Archief - Nieuw plasma tv, keuze uit 2 modelle

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goblin13

Legacy Member
Onlangs heeft men plasma panasonic hd ready zijn geeft gegeven en dus heb ik goed rondgezien en gegoogled en vooral hier opt forum, dus ben ik bij deze 2 modellen terechtgekomen

- panasonic VT30 50 inch(verschil g30?)
Pro: wordt niets slecht over gezegd, goede reviews staat aan top
Contra: vindt persoonlijk design ni mooi
Prijskaartje 2000€

- Samsung PND8000 51 inch
Pro: design,slim,mooi,komt in reviews iets beter dan de VT30
Contra: geen idee
Prijskaartje 1700€

Ben vandaag de VT30 gaan bekijken en gn informere voor de samsung die ik nog niet heb gezien. Baseer me vooral op jullie ervaringen dus VT30 is de kans groot. Kwaliteit > Design

Maar ik ken nog niemand die een D8000 plasma heeft dus... Beetje twijfels
Als deze beter uitkomt dan de VT30 en design vindt ik mooier...
Dus heb geen zeer lange tv tread nodig want de keus ligt bij 1 van deze 2.
Alvast bedankt!

Speakers vd tv spelen gn rol omdat alles toch via versterker gaat.

Mr. Humphries

Legacy Member
Je hebt al een thread, je mag daar in blijven voortdoen hoor...

Tribal

Legacy Member
De G30 is een instap/midrange model en de VT30 is het huidige topmodel ( 3D, ander paneel,..).
De Samsung heeft voor dezelfde afmetingen een groter scherm (+1 inch) en is nog goedkoper. Eventueel de D7000 ook overwegen, dezelfde prestaties, goedkoopste van de drie en qua design vindt ik deze het mooist atm.

Goblin13

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Je hebt al een thread, je mag daar in blijven voortdoen hoor...

Dat was hardwareprobleem.die tread ga dicht. Topic ga toe daar.
Dit is aankoop en hoeft geen lange tread te worden hoor.
Heb mn keus gemaakt uit 2

Ontopic:
De d7000 was normaal mn eerste keus maar das toch ledmodel?
Kmoet een plasma hebbe. Eige voorkeur.
D7000 is idd van model mooist!

Goblin13

Legacy Member
Ben vandaag in krefel gaan vergelijken alleen hadden ze de samsung psd8000 niet op voorraad dus enkel de vt30 gezien

model valt wel mee en volgens reviews draaid deze 1080p/24 perfect weer wat bij de samsung meer last van heeft(motion blur?)volgens reviews ...
en de kader is helaas ook beetje dikker dan de led versie d7000 van samsung waar ik normaal eerst voor gevallen was,
dus so far eerste indruk panasonic vt30 is alleszinds positief, nu morgen is de samsung gaan bezichtigen.

soulreaper

Legacy Member
Samsung wordt afgeraden. Zoek maar eens in de thread die waarschijnlijk op de volgende pagina van aankoopadvies staat, over Led tv's. Ze zouden dus nogal veel last hebben van backlightbleeding en van nog iets. Als je het budget hebt is Vt30 the way to go. Anders eens kijken naar de LG LW980S . De eerste met Nano Led technologie en in dezelfde prijsklasse als de VT30.

Edit: Problemen schijnen enkel in de UED D reeksen te bestaan, dus de Led varianten, mijn excuses.

Wat ik me wel afvraag, is 51inch wel niet GROOT? Ik zit op 3,5 meter van de tv, dus hoe groot zou mijn volgende tv moeten zijn, het is nu een 42inch.

EDIT2: Waarom is de VT30 niet in 46inch verkrijgbaar?? Het is ofwel 42 of onmiddelijk 50 en groter?

Goblin13

Legacy Member
Vt30 komt inderdaad alleen voor in de grotere maten. LG ben ik helemaal nog niet gaan informere. Straks is de samsung gaan bekijken. Ik zit op 2,5 m van mn tv en had 42 inch.

Veriac

Legacy Member
Ik zit 2,5 a 3m meter van mijn 50" VT30 en ik zou niemeer naar mijn vorige 42" inch willen hoe groter hoe meer pracht.

soulreaper

Legacy Member
Veriac zei:
Ik zit 2,5 a 3m meter van mijn 50" VT30 en ik zou niemeer naar mijn vorige 42" inch willen hoe groter hoe meer pracht.

Jammer dat die boven mijn budget zit... ALs ie in 46inch zou bestaan, dan stond ie hier vandaag nog :sad:

Goblin13

Legacy Member
Vandaag beetje opgezocht nr die nanoled technologie van LG, 8mm dik is zeer slim mr volgens mij bedt ff wachten met de nieuwere generatie tv's. Je kunt deze ook gebruiken voor diavoorstellingen enz,met een pennetje enz.. Allemaal heel knap maar als gamer wat ben je er mee? Kijk vooral bluraykwaliteit films en pc en ps3 op mn tv. Denk dat de VT30 nog ff kan meedraaie deze tyden. Straks de samsung pnd8000 is bezichtigen

Mr. Humphries

Legacy Member
Die nanoled is vooral geweldig in theorie blijkbaar. Aangezien de LEDjes zodanig dicht tegen het paneel zitten, durft er wel eens backlightbleeding optreden en daardoor krijg je een iets minder egaal scherm.

RaZoR be

Legacy Member
Ik heb zelf een 42 inch VT30 en is gewoon zalig, nuja, ik kom van een 26 inch hd-ready samsung. volgens reviews is de VT30 reeks 1 van de beste zoniet de beste van 2011.
Geen enkel probleem met blurring ofzo bij 1080p. Voor op ps3 is deze TV ideaal vind ik, geeft ook zeer goed 3D beeld.
de VT30 is een iets betere GT30, waar je ook 2 3D brillen bijkrijgt , ter waarde van +- 280 euro.

Bij iishop.be moet ge de Vt30 denk ik wel voor minder dan 2000 euro kunnen krijgen.

soulreaper

Legacy Member
Veriac zei:
Dan zit je er net onder, ik heb mijn 50" VT30 €1700 betaald.

Vandaar dat ik zeg dat ik het jammer vind dat ie niet in 46/47 te verkrijgen is. 50 is wat groot, niet zozeer voor de afstand tussen de tv en zetel, wel voor het feit dat ie in die grootte de dressoir waar de huidige tv opstaat, gaat overheersen...

Veriac

Legacy Member
soulreaper zei:
Vandaar dat ik zeg dat ik het jammer vind dat ie niet in 46/47 te verkrijgen is. 50 is wat groot, niet zozeer voor de afstand tussen de tv en zetel, wel voor het feit dat ie in die grootte de dressoir waar de huidige tv opstaat, gaat overheersen...

Ik had net hetzelfde voor als jou en heb er een bijpassende tv kast bijgenomen maarja weer bijkomende kosten... het is jammer genoeg altijd wel iets

soulreaper

Legacy Member
Veriac zei:
Ik had net hetzelfde voor als jou en heb er een bijpassende tv kast bijgenomen maarja weer bijkomende kosten... het is jammer genoeg altijd wel iets

Hehe, inderdaad. Doch het gaat me niet over die bijkomende kost, ons probleem is dat we geen plaats meer hebben in de living om een bijkomende kast te kopen. Dus de dressoir is de enige plaats waar we de tv op kunnen zetten. Dressoir is 2m lang, dus als je daar een tv van 120 breed op gaat zetten...Of we moeten hem ophangen, en dan de dressoir gebruiken voor een degelijke homecinema :D... Ik vrees dat ik daar echter een zware " NJET " op ga krijgen als antwoord :s

Veriac

Legacy Member
soulreaper zei:
Hehe, inderdaad. Doch het gaat me niet over die bijkomende kost, ons probleem is dat we geen plaats meer hebben in de living om een bijkomende kast te kopen. Dus de dressoir is de enige plaats waar we de tv op kunnen zetten. Dressoir is 2m lang, dus als je daar een tv van 120 breed op gaat zetten...Of we moeten hem ophangen, en dan de dressoir gebruiken voor een degelijke homecinema :D... Ik vrees dat ik daar echter een zware " NJET " op ga krijgen als antwoord :s

hmm lastige situatie... zeker met een (moeilijke) vrouw in huis :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan