Archief - nieuw pc systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saboutai

Legacy Member
Ik zou me graag zo'n nieuw ding aanschaffen en kheb volgend systeem uitgedokterd.

case 173 AOpen Nouveau - Medium 400W - Window - Black
graka 192 Club3D Radeon X1600XT - 256 DDR DVI - PCI-E
hard disk 115 Western Digital Raptor 36 Gb - 10000 RPM - SATA
ram 150 Corsair 512Mb DDR400 Cas 2.5 Value Select
processor 369 AMD Athlon64 X2 - 4200+ - s939 - Boxed
mobo 99 ASUS A8N-E - NForce4 Ultra s939 - Fw/GLan/Sound

geluidskaart heb ik.

enig commentaar op dit systeem?

als graka had ik als alternatief
Asus EN7900GT TOP 2DHT - 256 Mb Tv-Out/2DVI PCI-E

maar die kost direct 150 eur meer. Is die X1600 xt in feite wel een degelijke
kaart want met al die graka weet ik het op den duur niet meer.

En die voeding in die case. is 400 wat voldoende of moet ik voor 420 gaan?
thx voor het advies

Stancke

Legacy Member
Ik zou voor 1x 1024MB gaan ipv 512MB
Je zal dan meer genieten van je 4200+ CPU (overkill als je dan vergelijkt met slechts 512MB)

stormsman

Legacy Member
Ik zou voor dit gaan:
AMD Athlon 3800+ 64bit X2 Dual-Core Processor AM2
MSI K9N NEO F
CORSAIR DDR2 1024MB XMS5400 HSP
XFX 7600GT
WESTERN DIGITAL 320GB 16MB
Case naar eigen keus (zie wel dat er een goede voeding in zit)

Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn.

boostah

Legacy Member
idd 7600GT is kwa prijs/performance ook beter dan die x1600xt, ati is enkel een keus in low-end en high-end (laagste serie en top serie) alles int midden spant nvidia de kroon

Davion

Legacy Member
In het high ens is de X1900XTX gelijk aan de 7900GTX..., en in het low budget segment lijkt nVidia mij toch interesanter hoor ma soit.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
In het high ens is de X1900XTX gelijk aan de 7900GTX..., en in het low budget segment lijkt nVidia mij toch interesanter hoor ma soit.

echt ni, vorige generatie wel ja, maar nu is ati er wel een pak sterker

proof (en ze zijn allemaal zo):
http://techreport.com/reviews/2006q2/budget-gpus/index.x?pg=7

imho verslaagt de ati x1300pro zelfs de 7300Gs op zijn thuisgame (quake 4), denkt ge nog altijd dat nvidia sterker is in low budget?

saboutai

Legacy Member
I changed my specs a bit. is this better?

case 173 AOpen Nouveau - Medium 400W - Window - Black
graka 204 Asus EN7600GT 2HTD - 256 Mb Tv-Out/DVI - PCI-E
hard disk 115 Western Digital Raptor 36 Gb - 10000 RPM - SATA
ram 150 Corsair 512Mb DDR400 Cas 2.5 Value Select *3
processor 369 AMD Athlon64 X2 - 4200+ - s939 - Boxed
mobo 99 ASUS A8N-E - NForce4 Ultra s939 - Fw/GLan/Sound

Yank

Legacy Member
-'k zou raptor latten vallen en gewone schijf in de plaats nemen, die schijven zijn duur voor wat je krijgt in performance
- case is vrij duur en ook mijn smaak niet, maar laatste is eigen keuze natuurlijk. Ik zou eerder kijken bij antec/chieftec
- neem 2x1gb ipv 3x512mb, of 1x1gb en eventueel later bijsteken

stormsman

Legacy Member
saboutai zei:
I changed my specs a bit. is this better?

case 173 AOpen Nouveau - Medium 400W - Window - Black
graka 204 Asus EN7600GT 2HTD - 256 Mb Tv-Out/DVI - PCI-E
hard disk 115 Western Digital Raptor 36 Gb - 10000 RPM - SATA
ram 150 Corsair 512Mb DDR400 Cas 2.5 Value Select *3
processor 369 AMD Athlon64 X2 - 4200+ - s939 - Boxed
mobo 99 ASUS A8N-E - NForce4 Ultra s939 - Fw/GLan/Sound
Mss voor AM2 gaan en een Nforce 5 moederbord.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan