Archief - nieuw scherm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mrpatton

Legacy Member
hey,

ik wil een nieuw pc-scherm kopen, voornamelijk voor gaming.

*tss 20" en 24"
*max 200€ (dat is dus incl eventuele verzendingskosten)
*tss 2ms - 5ms

Mag eventueel via (betrouwbare) online winkel zijn.



En nog een vraagje.

hdmi = beeld en geluid
dvi = enkel beeld

zover ben ik, maar is er verder een verschil in beeldkwaliteit?
mijn graka heeft beide.


greets

phate_13

Legacy Member
Die Dell inderdaad. En ja HDMI = DVI + Geluid. Geen kwaliteitsverschil.

SXe

Legacy Member
Dell +1.

Geen ander scherm te vinden dat zo'n prijs/kwaliteit heeft.

Brick Top

Legacy Member
SXe zei:
Dell +1.

Geen ander scherm te vinden dat zo'n prijs/kwaliteit heeft.

Voila, check de reviews maar op het internet... Een miskoop doe je sowieso niet met dit scherm. Je zit sowieso met een IPS-paneel, wat onder andere qua kleurweergave superieur is aan een TN-paneel.

Op het forum van tweakers (onder videokaarten en beeldschermen) vind je ook een gigantisch topic omtrent de Dell Ultrasharp reeks. Daar ga je alle informatie vinden die je nodig hebt (en nog veel meer informatie die je totaal niet nodig hebt maar soit).

Tip: Staar u niet blind op die responstijden.

mrpatton

Legacy Member
ok bedankt, ik heb wat revieuws gelezen en het ziet er veelbelovend uit..
zeer scherpe prijs trouwens bij CS solutions..

ATI

Legacy Member
mrpatton zei:
ok bedankt, ik heb wat revieuws gelezen en het ziet er veelbelovend uit..
zeer scherpe prijs trouwens bij CS solutions..

Dat wel,en goede dienst na verkoop,vroeger was het prijsverschil bij cs solutions tegenover bij dell zelf fameus groot nu valt het mee 208.19€ bij dell wel gratis verzending.Ik zie het nu bij dell kost hij normaal 299€ maar is doorstreept.

DELL Dell UltraSharp U2312HM 58cm (23 inch) LED breedbeeldmonitor VGA,DVI-DP (1.920 x 1.080) zwart - EUR : Dell-monitoren: lcd-flatpanels & breedbeeldschermen | Dell België

phate_13

Legacy Member
Voor die 10 euro verschil (incl. verzending), zou ik toch direct bij Dell kopen precies :
3 jaar Next Business Day Exchange Service met Premium Panel Guarantee

Belangrijkste kenmerken

3 jaar technische en servicesupport van Dell
Een vervangend apparaat wordt de volgende werkdag geleverd (indien nodig)

Het lijkt me niet dat dat 2de punt (in het vet gezet) ook van toepassing is als je bij CS solutions besteld.

Swagger

Legacy Member
Als Dell de prijs zo stevig laat zakken, zou de prijs dan niet nog meer kunnen gaan zakken bij bv. CS Solutions?

phate_13

Legacy Member
Ik betwijfel het. In het verleden is dit ook niet gebeurd. Bij Dell werkt men nu eenmaal vaak met tijdelijke kortingen. Binnen een onbepaalde tijd zal deze korting weer weg zijn bij Dell.

Al zou ik het natuurlijk enorm hard op prijs stellen als de prijzen van dit scherm elders nu ook zo sterk zouden dalen.

ATI

Legacy Member
Ik betwijfel heel sterk dat ook ga zakken,bij andere winkels,zou er zeker niet op hopen,omdat zoals phate zegt die kortingen bij dell nogal snel veranderen,dan is het die korting dan die,verandert constant.

Als hij verzending bij cs solutions ook nog moet betalen,is prijsverschil qausi onbestaande en denk wel dat je bij dell zelf toch nog altijd beste dienst na verkoop hebt.

Misschien dat je bij dell nog van iemand ne coupon ofzo kunt gebruiken,als dat mag bij een scherm dat in afslag staat.

edit:of ben je student?Dan kan je bij dell ook korting krijgen,of het ga lukken op een scherm dat al in afslag is weet ik niet,maar ne nee heb je ne ja kun je krijgen.

ScienceMySon

Legacy Member
maar een response tijd van 8ms ?

is dat wel goed voor games?

phate_13

Legacy Member
Dat is geen probleem. Is allemaal gehypte ****, wat zeer weinig zegt over de werkelijke prestaties van een scherm. Vanaf een bepaald punt merkt praktisch niemand nog dat het sneller is. Je moet daar al hypergevoelig voor zijn wil je dat kunnen merken. En dan nog zeggen die cijfers niets en moet je naar reviews gaan kijken, omdat de werkelijke prestaties praktisch altijd afwijken.

Dat scherm en zijn voorganger worden hier al meer dan een jaar aangeraden, en ik moet nog altijd de eerste tegenkomen die er klachten over heeft. Integendeel.

ScienceMySon

Legacy Member
en het feit dat er bv geen hdmi op zit?

ik heb bijvoorbeeld geen displayport

is er groot verschil tss dvi en hdmi of displayport?

phate_13

Legacy Member
DVI = HDMI zonder geluid.
En Displayport is ook gewoon een digitale aansluiting met nog iets meer bandbreedte.

Qua beeldkwaliteit zal het niet uitmaken.

phate_13

Legacy Member
Ik heb het eens verder onderzocht, en je kunt perfect elders bestellen. Bij CSsolutions heb je alleszins exact dezelfde garantie als bij Dell.

Antwoord op mijn mailtje:
Beste,

Garantie is identiek !!!

Qua afhandeling kan deze rechtstreeks bij dell gebeuren dan halen ze het direct bij u op en wordt deze vervangen moest er een probleem zijn

Als u via ons gaat duurt het een dagje langer (tenzij hij in stock is is het direct …)

Dus jammer dat er al besteld is, maar je zult het je zeker niet beklagen. De meerprijs was nu ook niet zo groot en het blijft zeker zijn geld waard. ;)

mrpatton

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik heb het eens verder onderzocht, en je kunt perfect elders bestellen. Bij CSsolutions heb je alleszins exact dezelfde garantie als bij Dell.

Antwoord op mijn mailtje:


Dus jammer dat er al besteld is, maar je zult het je zeker niet beklagen. De meerprijs was nu ook niet zo groot en het blijft zeker zijn geld waard. ;)


Ja , al is het maar om de tussenstop bij eventuele reparatie te neutraliseren..

bij komplett.nl staat hij zelfs 179€, ook achteraf pas gezien .
http://www.komplett.be/Komplett/pro...CD_8ms_VGA_DVI_D_Poort/859_10143/default.aspx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan