in te zien, ik merkte het nie zo hard op alsk eerlijk ben :D

phate_13

Legacy Member
Overigens zeker niet uit het oog verliezen dat je inderdaad niet deftig kunt vergelijken in een winkel, jammer genoeg. Meestal staat de brightness daar op het maximum, om zichtbaar genoeg te zijn in de zelf goed belichte winkel. Dit is echter een setting die je thuis zelf nooit zou kunnen aanhouden, aangezien dit zeer snel zou gaan storen voor de ogen, zo'n hevig licht. En als je dezelfde content opzet, op beide schermen, dan zou je normaal het verschil toch snel moeten zien hoor, als je ze langs elkaar zet. Zeker in donkerdere stukken is het vaak snel duidelijk.

http://www.notebookreview.com/assets/13263.jpg
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
http://reviews.in.88db.com/images/stories/ips-panels-lcd.jpg

Hamiltoe

Legacy Member
Dell U2312HM
Ziet er een leuk scherm uit, ik zou voor deze dus gaan. Zoek zelf ook een scherm :).

Nu vroeg ik me af of 60 hz bij full hd als optimale resolutie niet wat laag is. 60 hz :s, mijn ouwe 17 inch lcd kan zelfs 75 hz. Het beeld van dit nieuw scherm wordt dus minder snel ververst als mijn oude, is dat niet minder aangenaam om naar te zien? ook qua scherpte enzo?

mdgf

Legacy Member
60Hz is de standaard, het verschil met 120Hz (andere snelheden ga je niet vinden bij mainstream schermen) is er misschien wel, maar ik zou er geen geld aangeven wegens een te groot prijsverschil. Qua kleuren, scherpte, etc maakt dat uiteraard niks uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan