Archief - nieuw pc'tje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZaiZuney

Legacy Member
Hallo, ik ga binnen een maandje, (jaja, conroe) een nieuw pc'tje in elkaar flansen en zou graag enkele meningen horen :)

hardwareversand.de

Intel Core 2 Duo (boxed) 305,72
Asus P5B, P965 143
2048MB DDR2 Corsair Value-Kit CL 4, PC4300/533 148,3
Thermaltake Swing schwarz VB6000BWS ohne Netzteil 50,13
ATX-Netzteil TAGAN TG480-U22 480 Watt 74,3
MSI NX7900GT-VT2D256E NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe 258,15
Benq DW1650 bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE 39,07
WD Caviar WD2500JS, 250GB 7200, SATA-II 72,16
WD Caviar WD2500JS, 250GB 7200, SATA-II 72,16
verzendkosten 17,5

totaal 1190,48

Philips 190X6 FB 19", 8ms, DVI-D 265,55

totaal 1456,03


ik heb zelf nog 5.1 creative inspire boxen liggen en zal dus ook m'n audigy 2 versteken
de twee WD's zal ik in raid-0 zetten


Vraagjes:
* standaard boxed cooler van intel, houden? (conroe zou minder warmte produceren, dus zal die cooler zowieso niet zoveel lawaai maken?)
* het tftscherm, zal dit goed genoeg zijn om games te spelen of moet ik toch voor een 4ms scherm gaan? (specs tft scherm hier)
* ik zou eventueel een asus deluxe bordje nemen maar enkel en alleen als m'n tagan voeding (480w) eventueel een SLI van 2*7900gt kan ondersteunen. Aangezien de conroe's verbruik redelijk zou moeten zijn en de 7900gt is nu ook niet het energiemonster? Zal m'n voeding het trekken?


dat is het denk ik :)
spuw commentaar bitte :)

ambiorix.be

Legacy Member
1. Ge zegt niet welke Intel Core 2 Duo ge wilt, maar ik veronderstel de E6600.
2. Als ge kunt, neem PC6400/DDR2-800, CL4 geheugen, of tenminste PC5400/DDR2-667 CL3. PC4300 vult in de praktijk de FSB onvoldoende.
3. Seagate 7200.10 serie is sneller naar 't schijnt.
De rest laat ik aan anderen over om op te reageren.

duploxxx

Legacy Member
sowieso een andere koeler steken... die intel is goed maar voor een kleine prijs zijn er andere beter en stiller.

geheugen doet geen wonderen bij een conroe, maar alle kleine beetjes helpen, het is dan de vraag of je voor die kleine winst uw prijs wilt opvoeren.

die tagan zal het wel aankunnen, de gt is nu niet zo een vermogen slurper

voor de rest, in een maand kan er nog teen en tander weizigen dus ik zou me nog niet te veel vastpinnen op bepaalde onderdelen

RealFlub

Legacy Member
eumz, duploxxx?
Core 2 duo = Conroe :p denk nie dat er veel beteren zijn voor z'n prijs ;)

ZaiZuney

Legacy Member
welke koeler raad je dan aan? (en idd, een E6600)

enneuh, ik koop hem in duitsland en heb nog nooit zelf helemaal een pc in elkaar gestoken (wel al onderdelen enzo veranderd, maar nog niet van zero) en wil het niet riskeren om iets stuk te maken door hem zelf in elkaar te steken. Probleem is dat ik geen andere koeler kan selecteren => dwz dat hij zowieso geleverd zal worden met een boxed intel koeler erop

=> kan je die er gemakkelijk afkrijgen, ik heb ooit eens een kapotte koeler willen van een processor afhalen maar de processor plakte vast aan de koeler en kwam gewoon mee los :s (ik had die pc wel al een jaar of 2 dan)


technisch is pc4300 / 533mhz toch snel genoeg voor de FSB? FSB conroe draait op 1066 => dus ram in dual channel 2*533 = 1066, dat is dan toch genoeg, of niet?

als ik moet kiezen tussen, welke dan?:
1024MB DDR2 Corsair XMS2 CL 5, PC6400/800
of
2048MB DDR2 Corsair Value-Kit CL 4, PC4300/533

(dat is de enige keuze die ik heb in die winkel in de prijsklasse dat ik wil, max 150€ voor de ram)

teigerke

Legacy Member
ik ga ongeveer hetzelfde basissysteem samenstellen en ik zet er een artic freezer op , uit reviews blijkt dat dit een zeer goede prijs/kwaliteit koeler is .

ambiorix.be

Legacy Member
ZaiZuney zei:
welke koeler raad je dan aan? (en idd, een E6600)
Probleem is dat ik geen andere koeler kan selecteren => dwz dat hij zowieso geleverd zal worden met een boxed intel koeler erop
Probeer de standaard koeler eerst. Ge klinkt niet alsof ge wilt OC'en en de conroe verbruikt toch zowiezo minder en als 't u niet bevalt, kunt ge nog veranderen. Hier is wat huiswerk:
http://madshrimps.be/gotoartik.php?articID=433

=> kan je die er gemakkelijk afkrijgen,
Hangt ervan af hoe goed ge hem er zelf eerst hebt opgezet :lol:

technisch is pc4300 / 533mhz toch snel genoeg voor de FSB? FSB conroe draait op 1066 => dus ram in dual channel 2*533 = 1066, dat is dan toch genoeg, of niet?
Bedankt voor de theorie, maar ik had het over de praktijk :p
Hier nog wa huiswerk omda ge slecht hebt opgelet :naughty: :
http://www.behardware.com/articles/623-10/intel-core-2-duo-test.html

als ik moet kiezen tussen, welke dan?:
1024MB DDR2 Corsair XMS2 CL 5, PC6400/800
of
2048MB DDR2 Corsair Value-Kit CL 4, PC4300/533
2 reepkes van de PC6400

ZaiZuney

Legacy Member
* allé, kga mij dan mijn budget nog keer 60€ verhogen :p
2048MB DDR2 Corsair TwinX XMS2 CL 5, PC6400/800 (2 latjes van 1024)

* idd, als ik ooit wil overclocken kannek dan nog altijd een andere cooler derop smijten, dat moet wel lukken

* dat tft scherm, is dat ok?

* en m'n voeding zou blijkbaar SLI moeten kunnen trekken, dus ga ik maar voor het deluxe bordje (dan, weer 50€ meer :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan