Archief - nieuw ram

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BMW lover

Legacy Member
hallo

specs:
Asus A8N sli deluxe
amd 64 3500+ venice met zalman
2*512mb corsair valueram
xfx 6800GT@Ultra
450W OCZ modstream

Ik zou andere ram willen steken om mijn processor te overclocken.
Als ik hem nu overclock naar 3700+ draait hij al onstabiel ligt dit aan de cpu of aan het ram??

als het aan het ram ligt zou ik graag een 1gig kitje hebben (2gig is toch niet echt nodig he)

budget: ~250€

dank u bij voorbaat

cool_boy_ke

Legacy Member
Waarom test je het gewoon niet of het aan ram of CPU ligt ?

SMa

Legacy Member
ligt wrs aan je ram
kun je geen lagere divider gebruiken?
en met zo'n budget zou ik kijken voor pc3500 of pc4000

€210 - GEIL Ultra Dual Channel 2 x 512mb PC4400 DDR (550Mhz) CL3-8-4-4
€255 - Gskill 2 x 1Gb DDR PC4000 CL3-4-4-8 (F1-4000USU2-2GBHZ)
€255 - Gskill 2 x 512mb DDR PC4800 CL2.5-4-4-8 (F1-4800DSU2-1GBFR)
€238 - OCZ GOLD 1024 KIT PC3500 XTC Gold Gamer Extreme XTC
€252 - OCZ GOLD 1024MB EL Gold VX DDR PC-4000 Dual 2X512
€255 - OCZ GOLD 1024MB EL Gold REV 2 DDR PC-4000 Dual 2X512

hier zitten geen slechte setjes tussen,
mss wat reviews opzoeken en zo je keuze maken

of hier eens zoeken: http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/
is een heel goede & betrouwbare winkel, en rekent slechts 4 euro verzendkosten aan

Davion

Legacy Member
Test met divider of het RAM of CPU is.
Indien ge andere RAM gaat kopen zou ik gaan voor Gskill PC3200 2-3-2-5 2x1Gb set.

dawN_-

Legacy Member
ma kijk hiervan krijg ik et eh.

ik zal je de werkwijze zeggen:

  1. LEES STICKY
  2. PROBEER en hou je er mee bezig en experimenteer
  3. indien je je dingen afvraagt, LEES DE STICKY nog eens.
  4. experimenteer en als er dingen instabiel worden dan ga je verschillende dingen doen om te zien of er dingen instabiel worden.

als je gwn je HTT naar boven doet, zonde ram aan te passen dan is da da.
geen enkele ram kan overclockt worden zonder aanpassingen aan timings of speeds.
wie de sticky niet verstaat op snapt die hoort thuis in het eerste kleuterklasje

Yank

Legacy Member
Divider gebruiken voor geheugen, die error duidt meestal op feit dat ram niet meekan.

En als je toch nieuwe ram koopt, zou ik met dat budget zeker een 2GB kitje kopen. GSkill HZ of ZX lijkt me niet slecht.

Davion

Legacy Member
Je kan atijd voltage nog wat verhogen, of LDT bus multiplier van 5x/4x naar 3x zetten, of chipset voltage omhoog doen.

BMW lover

Legacy Member
http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/

wat zouden jullie voorstellen van deze site heeft iemand hier ervaringen mee?

kzou willen weten of je extra kosten moet betalen aangezien hij uit het buitenland komt.

prijs +- 200€

Davion zei:
Je kan atijd voltage nog wat verhogen, of LDT bus multiplier van 5x/4x naar 3x zetten, of chipset voltage omhoog doen.

waar vind ik die LDT ergens??

@Yankee hij blijft die files opnieuw zetten ze


edit: http://users.telenet.be/Gamefreak/2506mhz.JPG

kheb hyperthreading op 3x gezet maar dat is dus geen LDT

Davion

Legacy Member
Hyperthreading heeft een A64 niet.
LDT is de mutiplier van de HTT bus, deze is standaard 5x, zet deze op 3x.

Ironpole

Legacy Member
Willen die sterrekes niet zeggen dat die afhankelijk van mekaar zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan