Archief - Nieuw Gamesysteem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeppaR

Legacy Member
Had gedacht om dan toch een desktop aan te schaffen.
Mag rond de 1000€ liggen, of iets meer of iets minder.
Paar vereisten, moet genoeg HDD ruimte opzitten, snel zijn, goede grafische kaarten.

Laat u maar eens gaan.. Ikzelf had gedacht aan:
AMD AM2, ma weet niet wat het verschil is tussen Windsor en die andere. (Orleans ofzo)
En dan 7600GT of toch voor iets beter gaan?


Laat het me maar weten !

Yank

Legacy Member
enkel de bak, of ook met scherm, keyboard, muis, boxen,...?

buitenlandse winkels ook goed, of liefst in België?

TekkaBlade

Legacy Member
LC Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 46,00 €
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket AM2 311,00 €
Gskill DDRII 2 x 1GB PC6400 CL4-4-4-12 (F2-6400PHU2-2GBZX) 254,00 €
MSI K9N Neo-F socket AM2 80,00 €
Seagate 320Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb 104,00 €
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express 194,00 €
Kast: +- 100 €

Totaal: 1089,00 euro
als je er de 7900GT insteek is het iets van een 1189,00 euro... z'n prijs waard dus :)

ik vermoed dat de RAM die ik gekozen heb goed genoeg is maar wacht maar op advies van iemand die er meer van kent :)

boostah

Legacy Member
DDR2 is DDR2, die aanduidingen zijn nog van toen amd enkel met ddr werkte (dacht ik toch, iemand bevestig of weerleg)

a242050

Legacy Member
-dawnz- zei:
is er al geen AMD64 X2 4000+ 2x1MB L2 te koop ?

Sinds vandaag denk ik, zijn alle X2's me 2*1MB L2 cache niet meer verkrijgbaar. Het zal dus een X2 met 2*512KB L2 cache moeten worden.

SMa

Legacy Member
Maar ook niet veel he ;)
Met de prijsverlagingen die op komst zijn zal geen enkele winkel nu nog een grote stock aan 2*1mb cpu's opnemen.

Davion

Legacy Member
Config van TekkaBlade is goed, kzou ZEKER iets bijleggen voor de 7900GT, en der ook een deftig kastje rond kopen, maar das u eigen keuze.
En idd op de site van GSkill die aanduidingen zijn van in den tijd met AMD (waar het ook werkt btw, check sig)

TekkaBlade

Legacy Member
Davion zei:
Config van TekkaBlade is goed, kzou ZEKER iets bijleggen voor de 7900GT, en der ook een deftig kastje rond kopen, maar das u eigen keuze.
En idd op de site van GSkill die aanduidingen zijn van in den tijd met AMD (waar het ook werkt btw, check sig)

der staat 100 euro voor een kast in mijn config dus em eeft keuze genoeg eh :)

SMa zei:
over welke aanduidingen gaat het?

Ik denk dat dit wel vrij duidelijk is:

dat de socket 939 en voorgaande geen DDR II geheugen ondersteunden....
Socket AM2 wel, net zoals intel

-dawnz-

Legacy Member
a242050 zei:
Sinds vandaag denk ik, zijn alle X2's me 2*1MB L2 cache niet meer verkrijgbaar. Het zal dus een X2 met 2*512KB L2 cache moeten worden.
FX ? ;)
is ook dual core en toch 2*1MB
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan